طراحی و دکوراسیون داخلی کافه بیم BEAM COFEE / استودیو معماری OLA JACHYMIAK

طراحی و دکوراسیون داخلی کافه بیم BEAM COFEE / استودیو معماری OLA JACHYMIAK

طراحی و دکوراسیون داخلی کافه بیم BEAM COFEE / استودیو معماری OLA JACHYMIAK : شرح متن ارائه شده توسط معماران. واقع در 103 Westbourne Grove ، سومین مکان برنده جایزه کافه BEAM ، توسط Ola Jachymiak Studio بیش از 2019 و 2020 طراحی و نظارت شد. تحقق این پروژه از ابتدا از جمله یک وقفه ناشی از قفل ، تقریباً یک سال طول کشید.

از نظر مختصر ، کافه باید به راحتی 94 مهمان را در خود جای دهد ، بنابراین بنیانگذار و مدیر خلاق استودیو ، Ola Jachymiak و تیمش مجبور شدند از هر اینچ فضا عاقلانه استفاده کنند. علاوه بر این ، درخواست مالکان این بود که یک مکان گرم و منحصر به فرد طراحی کنند که با فضای خنک و در عین حال دنج مشتری را به خود جلب کند. اولا و تیم او با مشاوره در مورد اینکه یک طرح مناسب برای این کافه چیست ، با توجه به طولانی و باریک بودن فضا با دسترسی محدود به نور روز ، شروع شد. آنها ایده ای را برای تقسیم کافه به 3 قسمت جلو ، مرکز و عقب با در نظر گرفتن همه جوانب مثبت و منفی هر یک ارائه دادند.

منطقه ورودی روشن با شور و نشاط قوی در اواسط قرن پذیرای مهمانان است. طاقچه های قوسی شکل در یکی از دیوارها ، صندلی های خردل با الهام از Pierre Jeanneret و ضیافت سفارش تخم مرغ ، این منطقه را به ویترین جدیدترین کافه BEAM تبدیل کرده است. فضای داخلی دنج و در عین حال شیک آن ، مردم لندن را به ورود دعوت می کند.

در قسمت مرکزی ، همسو با وسط ویترین مغازه ، اولا و تیم تصمیم گرفتند که میله را قرار دهند. یک جزیره بزرگ که از خیابان قابل رویت است ، با مهره های بلوط آغشته پوشانده شده و با یک بلوک سنگ مرمر سفید Calacatta در بالای آن قرار دارد ، یک کانون در کافه است و نه تنها برای کارمندان BEAM بلکه به عنوان یک مکان برای قهوه نیز استفاده می شود. یک لامپ حبابی اصلی که توسط جورج نلسون در بالای پیشخوان آویخته شده است ، سبک اواسط قرن را برجسته می کند در حالی که یک آینه بزرگ گرد که درست در کنار میله قرار گرفته ، نقطه نور را منعکس می کند و علاوه بر این این فضا را روشن می کند. در دیوار مقابل طراحان ما یک سیستم قفسه سلطنتی قرار داده بودند که علاوه بر نمایش انتخاب آلبوم ها و تزئینات ، برخی صندلی های اضافی را برای مهمانان فراهم می کند.

قسمت پشت پشت میله به دلیل کمبود نور طبیعی بیشترین چالش را داشت. بنابراین تیم ما تصمیم گرفت تا با استفاده از لامپ های آویز New Works ، یک نصب اصلی روشنایی را راه اندازی کند. آباژورهایی که در ارتفاعات مختلف آویزان شده اند ، فضا را روشن می کنند و ترکیبی سبک و رویایی را می توان از هر گوشه کافه مشاهده کرد. رنگ براق سقف نور را منعکس می کند و اثر را افزایش می دهد. دیوار آجری خام و پرده های رمانتیک لطافت خاصی به فضای داخلی معاصر و در عین حال الهام گرفته از دهه 70 می بخشد.

به منظور غنی سازی این پروژه کاربردی و جالب ، اولا و تیم او تصمیم گرفتند از رنگ ها و بافت های نرم و خنثی مانند گچ ساختاری و رنگ های مایل به سفال استفاده کنند و همچنین برخی از دیوارهای خشت خام اصلی را نیز حفظ کنند. انواع سایه ها و مواد سبک مدرن اواسط قرن را به نمایش می گذارد و زمینه ای مناسب برای تمام طراحان جدید و قطعات سفارشی و همچنین مبلمان پرنعمت و لوازمی است که به دقت توسط استودیوی ما تنظیم شده است.

ترکیبی از فضای داخلی کافه BEAM در ناتین هیل ، غذاهای منحصر به فرد ، الهام گرفته از مدیترانه و انگلیس و فضای گرم مطمئناً به دعوت رهگذر برای ورود و تبدیل شدن به یک میهمان ثابت کمک می کند. ما در استودیوی Ola Jachymiak بسیار افتخار می کنیم که بخشی از این پروژه بوده ایم و رویاها و چشم اندازهای مشتریانمان را زنده کرده ایم.

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو