طراحی و دکوراسیون داخلی گالری عینک نیوتن / معین نیکائین + بابک نصیرآبادی

طراحی و دکوراسیون داخلی گالری عینک نیوتن / معین نیکائین + بابک نصیرآبادی

طراحی و دکوراسیون داخلی گالری عینک نیوتن / معین نیکائین + بابک نصیرآبادی : با توجه به توضیحات متن که توسط معماران پروژه ارائه شده است. این پروژه یک طراحی داخلی با تغییر کاربری یک ساختمان 40 ساله است که به عنوان بانک کار می کرد. درخواست مشتری طراحی فروشگاه عینک بود. پس از مشاهده وضعیت موجود ، پتانسیل های تاریخچه ساختمان و امکان بازتولید معاصر آن ، تغییر طرح پیشنهادی کارفرما و تبدیل آن به فضایی به عنوان گالری ، مورد توجه قرار گرفت. با توجه به موضوع مطرح شده در بالا ، رابطه بین فضای داخلی و خارجی به دلیل وحدت و یکپارچگی فضای معماری با شهر ، ایجاد کنش اجتماعی و کیفیت های فضایی جدید ، به عنوان اهداف اصلی پروژه تعریف شد.

طراحی داخلی گالری عینک نیوتون

از سوی دیگر ، موقعیت پروژه و مجاورت آن با پارک لاله و موزه فرش ، افزایش پتانسیل اجتماعی را برای ایجاد فضای رویداد و تعاملات اجتماعی برای تیم طراحی فراهم کرد.

برای این منظور ، با جدا کردن تابلوهای معمول دو بعدی دکوراسیون که همیشه به صورت متصل می شوند ، نمای پروژه را به سمت شهر باز کردیم. با تعریف دکوراسیون به عنوان فضایی سه بعدی در مرکز پروژه و ایجاد فضایی بین توده و بدنه ، سعی کردیم محورهای ارتباطی شهر را به داخل ساختمان نفوذ کرده و مرز بین آنها را از بین ببریم. ایجاد تعامل میان شهر و معماری را در طراحی پروژه گالری عینک نیوتون به کار بردیم.

گالری عینک نیوتون

“Damien Hirst” ، یک هنرمند مفهومی در پروژه “عدم امکان فیزیکی مرگ در ذهن شخص زنده با تعلیق شی در فضا” ، سعی می کند مفهوم مرگ را به عنوان یک ماده طبیعی تعریف کند.

گالری عینک نیوتون

با توجه به اصل طبیعت ، پایان هر پدیده پدیده دیگری را به وجود می آورد ، زیرا ماده هرگز از بین نمی رود. به دلیل این مفهوم و همچنین به منظور انتقاد از اشغال زمین توسط عناصر تزئینی ، این توده بزرگ خود را در وسط ساختمان معلق نشان داد. ساختار شبکه های توده ای و ایجاد شکاف درون آن به منظور بازتعریف مرز معاصر بین لایه های فضایی و همچنین ایجاد ویژگی های فضایی متنوع شکل گرفت.

گالری عینک نیوتون

از سوی دیگر ، سطوح آینه ای بخش ها ، فضا را تا بی نهایت بازتولید و منتشر می کند و تجربیات بصری متفاوتی را برای مخاطب ایجاد می کند. این پروژه با مراجعه به تعریف هرست ، سعی کرده است رویکرد متفاوتی را در مورد مفهوم مرگ و تولد در پیش گیرد. با تبدیل یک جسم معلق به یک ساختار فضایی در فضایی دیگر ، علاوه بر ایجاد طرح بندی جدید برای فروشگاه ، سعی می کنیم به این مفهوم نیز اشاره کنیم.

گالری عینک نیوتون

گالری عینک نیوتون

مشخصات پروژه گالری عینک نیوتن 

کاربری پروژه : فروشگاه

محل ساخت پروژه : تهران، ایران

معماران پروژه: بابک نصیرآبادی ، معین نیکائین

مساحت : 190 متر مربع

سال ساخت پروژه: 2020

عکس های پروژه : استودیو Deed

گالری عینک نیوتون

گالری عینک نیوتون

گالری عینک نیوتون

گالری عینک نیوتون

 

منبع : www.archdaily.com

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو