طراحی و دکوراسیون داخلی کتابفروشی آزمایشگاه اوتوپیا شانگهای

طراحی و دکوراسیون داخلی کتابفروشی آزمایشگاه اوتوپیا شانگهای

طراحی و دکوراسیون داخلی کتابفروشی آزمایشگاه اوتوپیا شانگهای : آخرین کتابفروشی آزمایشگاه Wutopia در شانگهای از طراحی باغ سنتی چینی وام می گیرد. قفسه های کتاب ساخته شده از آلومینیوم سوراخ دار و سنگ کوارتز به عنوان دیوارهای جدا کننده در این کتابفروشی مانند پیچ ​​و خم شانگهای توسط استودیوی معماری محلی Wutopia Lab ساخته شده است.

این کتابفروشی به مساحت 452 متر مربع که ماه گذشته افتتاح شد ، در پایه بلوک اداری قرمز آجری به نام Cifi Xintiandi (که به معنی “سقف”) ساخته آتلیه های ژان نوول است که اخیراً تکمیل شده است.

این کتابفروشی در پایین یک بلوک اداری با آجر قرمز قرار دارد

فضاهای داخلی که از فضاهای غاری مانند بهم پیوسته و محل استقرار ، آب نمای ، درختان کوچک و گیاهان گلدان تشکیل شده است ، توسط آزمایشگاه Wutopia برای توسعه دهندگان املاک گروه CIFI طراحی شده است.

یو تینگ ، بنیانگذار آزمایشگاه Wutopia ، توضیح داد: “مشتری ، آقای لین از گروه CIFI ، می خواهد یک کتابفروشی ویژه ایجاد کند.”

“او احساس کرد که بیشتر کتابفروشی هایی که هر روز با آنها روبرو می شویم فقط کتاب و برخی محصولات فرهنگی و خلاقانه می فروشند. او می خواست کتاب فروشی ایجاد کند که سبک زندگی را به نمایش بگذارد و قادر به ترکیب گل ، شراب ، چای و کتابهایی باشد که با دقت انتخاب شده است.”

فضاهای غاری مانند در فروشگاه وجود دارد

نام چینی این کتابفروشی 二 酉 است ، Er You تلفظ می شود. “Er” در چینی نشانگر عدد “دو” است ، در حالی که “شما” به کوههای بزرگ تو و کوچولوی تو اشاره دارد – محلی که گفته می شد دانشمندان کتاب های سوخته شدن توسط امپراتور چین Qin Shi Huang در 213 را حفظ کرده اند قبل از میلاد

تینگ از داستان گفت: “این نمادی از تداوم فرهنگ چینی در آینده است.” “با در نظر گرفتن این دو کوه به عنوان موضوع طراحی خود ، تصمیم گرفتم دو کوه انتزاعی و نمادین را در داخل کتابفروشی فضایی قرار دهم.”

در ورودی فروشگاه یک قفسه کتاب ساخته شده است که از پانل های همپوشانی ساخته شده است

کوه اول به شکل قفسه کتاب ساخته شده از تابلوهای همپوشانی سنگ کوارتز مهندسی شده سفید است. این “کوه کوچک” که در ورودی فروشگاه واقع شده است ، به عنوان درب ورودی به اتاقی با یک میز بیضوی در مرکز آن عمل می کند.

نور از داخل اتاق برای جلب مشتری در داخل دیوار سنگی فیلتر می شود ، جایی که آنها عناوین جدید و پیشنهادی کتابفروشی را پیدا می کنند.

یک پنجره بزرگ و دایره ای شکل باغ تزئینی را قاب گرفته است

در سمت چپ فضای كوچك كوهستان ، یك باغ تزئینی حاوی چاه و “چشمه چكه كننده” تا حدی در یك اتاق مثلثی پنهان شده است.

اتاق باغ را می توان از یک دهانه کم از اتاق کوهستانی کوچک و از طریق یک پنجره بزرگ دایره ای شکل که در آن طرف ، در ورودی فضای اصلی کتابفروشی قرار دارد ، مشاهده کرد.

به گفته معماران ، مفهوم قاب بندی منظره در فضای داخلی از طراحی باغ سنتی چینی گرفته شده است.

دومین “کوه” که در مرکز کتابفروشی واقع شده است ، هرگز از خارج دیده نمی شود. در عوض ، بازدید کنندگان فقط فضای داخلی کوه را تجربه می کنند که به صورت یک سری غارها تصور می شود.

غارها توسط قفسه های کتاب ساخته شده از صفحات آلومینیومی سوراخ دار سورمه ای شکل گرفته اند. این قفسه های کتاب دو جداره دیواری هستند و به گونه ای مرتب شده اند که مشتریان می توانند به عنوان یک سری از فضاهای کوچک و صمیمی در فروشگاه کتاب گشت بزنند.

غارها از پانل های آلومینیومی سوراخ دار تشکیل می شوند

تینگ توضیح داد: “کوه بزرگ تو نامرئی است زیرا خیلی بزرگ است.” “به قول قدیمی ها ، شما نمی توانید چهره واقعی کوه را ببینید ، فقط از بودن در کوه سپاسگزار باشید.”

وی ادامه داد: “من غارهای بهم پیوسته را به جای یک شبیه سازی واقع بینانه ، به تجربه فضایی که به آن عادت کرده ایم ، انتزاع کردم.”

یک منطقه خواندن در فضای اصلی

فضای اصلی کوه Big You به دو منطقه تقسیم شده است – یکی به مطالعه اختصاص یافته است ، با گوشه های آرام و نشیمن فراوان ، و دیگری به یک منطقه زندگی می رسد که با یک میز نیمکت دایره ای مشترک نیم دایره تنظیم شده است گوشت

این میزها محلی را برای نشستن و خواندن مشتریان در حالی که از عطر بخور دادن می نوشند و قهوه ، چای یا شراب می نوشند فراهم می کند.

“پانل های آلومینیومی سوراخ دار سورمه ای مداوم که غارها را تشکیل می دهد ، و قفسه های کتاب که گوشه ها و فضاهای مختلفی را برای نشستن تشکیل می دهند ، در واقع غارهای بهم پیوسته در کوه بزرگ شما هستند. همه جا شگفتی ها وجود دارد و در هر مرحله منظره های یکسانی وجود دارد.”

بازدید کنندگان می توانند یک میز نوشیدنی در میز مدور بخورند

یک اتاق دایره ای مخفی در مرکز نقشه طبقه بین دو “کوه” نشسته است.

تینگ گفت: “فضای دایره ای بین دو کوه مکان مخفی است.” “این فضای خصوصی صاحب کتابفروشی است ، مانند یک کوزه ، که در آن آسمان و زمین ، کوه ها ، سنگ ها ، کاج ها ، کتاب ها ، شراب و خودش وجود دارد – یک غار در میان درخشش و زرق و برق شانگهای.”

این مغازه کتابفروشی از فضاهای مختلف مطالعه تشکیل شده است

با اعتقاد به اینکه کتابفروشی ها باید به عنوان مکانی فرهنگی که مخاطبان زیادی را به خود جلب می کند ، شرکت مستقر در تینگ در شانگهای تعدادی کتابفروشی تجربی طراحی کرده است.

در جای دیگر شهر ، این شرکت ساختمان 25 از عمارت های سینان را به یک کتابفروشی تبدیل کرده است که از جسم و روان انسان الهام می گیرد ، در حالی که در ووهان ، بازسازی استودیو در کتابفروشی زبان های خارجی هوبئی شامل قرار دادن یک شیشه شیشه ای خرده مانند است که سوراخ می شود از طریق شش داستان آن.

 

عکاسی پروژه فوق توسط CreatAR Images است.

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو