طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دنت رویال

طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دنت رویال

طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دنت رویال : Dent Royal در Gaziosmanpasa ، آنکارا ، در ساختمان اداری قدیمی با امضای تیم معماری İki Degree قرار دارد.

کلینیک دنت رویال کلینیکی است که در آن از مواد طبیعی به همراه مواد مصنوعی مورد نیاز پروژه استفاده می شود و به دلیل کلینیک بودن در همان زمان ، عامل بهداشت در اولویت قرار می گیرد.

توزیع فضایی واحد معاینه بزرگسالان و کودکان ، اتاق اشعه ایکس ، محل استراحت ، زمین بازی کودکان ، اتاق رختکن برای همراه ، توالت مناسب برای استفاده معلولان ، اتاق استراحت پزشک ، اتاق مدیریت و سالن کنفرانس در طبقه همکف است. طبقه دوم شامل یک دبیرخانه ، فضای اداری باز ، اتاق اداری ، آشپزخانه و انبار است.

رنگ های مورد استفاده در تنهای گرم موفق به ایجاد یک ادراک وسیع و گسترده در فضا شده است.

برای اینکه فضاها بزرگ و جادار به نظر برسند ، اپوکسی سفید در قسمت های کلی فضا و کف ترجیح داده می شود ، در حالی که فاصله بین واحدها در قسمت های راهرو زیاد است و درک عمق با استفاده از آینه ها پشتیبانی می شود. از طرف دیگر ، رنگ نارنجی قسمت های کف و لوازم جانبی خاص را برجسته و هدایت می کند. در حالی که رنگ اپوکسی سفید و روشن در فضاهای عمومی استفاده می شود .

جزئیات دکوراسیون داخلی کلینیک

سقف ها ، سقف های پشم سنگ ضد باکتریایی در بخش های خاصی مانند واحدهای بازرسی ترجیح داده می شود. در پروژه ای که محصولات طبیعی در اولویت قرار دارند . تنظیم اولیه با استفاده از فرز بلوط طبیعی در قسمت ورودی ، واحدهای معاینه و سالن کنفرانس و استفاده از سنگ مرمر طبیعی در قسمت پیشخوان ورودی مورد تأکید قرار گرفت.

موضع گیری در برابر یکنواختی ، که بر طراحی کلی داخلی غالب است ، با استفاده از روکش آجری فیبر سفید بر روی دیوارها حفظ می شود. همه مبلمان متحرک از مجموعه B & T Design انتخاب شده است.

در کلینیک دنت رویال تعیین رنگ به گونه ای انجام شد که با خط کلی مطابقت داشته باشد. در حالی که با هدف بهره وری بیشتر از نور روز در طراحی نورپردازی پروژه ، عناصر روشنایی انتخاب شده از مجموعه DR Light برای ایجاد یک توزیع نوری یکنواخت تعیین شد.

انتخاب پرده نیز برای حمایت از همین اثر انجام شد.

از نظر سفارشی سازی منطقه کودکان ، رنگ های استفاده شده و فضاها ، تیم معماری gki Degree Architecture کار خوبی انجام داده است.

در طبقه همکف کلینیک دنت رویال ، چهار واحد معاینه بزرگسالان ، یک واحد معاینه کودک ، یک اتاق اشعه ایکس پانوراما ، محل استراحت مهمانان ، زمین بازی کودکان ، یک رختکن برای مردان و زنان برای کارکنان ، یک توالت برای استفاده از معلولین ، اتاق مدیریت ، اتاق استراحت پزشک و اتاق کنفرانس وجود دارد. در طبقه دوم ، یک دبیرخانه ، یک فضای اداری باز برای شش نفر ، یک اتاق اداری ، حسابداری ، آشپزخانه و بخش انبار وجود دارد.

مشخصات کلی پروژه کلینیک دنت رویال :

محل پروژه: چانکایا ، آنکارا

نوع پروژه: بیمارستان / پلی کلینیک

کارفرما: Mutlu Dental

سال شروع پروژه: 2015

سال تکمیل پروژه: 2015

مساحت کل ساختمان: 730 متر مربع

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو