طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ آبی آسمانی در نیویورک

طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ آبی آسمانی در نیویورک

طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ آبی آسمانی در نیویورک : کافه آبی آسمانی در بوفالو دارای پلکان “آلیس در سرزمین عجایب” است .دوتا از طراحان  کانادایی جولیا جامروزیک و کورین کمپستر یک کافه کاملاً آبی را در یک خانه با قدمت یک قرن در بوفالو ، نیویورک ، با یک پلکان توهم نوری ایجاد کرده اند. هویت کافه با نام قهوه تیپیکو (Tipico Coffee) با هدف طراحی فضایی ایجاد می شود که تعاملات اجتماعی را تشویق می کند و از صنعتگری محلی پشتیبانی می کند.

بار اصلی کافه از مبلمان بازیافت شده پیوند می خورد

مبلمان و نورپردازی های ساخته شده از چراغ های زهی محل ساخت در کنار یک راه پله بزرگ به هیچ جا که صندلی هایی به سبک آمفی تئاتر تشکیل می دهند ، وجود دارد.

نوار اصلی این کافه از ده میز چوبی اصلاح شده تهیه شده از وب سایت تبلیغات طبقه بندی شده Craigslist ساخته شده است.

نوار اصلی در طراحی کافی شاپ مشتریان را به تعاملات اجتماعی تشویق می کند

میزها با هم پیوند زده می شوند و با رنگ آبی آسمانی نقاشی می شوند و میله ای یکپارچه را تشکیل می دهند که در امتداد یک دیوار کافه قرار دارد. جامروزیک و كمپستر به دزین گفتند: “روند طراحی كافه واقعاً با ایده زیرساخت های اجتماعی بار پیوند خورده آغاز شد.”

نوشیدنی های روی یخ بین میزهای بالای بار نمایش داده می شوند و انتخاب را راحت تر میکنند.

این نوار باز دارای مجموعه ای از مدفوع مفصل گردنده است که در قسمت بالای میزهای آبی قرار دارد که از قسمت سمت مشتری خارج می شود ، و امکان برقراری ارتباط آسان بین مشتریان و کارکنان را فراهم می کند. طراحان ادامه دادند: “اشکال مختلف جداول گرد هم می آیند و فرصت های مکالمه را ایجاد می کنند.”

“این با استفاده از مدفوع میله ای چرخان تقویت می شود که به مشتریان امکان می دهد بدن خود را برای جهت گیری جدید به یک اتصال جدید تبدیل کنند.”

چهارپایه های چرخان باعث تشویق برخوردهای تصادفی بین مشتریان و کارکنان می شوند

گروه هایی از میزها و صندلی های دایره ای باغ سبز به رنگ زیتونی و همچنین نیمکت های آبی توکار ، دو قسمت نشیمن صمیمی را در پشت هر طرف میله تشکیل می دهند که توسط یک دیوار جدا شده اند.

میز و صندلی های استفاده شده به صورت هدفمند مبلمان فضای باز هستند. این بدان معنی است که صندلی ها می توانند در ماه های تابستان به یک پاسیوی خارجی منتقل شوند.

“ما می خواستیم از یک رنگ پر جنب و جوش برای بستن بصری میله و نیمکت ها برای ایجاد تداوم در فضا و تأکید بصری به میله به عنوان ژست اصلی طراحی استفاده کنیم.”

آنها ادامه دادند: “ما رنگ آبی را برای تکمیل مبلمان و گیاهان سبز زیتونی انتخاب کردیم ، بلکه برای ایجاد لحظات کنتراست با چراغ های زرد سفارشی نیز انتخاب کردیم.”

گیاهان گلدان در اطراف فضا پراکنده شده اند

چراغ های سفارشی طراحی شده برای کافه متشکل از چراغ های رشته ای در محل ساخت و ساز است که در اطراف بخشهایی از لوله های آلومینیومی موجود است. آنها بالای نوار و مناطق نشیمن آویزان هستند.

طراحان توضیح دادند: “ما می خواستیم چراغ های رشته ای را تغییر دهیم ، در حالی که هنوز مشخص بود محصول اصلی چیست.”

 

روشنایی و نورپردازی ساخته شده از چراغهای رشته ای محل کار

تخته چوبی فلزی یکی دیگر از مواد خارج از قفسه است که در فضا استفاده می شود و یک صفحه منو در پشت میله ، یک صفحه نمایش کالا و یک صفحه پیام جامعه ایجاد می کند.

پایین میله اصلی و نیمکت های داخلی نیز با تخته های چوبی تخته ای پوشانده شده بود تا “از مزایای خاصیت صوتی سوراخ شدن به هر دو یک بافت بصری ببخشد”.

یک صفحه نمایش کالا که از تخته های چوبی و فلزی ساخته شده است

احساسی از جذابیت تاریخی ساختمان در شومینه موجود که حفظ شده است ، باقی مانده است که در نواری از همان رنگ آبی آسمانی میله اصلی نقاشی شده است.

یک راه پله با مقیاس بیش از حد به عنوان یک مکان نشیمن اضافی و دنج مناسب برای چند مشتری در یک زمان عمل می کند.

شومینه اصلی ساختمان و راه پله بازیگوش آن مرکز توجه طراحی داخلی است.

با استفاده از یک آینه مهر و موم شده و به جایی نمی رسد ، راه پله به عنوان “لحظه آلیس در سرزمین عجایب” در نظر گرفته شده است و بازی بازی کافه را افزایش می دهد.

جامروزیک و کمپستر توضیح دادند: “گام های بزرگ راه پله به طور م theثر بازدید کننده را کوچک می کند و مانند صندلی عمل می کند در حالی که سقف آینه ای این تصور را دارد که فضا همچنان ادامه دارد.”

طراحان ادامه دادند: “ما تصور می کنیم مردم به فضای کنجکاو جذب می شوند و امیدواریم که از مرجع زبان در مورد تاریخ داخلی ساختمان اصلی لذت ببرند.”

مهر و موم شده توسط یک آینه ، راه پله یک توهم نوری است

جامروزیک و كمپستر به اهمیت طراحی بازیگوشانه در كار خود توجه دارند كه به اعتقاد آنها مردم را در فضاهای عمومی به هم پیوند می دهد.

“ما از زبان بازی برای ایجاد زیرساخت های اجتماعی استفاده می کنیم: اعلان های فیزیکی که تماس بین غریبه ها را تشویق می کنند.”

آنها ادامه دادند: “ما بر این باوریم که زیر سوال بردن نحوه استفاده و اشغال فضا توسط مردم و ارتباط آنها با یکدیگر از طریق برخوردهای بازیگوشانه ، توانایی بالایی برای گفتن در بین نسل ها و اختلافات فرهنگی دارد.”

اهمیت بازی تأثیر در کار طراحی جامروزیک و کمپستر است

طراحان در همه جا به اهمیت طراحی فضاهای عمومی برای به حداکثر رساندن تعاملات اجتماعی اعتراف می کنند. در مونترال ، Ménard Dworkind یک کافه با یک میله ایستاده مرکزی ایجاد کرده است ، در حالی که فارغ التحصیلان Central Saint Martins مبلمان فضای باز بیرونی را برای یک میدان عمومی در Croydon ، لندن ایجاد کرده اند.

جولیا جامروزیک و کورین کمپستر از سال 2003 در پروژه های طراحی همکاری داشته اند. کارهای متنوع آنها شامل نصب های موقت و کمیسیون های داخلی و معماری دائمی است.

 

منبع : دیزین

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو