طراحی و دکوراسیون داخلی کافه تیوا آیوتایا / گروه معماران BodinChapa

طراحی و دکوراسیون داخلی کافه تیوا آیوتایا / گروه معماران BodinChapa

طراحی و دکوراسیون داخلی کافه تیوا آیوتایا / گروه معماران BodinChapa

طراحی و دکوراسیون داخلی کافه تیوا آیوتایا / گروه معماران BodinChapa : بر اساس توضیحات متن ارائه شده توسط معماران. TEWA نقطه شروع طیف گسترده ای از شیرینی ها، غذاهای اصلی و نوشیدنی ها از رستوران سنتی “Pae Thewaraj” است، یک رستوران تایلندی در رودخانه پاساک که بیش از 40 سال است که تاسیس شده است. امروزه نوه ها شروع به مدیریت کرده اند و این سرآغازی است برای افزایش ابعاد در زمینه غذا برای خدمات رسانی به بسیاری از مشتریان. به‌عنوان نسل جدید و فارغ‌التحصیل آشپزی، می‌خواستیم منویی متناسب با دورانی که به گزینه‌های متنوعی نیاز داشت، اضافه کنیم، در نتیجه کافه Tewa نوشیدنی، قهوه و غذاهای ایتالیایی سرو می‌کند که به عنوان بخشی از همان منطقه راه‌اندازی می‌شود. رستوران ثوارات.

منطقه کافه Phae Thewarat و Tewa که در سواحل مقابل آب واقع شده است، با ویژگی گوشه رودخانه که بین رودخانه Pa Sak و کانال Khao Mao همگرا می شود، مناظری از رودخانه Pasak با کانال های کوچکش را ارائه می دهد. سبک زندگی در کنار آب که به خوبی به رودخانه بزرگ متصل است.

طراح می خواست بین این دو فروشگاه که تفاوت هایی در غذا و سبک داشتند ارتباط پیدا کند تا با هم متحد شوند. بنابراین تصمیم گرفتیم از مفهوم کپور برگ خرما استفاده کنم، که نمادی از پیوند آنها با آب است، زیرا اغلب می بینیم که افرادی برای تفسیر این داستان آسان و قابل درک که توسط مفهوم TEWA از دیدگاه معکوس بیان می شود، مطرح می شوند. برگ‌های خرما را بیاورید تا پهن شوند، خطوط دو برگ خرما را می‌بینیم که دور یکدیگر حلقه می‌شوند.

در قسمت جلوی ساختمان از خطوط الهام گرفته شده از کپور بافی استفاده شده است که با انتخاب استفاده از مواد آجر خاکستری برای ردیف کردن خط خوش آمدگویی و تعیین خطوط پیاده روی در منطقه مغازه استفاده می شود. این خط آجری سیم پیچ می شود و فضای بیرونی را به ساختمان متصل می کند. بخشی که به داخل ساختمان می ریزد فضای سبز را به داخل نیز می آورد. از جمله خط آجر خاکستری در پشت که برای اتصال منطقه کافه Tewa به بافت اصلی رستوران Patewaraj نیز خدمت می کند.

در طراحی کافه تیوا آیوتایا قسمت راه پله، ورودی جلو به گونه ای طراحی شده است که سطح شیب دار ویلچر را پنهان کند تا برای افراد مسن و معلول راحت تر شود. در منطقه طبقه اول به عنوان قلب فروشگاه عمل می کند و عملکردهای تولید غذا و نوشیدنی را با هم ترکیب می کند. قسمت پذیرش مشتری و طراحی چند قسمت نشیمن به گونه ای که بتواند مشتریان را در خود جای دهد. برخی از دیوارهای نما به صورت دیوارهای جامد طراحی شده اند و فقط سوراخ های نوری در پایین باز می شوند. برای بستن منظره از جلو، روی غذا تمرکز کنید و منظره مشرف به معبد، جامعه ساحلی و رودخانه جایگزین را باز کنید.

پله‌های طبقه دوم طوری طراحی شده‌اند که از بیرون بلند شوند تا ناحیه گردش به قسمت داخلی ساختمان تقسیم نشود. برای کمک به کاهش نسبت ساختمان به بزرگ نبودن آن. ساختمان. به فضای رستوران نیز رنگ و جذابیت ایجاد کنید. فضای داخلی طبقه دوم با خط سقف و سقف منحنی که دارای خطوطی است که از برگ نخل نیز سرچشمه می گیرد متمایز می شود. طراح قسمت هایی از طبقه دوم را باز می کند تا 2 طبقه ساختمان را به هم متصل کند.

در طراحی کافه تیوا آیوتایا جدا از خطوط رنگارنگ حاصل از توسعه مفهومی کپور بافی برگ خرما. طراح بر این باور است که این ساختمان فضاهای نمادینی ایجاد می کند که به مهمانان اجازه می دهد به لذیذی منوی غذا دسترسی داشته باشند و چشم اندازهای معماری را که از طریق فضا منتقل می شود تحت تاثیر قرار دهند. موادی که طراح به خوبی قصد دارد با آنها ارتباط برقرار کند.

کافه تیوا آیوتایا

منبع : archdaily

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو