طراحی و دکوراسیون داخلی فروشگاه گوگل برای اولین شعبه

طراحی و دکوراسیون داخلی فروشگاه گوگل برای اولین شعبه

طراحی و دکوراسیون داخلی فروشگاه گوگل برای اولین شعبه : شرکت Google   طراحی شده توسط Reddymade اولین فضای فروشگاهی  خرده فروشی فیزیکی خود را در NYC باز کرد. گوگل اولین فضای فروشگاهی خرده فروشی حضوری خود را در چلسی نیویورک افتتاح کرده است که توسط استودیوی معماری Reddymade طراحی شده است این فروشگاه شامل محصولاتی همچون مبلمان چوب پنبه و شاخته شده از مواد بازیافتی می باشد.

Google Store با استقبال از اولین بازدید کنندگان خود در 17 ژوئن 2021 ، یک فضای همکف در ساختمان سابق بندر را اشغال می کند  یک ساختار دکوراسیون هنری بزرگ که مقر اصلی NYC شرکت فناوری گوگل است.

پنجره های بزرگ اولین فروشگاه Google به خیابان نهم در چلسی نگاه می کنند

نمای شیشه ای این فروشگاه که در نبش خیابان 15 و خیابان نهم واقع شده است ، به ورودی بازار محبوب چلسی واقع در روبرو ساختمان نگاه می کند.

معمار Suchi Reddy از Reddymade با همکاری Ivy Ross ، معاون طراحی ، UX و تحقیق در مورد Google Hardware برای ایجاد یک تجربه مغازه کوچک خرده فروشی بر اساس همکاری آنها در Salone del Mobile میلان در سال 2019 همکاری کرد.

فضای داخلی فروشگاه گوگل از مواد گرم و روشنایی برخوردار است .

عناصر نمایشگاه ، فضایی برای بودن ، از جمله اصول اصلی زیبایی عصبی – شاخه ای از علم که بررسی می کند زیبایی شناسی بصری چگونه می تواند بر بدن و ذهن ما تأثیر بگذارد – از طراحی فروشگاه خبر می دهند.

مواد گرم و لمسی مانند تخته های چوبی و مبلمان چوب پنبه توسط دانیل میچالیک برای ایجاد روحیه ای جذاب در منطقه اصلی انتخاب شده است. در بیانیه ای از طرف استودیو آمده است: “طراحی Reddymade بازدید کننده را راحت می کند ، ضمن استقبال از کسانی که در جستجوی کمک هستند و همچنین کنجکاوی خود را دنبال می کنند.

مبلمان چوب پنبه ای ساخته شده توسط Daniel Michalik در اطراف فضا منقوش است.

در ورودی ، لوله های شیشه اکسترود شده بین کف و سقف معلق هستند تا فضای تخیل را تشکیل دهند ، جایی که از بازدید کنندگان دعوت می شود از طریق یک سری صفحه ها با محصولات و فن آوری های گوگل تعامل کنند.

در این بیانیه آمده است: “بیدار کردن دوباره بازدید کنندگان از شگفتی کودکانه موجود در فناوری و نوآوری دیجیتال به نمایش درآمده” است.

در اطراف فروشگاه ، یک خط فلزی سیاه و سفید نازک یک مسیر مایع را دنبال می کند ، و چشم را در بین نمایشگرهای مختلف محصول جلب می کند.

یک پیشخوان دایره ای مرکزی که به عنوان میز پشتیبانی عمل می کند دارای یک هاله نئون است و چندین بار در حلقه “اینجا برای کمک” را می نویسد.

صندلی های گاه به گاه و موقتی برای مشتریانی که به دنبال پشتیبانی محصول هستند ارائه می شود

صندلی های متحرک به طور موقت به صورت نیمکت ، پاکت نشیمن و چهارپایه می توانند توسط خریداران و کسانی که به دنبال مشاوره یا کمک در مورد محصول هستند استفاده کنند.

در پنجره ها ، “جعبه های کشف شفاف ” روشن محصولات Google را به نمایش می گذارند و به رهگذران اجازه می دهند با استفاده از فناوری واقعیت افزوده با آنها تعامل داشته باشند.

بخشی به نام فضای تخیل ( تصور) یا همان Imagination Space یک محوطه بسته را برای خریداران ایجاد می کند تا محصولات و فن آوری های Google را تجربه کنند . بسیاری از مطالب موجود در فروشگاه Google برای اعتبار پایدار انتخاب شده اند و این پروژه را قادر می سازد تا به گواهینامه LEED Platinum دست یابند.

در این میان کف سازی پروژه ساخته شده از 100 درصد زباله های بازیافتی کارخانه توسط شرکت سوئدی Bolon و پانل های صوتی با ضخامت نمدی ساخته شده از 100 درصد پلاستیک PET و حاوی حداقل 60 درصد محتوای پس از مصرف توسط تولید کننده آمریکایی به نام Kirei  میباشند.

جعبه های کشف در پنجره های فروشگاه Google به رهگذران امکان تعامل با استفاده از فناوری واقعیت افزوده را می دهد

راس در سال 2019 با سایت دزین در مورد اینکه شرکت هایی مانند گوگل “تعهدی” نسبت به پایداری بیشتر دارند صحبت کرد.

وی همچنین مسئول ایجاد آزمایشگاه طراحی گوگل در دفتر مرکزی شرکت سیلیکون ولی ، و همچنین گسترش خط سخت افزاری آن است که از سال 2016 بر آن نظارت داشته است.

عکاسی پروژه فروشگاه کوچک خورده فروشی گوگل در نیویورک توسط Paul Warchol ، با مجوز از Google ارائه شده است.

 

 

 

جزئیات پروژه :

معمار: Reddymade

تیم Reddymade: سالی لئونگ ، سها سامارا ، مگان اوبراین ، تیم لیو ، عزرا وو ، مورگان دوگاس ، دیوید کوک

پیمانکار: میشیلی

مهندس MEP: مهندسی روزینی

مهندس سازه: مهندسی استراتفورد

مشاور دسترسی و LEED: استیون وینترز همکاران

طراح نورپردازی: گروه طراحی آشکار

مشاور صوتی: مشاور لالی آکوستیک

مصلح: Ganci & Logozzo

آسیابکاری / سازنده: Bednark Studio

آسیاب کاری: ویریدیس

سازنده شیشه (فضای جادویی): AMG Glass Technik

مبلمان چوب پنبه: دانیل میشالیک

فروشنده مبلمان: EvensonBest

 

 

 

منبع : www.dezeen.com

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو