طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ گراندز GROUNDS Coffee

دکوراسیون داخلی کافی شاپ گراندز

طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ گراندز GROUNDS Coffee

طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ گراندز GROUNDS Coffee : توضیحات متن ارائه شده توسط معماران. GROUNDS یک مرکز قهوه در منطقه در حال توسعه پراگ کارلین است. این مرکز که در داخل حیاط داخلی یک خیابان اداری و مسکونی پرجنب‌وجوش قرار دارد، به‌عنوان کافه محله‌ای عمل می‌کند که در آن قهوه مستقیماً از غذاخوری خودش سرو می‌شود. به منظور کاهش هزینه ها و همچنین یادگیری نحوه ارتباط معماری و فضاها با فرآیندهای تولید آنها، ساخت و ساز به صورت دستی ساخته شده و به همراه جامعه قهوه که محل را اداره می کنند، توسط ساختمان طراحی شده است.

با بهره گیری از نور طبیعی بالای سر، یک جسم دوبلکس نیمه شفاف اجازه می دهد تا نور به عملکردهای مختلف هاب که همه یکپارچه و در داخل واحد متصل هستند، عبور کند.

فضاهای بیشتر از ورودی به تولید قهوه در خانه اختصاص داده شده است: از ذخیره دانه های خام گرفته تا فرآیندهای بو دادن، تمیز کردن و بسته بندی. اتاق داخلی تعبیه شده برای تست قهوه ساخته شده است و هم به عنوان نمایشگاه ماشین های حرفه ای باریستا و هم محل برگزاری کارگاه های آموزشی و مسابقات عمل می کند. سمت جلوی شی به سمت ورودی به کافه تریا و فروش قهوه به مصرف کنندگان نهایی اختصاص دارد.

به سمت دیواره جانبی، یک راه پله فلزی معلق نارنگی رنگ به فضای کاری فوقانی منتهی می شود که توسط یک دیوار پلاستیکی موجدار به شکل ارگانیک احاطه شده است. طرح ارگانیک طراحی شده اجازه می دهد تا گوشه هایی که در آن گیاهان مختلف در حال رشد هستند و به عنوان منبع تصفیه کننده هوای طبیعی، جمع کننده گرد و غبار و کمک به حفظ تعادل در سطوح رطوبت مورد نیاز برای فرآیندهای قهوه کار می کنند.

در دکوراسیون داخلی کافی شاپ گراندز فضای داخلی توسط 80 درصد زباله های محل ساخت و ساز پروژه ای که قبلاً برچیده شده بود ساخته شده است و هدف معمار را در کاهش مسائل مربوط به زباله های سایت ساخت و ساز در کشور به کار می گیرد. چراغ‌های معلق لامپ‌های صنعتی بازیابی و رنگ‌آمیزی شده‌اند از یک کارخانه سلاح‌های غیرفعال، در حالی که میزهای قهوه‌خوری قطعات بتنی دست‌ساز هستند که در محل تولید می‌شوند، همچنین نیمکت چوبی که در امتداد دیوار و دیوار عمودی کالا قرار دارد. نوار از ورق های فلزی راه راه بدون روکش ساخته شده است و میز فلزکاری سفارشی برای جا دادن تمام وسایل قهوه مورد نیاز برای فرآیند سرو بریده شده است.

این پروژه زاییده فکر شرکت تولید کننده قهوه Rusty Nails، رنه کرالوویچ است که پشت پروژه های مختلف مهمان نوازی موفق در جمهوری چک است. ایده اینجا این بود که مفهوم روستری را به عموم مردم گسترش دهیم و همچنین بستری برای باریستاها و کارشناسان قهوه باشد تا خودشان را آموزش دهند و بخشی از یک جامعه باشند.

مشخصات پروژه دکوراسیون داخلی کافی شاپ گراندز :

کاربری پروژه : کافی شاپ، فضای داخلی کافی شاپ

محل ساخت پروژه : پراگ، جمهوری چک

معماران پروژه : KOGAA

مساحت : 120 متر مربع

سال ساخت : 2020

 

دکوراسیون داخلی کافی شاپ گراندز

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو