طراحی و دکوراسیون داخلی کافه پیچک / ندا میرانی

طراحی و دکوراسیون داخلی کافه پیچک / ندا میرانی

طراحی و دکوراسیون داخلی کافه پیچک / ندا میرانی : بر اساس شرح متن ارائه شده توسط معماران. این پروژه در شمال ایران و در شهر تنکابن واقع شده است. هدف از این کار نوسازی مغازه ای در حاشیه خیابان و تغییر کاربری آن به کافه بود. آنچه در این پروژه از ما خواسته شد معیارهایی مانند بهره وری اقتصادی ، اجرای سریع پروژه و همچنین نوآوری برای ایجاد فضای متمایز در شهر بود. تهیه همه اینها با هم یک چالش مهم بود. برای حل چالش ، سوالی که به ذهن ما خطور کرد این بود: در این زمینه چه چیزهایی داریم؟

دارایی هایی که هم می توانند این خواسته ها را برآورده کنند و هم جذابیت طراحی را افزایش دهند. برای این منظور ، نیاز به دانستن موادی بود که به تنهایی می تواند بدنه کلی پروژه را تشکیل دهد و حتی نقش مهمی در اجزا و مبلمان فضا داشته باشد. این باعث تعدد مصالح از پروژه شد و در عوض تمرکز را به ایجاد عملکردهای متنوع از طریق ظهور یک ماده منتقل کرد.

بنابراین ، چندین فاکتور مهم باید در انتخاب این ماده در نظر گرفته شود مانند: 1- فراوانی (زیرا به دلیل سطح بالای پوشش باید در تعداد زیادی موجود باشد) 2- کم هزینه (سطح کلی هزینه ها با انتخاب باید مقرون به صرفه باشد.) 3- ساختارمند بودن (برای اینکه به عنوان یک ماژول در طراحی عمل کند) و در همه این موارد ، نوع استفاده باید متفاوت باشد. کارگاه ها و کارخانه های زیادی در منطقه مازندران وجود دارد که بلوک های سیمانی بیش از هر ماده مشابه را برای پروژه های ساختمانی فراهم می کنند. این امر ما را بر آن داشت تا بلوک سیمان را به دلیل فراوانی ، قیمت مناسب ، مدولار بودن و بافت خالص موجود در پروژه انتخاب کنیم.

همچنین ، با انتخاب این ماده ، آرایش متفاوت بلوک ها می تواند کمک زیادی به ایجاد عملکردهای مختلف کند. انتخاب ماده ای با بافت متفاوت و رنگ خنثی ، مانند بلوک ، نیاز به یک مکمل معکوس دارد. انتخاب یک بافت گیاهی در کنار آن علاوه بر ایجاد لمس رنگارنگ ، به نشاط فضا نیز کمک زیادی می کند. بنابراین با توجه به شرایط فضاهای داخلی گیاهی به نام پیچک مینیاتوری انتخاب شد که در اصل برای فضاهای داخلی مناسب است و در صورت شرایط مطلوب رشد زیادی می کند. این مکمل چنان نقش مهمی داشت که حتی نام کافه از آن انتخاب شد.

در روند اجرا ، حفظ یا بهبود عناصر موجود در بسیاری از سطوح به پروژه کمک کرد. به عنوان مثال ، نگهداری از پله های ارتباطی طبقه دوم و تغییرات لازم برای بهسازی آن ، تغییر محل نگهداری به آشپزخانه ، احیای سرویس بهداشتی ، اتاق تاسیسات و … را می توان از موارد استفاده شده در پروژه ذکر کرد.

 

 

منبع : www.archdaily.com

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو