طراحی و دکوراسیون داخلی مسافرخانه و اقامتگاه آزابو در توکیو

طراحی و دکوراسیون داخلی مسافرخانه و اقامتگاه آزابو در توکیو

طراحی و دکوراسیون داخلی مسافرخانه و اقامتگاه آزابو در توکیو : اقامتگاه Azabu در توکیو به طراحی اواسط قرن آمریکایی و مدرنیسم برزیلی اشاره دارد. شرکت دانمارکی معمار معمار و استودیوی ژاپنی Keiji Ashizawa Design یک فضای داخلی مدرن و آگاهانه برای Azabu Residence در توکیو با استفاده از رنگهای تیره خاموش و مواد طبیعی گرم طراحی کرده اند.

این دو استودیو همچنین مبلمان سفارشی آپارتمان را نیز طراحی کرده اند که از سال 1988 در ساختمانی واقع شده است که در یک قطعه سبز روی تپه ای در توکیو واقع شده است.

این آپارتمان بر روی تپه ای در توکیو واقع شده است
بازی با بافت و مواد ، معماران معماری و Keiji Ashizawa Design پارچه های سنگی ، چوب تیره و منسوجات را برای فضای داخلی انتخاب کردند.

کیجی آشیزاوا به روزنامه دزین گفت: “این پروژه از طراحی داخلی استفاده مدرنیست های اواسط قرن آمریکایی و برزیلی از مواد طبیعی گرم تیره و روکش های چوبی دیواری ، فرشهای سرسبز و روکش مبلمان الهام گرفته شده است.
“روایت اصلی دیگر با الهام از کتاب معروف ژاپنی توسط Jun’ichirō Tanizaki ،” در ستایش سایه ها “ساخته شده است.

این اتاق مبلمان سفارشی از جمله میز ناهار خوری دارد
این خانه سه خوابه 238 متر مربع مساحت دارد و شامل یک اتاق نشیمن ، یک اتاق غذاخوری و یک فضای ورودی است. معماران معماری و آشیزاوا بسیاری از کف و دیوارهای آن را با چوب تیره پوشانده اند و احساسی دنج و غاری مانند ایجاد کرده اند.
فردریک ورنر ، شریک معمار معمار به دزین گفت: “پروژه اقامت Azabu با زنگ های خاموش و تاریک تقویت و پذیرش صمیمیت سایه ها به پایان رسیده است.”
“این آپارتمان بزرگ اما کم نور یک خانه دنج ، انسان محور و محافظت کننده و به دور از سر و صدای شهر است. فضای داخلی آرام و در آغوش برای تدبر و زندگی خانوادگی خصوصی.”

در پروژه از کفپوش سنگی برای ورودی استفاده شده است
فضای داخلی اصلی دارای یک فضای ورودی “کم نور و آرام” بود که از بازدیدکنندگان در خانه استقبال می کرد.
این امر از نوسازی بقیه فضا خبر داد ، زیرا معماران با هدف ایجاد همین جو در سراسر کشور ، مواد داخلی را انتخاب کردند.
آشیزاوا گفت: “ما کف ورودی سنگ ، کف طبیعی بلوط همراه با رنگ آمیزی واکنش آهن در فضای نشیمن و ناهار خوری و گچ دیوارها را که با صفحات چوبی مخصوص کریموکو برای این پروژه تهیه شده است ، انتخاب کرده ایم.”

یک بار صبحانه صندلی را در آشپزخانه اضافه می کند
در آشپزخانه و اتاق ناهار خوری ترکیبی ، یک میز بلوط و یک نیمکت در همان مواد به طور خاص توسط Keiji Ashizawa Design همراه با مارک ژاپنی Karimoku برای فضا طراحی شده است.
این نوار صبحانه بژ و آشپزخانه توکار با چوب تیره تکمیل می شود.

مبل بژ بدون بازو برای اتاق نشیمن ساخته شده بود
برای اتاق نشیمن Azabu Residence ، معماران معماری و کریموکو مبل مدولار بدون بازویی با شکل هندسی ساده طراحی کردند.
استودیوی دانمارکی همچنین قفسه ای را برای اتاق طراحی کرد که از طریق “الگوی ستون های نگهدارنده در معماری” اطلاع داده می شد. یک میز کم شیشه و مجموعه ای از مجسمه های انتزاعی حالتی گالری مانند به فضا می بخشد.
تخته های تیره ساخته شده از روکش های بلوط دودی دیوارهای اتاق خواب اصلی ، که همچنین دارای کابینت های ذخیره سازی باز ساخته شده از همان چوب است. تختخواب روی یک ازاره چوبی نشسته است که از دیوار امتداد دارد و همچنین به عنوان یک قفسه کم کار می کند.

قفسه دیواری شکلی دارد که توسط معماری به آن اطلاع داده شده است. اگرچه طراحی ساده فضای داخلی و وفور چوب فضای داخلی اسکاندیناوی و ژاپن را تداعی می کند ، اما تأثیر آمریکا در طرح و مواد استفاده شده نشان می دهد.
ورنر توضیح داد: “پروژه آزابو اندکی پس از سفر به قاره آمریکا طراحی شد و الهام از مدرنیسم آمریکایی و برزیلی در اواسط قرن در استفاده از سنگ ، چوب تیره و منسوجات بافتی مشهود است.”

“مناطق زندگی با یک طاقچه کوچک ، آشپزخانه اوپن ، فرشهای سرسبز و مبلمان بزرگ و بزرگ الهام گرفته از مجموعه ای از عناصر است – از خانه Schindler در لس آنجلس با الهام از ژاپن گرفته تا آپارتمانهای عجیب و غریب نیویورک در سریال Mad آقایان “.
Azabu Residence یکی از مجموعه فضاهای داخلی مطالعه موردی Karimoku است که توسط معماران معماری و Keiji Ashizawa Design با Karimoku طراحی شده است. این مطالعات قبلاً روی سه مطالعه موردی دیگر از جمله خانه مجمع الجزایر پوشیده از کاج در سواحل غربی سوئد که فضای سبکتر و بازتری بود ، با هم کار کرده اند.

مکان های ذخیره سازی چوب تیره در ورودی اتاق خواب نشسته اند . جوناس بجر-پولسن ، معمار و شریک معمار معمار ، گفت: “مانند اکثر معماران دیگر ما با ایده Genius Loci کار می کنیم – روح سایت.”
“همه چیز در مورد درک مقادیر خاص سایت برای یک سایت خاص و ایجاد فضاهایی متناسب با موقعیت مکانی و روایت یا جو مورد نظر شما در یک مکان خاص است. در این حالت سایت یک پالت متریال را متفاوت از پروژه های قبلی برای مطالعه موردی کریموکو. ”

در کل فضا از مواد طبیعی استفاده شده است . نور طبیعی ساختمان همچنین به اطلاع طراحی داخلی Azabu Residence کمک می کند.
“صرف نظر از زنگ های تیره که برای یکپارچه سازی فضا استفاده می شود ، زیبایی این خانه در صبح و اوایل بعد از ظهر ، با تضاد نور مستقیم خورشید به فضا ، و شب هنگام که فضای فضا بوجود می آید ، برجسته است. یک طرح نوری مصنوعی پیچیده ، “آشیزاوا گفت.
مطالعات موردی قبلی Karimoku توسط معماران معماری و Keiji Ashizawa Design همچنین شامل بلوک آپارتمان Kinuta Terrace در توکیو و کافه Blue Bottle Coffee در یوکوهاما است.

عکاسی پروژه فوق توسط مطالعه موردی کریموکو انجام شده است.

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو