طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا مادی / دفتر معماری و دکوراسیون دیدا

طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا مادی / دفتر معماری و دکوراسیون دیدا

طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا مادی / دفتر معماری و دکوراسیون دیدا : طبق شرح متن ارائه شده توسط معماران این پروژه که در یکی از باغ های شهری با قدمت 40 ساله واقع شده است ، توسط مشتری به عنوان یک ویلا بدون هیچ گونه نمای خارجی و روبرو ، حداقل وضوح ، فرم نامشخص و جلب کمترین توجه ممکن تعریف شده است. برعکس ، کاربر فضای مختلف داخلی را انتخاب می کند ، که لذت حضور در ویلا را به حداکثر می رساند. ما سعی کردیم این دوگانگی – تنوع داخلی و سادگی خارجی – را در روند طراحی به چالش بکشیم و آن را پایه و اساس مفهوم طراحی بدانیم.

با توجه به این تضاد ، ما شکل گیری اولیه را بر اساس مقابله با هندسه های داخلی و خارجی قرار دادیم – متعامد خطی به عنوان فرم احاطه شده و شکل منحنی در داخل خالی می شود. غوطه وری فرم با یک مکعب ساده ، بوسیله توخالی گرا ایجاد شده است ، که غلظت در داخل با آن بیشتر از خارج قابل توجه است.

 

سرانجام ، تنوع فضاهای داخلی اساس توسعه طراحی را شکل داد. جریان آبی که باغها را در قسمت شمالی سایت آبیاری می کند ، فرصتی را برای گسترش آن از طریق فضای مرکزی و تشکیل جریان آب درون پروژه فراهم کرد. این فضای مرکزی مادی – نوعی رودخانه را نامگذاری کرده است.

فرم مکعبی این پروژه به دو نیمه تقسیم شده است و یک فاصله بین فضای مرکز ایجاد شده است. تمرکز فضاهای داخلی ، نورپردازی و سایر خصوصیات فضایی همه به سمت معادی است. جهت گیری هندسه داخلی روح به سمت معادی است ، عمود بر جهت معادی ، که با هندسه باغ هماهنگی دارد. این تضاد هندسی – تضاد بین مکعب خالص و قوس ها – معماری پروژه را به معماری حضور و شهود تبدیل می کند.

مشخصات پروژه دکوراسیون داخلی ویلا مادی :

کاربری : ویلا،  خانه ها ، خانه های داخلی

سایت : ایران

طراحی پروژه : دفتر دیدا

مساحت پروژه : 890 متر مربع

سال ساخت : 2020

عکاس پروژه : محمد حسن اعتبار

 

دکوراسیون داخلی ویلا مادی

منبع : www.archdaily.com

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو