طراحی و دکوراسیون داخلی سالن آرایشگاه ماریا

طراحی و دکوراسیون داخلی سالن آرایشگاه ماریا

طراحی و دکوراسیون داخلی سالن آرایشگاه ماریا : ASKA برای آرایشگاه های ماریا نیلا از اشکال ارگانیک و رنگ های پاستلی استفاده می کند. استودیوی معماری سوئدی ASKA دفتر و آرایشگاه تجاری ماریا نیلا را در استکهلم بازسازی کرده و یک نصب سقف موج دار را ایجاد می کند که به نظر می رسد شامپوی قطره چکان است.

این شرکت مستقر در استکهلم از یک پالت رنگ صورتی ملایم ، هلویی و فیروزه ای که به محصولات ماریا نیلا اشاره دارد ، دفتر مرکزی خود را در یک خانه چهار طبقه شهری تغییر شکل داد.

یک نصب پلکسی گلاس ورودی را تزئین می کند

مادلین کلینگزپور ، بنیانگذار ASKA ، گفت: “فضای داخلی قبل از بازسازی احساس بسیار خنثی و غیرشخصی داشت و از یک رنگ سفید و خاکستری پیروی می کرد.”

“برعکس ، در ASKA ، ما همیشه تلاش می کنیم با تعریف و برجسته سازی اسانس های منحصر به فرد در هر پروژه ، محیط های قوی و طعم دار ایجاد کنیم.”

کف مرمر شطرنجی از معماری گذشته بنا حفظ شد.

این استودیو برخی از جزئیات اصلی ساختمان ، از جمله کف مرمر شطرنجی سبز و یک پلکان چوبی را حفظ کرد ، در حالی که بقیه فضا کاملاً نوسازی شده بود.

كلینگسپور گفت: “برای افزودن لایه ای از منحصر به فرد ماریا نیلا به عنوان مارك ، بیشتر قسمتهای دیگر فضای داخلی تغییر كرد.”

“برخی از دیوارهای داخلی نازک تر شکسته شد ، اکثر سطوح دوباره رنگ آمیزی شدند ، کف جدید نیز تا حدی اضافه شد و همچنین کلیه حمامها کاملاً بازسازی شده اند.”

در تصویر بالا قفسه های پاستلی با اشکال موج دار سالن را تزئین می کنند.

این ساختمان 650 متر مربع دارای 30 اتاق است که شامل 5 حمام است و هم فضای عمومی و هم خصوصی ماریا نیلا را در خود جای داده است.

اگرچه هر اتاق ظاهری منحصر به فرد دارد ، اما همه آنها برای ایجاد یک رابطه منسجم بین معماری موجود و جزئیات داخلی جدید طراحی شده اند.

در تصویر بالا طرح رنگ با بسته بندی محصول برند اطلاع داده شد

پولینا سندستروم ، بنیانگذار ASKA ، گفت: “این برنامه به گونه ای توزیع می شود که طبقه ورودی عمومی ترین باشد و سپس به تدریج فضاها خصوصی تر می شوند و فضای کاری بالاتر می روند.”

وی افزود: “اتاق پذیرایی ، سالن ، نوار زیبایی ، جلسات کنفرانس و جلسات طبقه اول را تشکیل می دهد در حالی که طبقه دوم به خوبی برای اجتماعات بزرگتر و رویدادها از جمله آشپزخانه ، اتاق دید و فضای بزرگتر تنظیم شده است.”

این خانه چهار طبقه شهری دارای 30 اتاق است

در ورودی ، ASKA یک نصب هنری به رنگ صورتی کم رنگ ساخته شده از پلی گلاس برش خورده ساخته شده است که شبیه شامپویی است که از سقف می چکد.

بیشتر مبلمان به طور خاص برای پروژه طراحی شده اند ، از جمله قفسه های محصول ، مبل ها و میله زیبایی که از چوب و MDF ساخته شده است.

كلینگسپور گفت: “علاوه بر این ، ما ترجیح دادیم محصولات شركتهایی را كه از مواد پایدار استفاده می كنند بیاوریم ، به عنوان مثال یك تبلت سفارشی از Smile Plastic ، شرکتی كه فقط از مواد زائد در محصولات خود استفاده می كند.”

طراحی داخلی جدید توسط محصولات خود برندهای مراقبت از مو اطلاع داده شده است ، نفوذی که در پالت رنگ پاستل بیشتر به چشم می خورد.

همانطور که میبینید معماری موجود در طراحی گنجانده شده است

ساندستروم گفت: “طرح رنگی که برای فضاهای مختلف در سراسر ساختمان انتخاب شده است ، به خطوط مختلف موی ماریا نیلا اشاره دارد.”

“این رنگ های پاستلی یکی از اصلی ترین هویت های مارک تجاری است و ما در اوایل تصمیم گرفتیم که این یکی از ضروریات منحصر به فرد است که مهم است از طریق طراحی ما به سطح برسد.”

در تصویر فوق میزهای بازیگوش توسط گوستاف وستمن جلوه ای سرگرم کننده به فضای سالن می بخشند

ASKA همچنین قفسه های دیواری موج دار زیادی را برای نگهداری محصولات مراقبت از مو طراحی کرده است. اینها طبیعتاً به رنگهای شیب مطابق نقاشی شده اند.

ساندستروم گفت: “اشکال ارگانیک از عناصر موجود در طبیعت مانند جنگل ، اقیانوس ، صخره های مرجانی و غارها الهام گرفته شده است.”

یک راهرو طبقه بالا دارای مبلمان مدرن با رنگهای نرم هلو است

وی افزود: “این زبان معماری نرم و بازیگوش همراه با رنگهای پاستلی به فضای داخلی یک هویت بصری منحصر به فرد می بخشد.”

از دیگر طراحی های داخلی سالن موی سرگرم کننده می توان به طراحی Studio Roslyn برای یک سالن اشاره کرد که “کودک عاشقانه هنر دکو و Cyndi Lauper” و یک سالن سبز آووکادوی پکن است که با طراحی عصر فضا ارائه می شود.

 

عکاسی پروژه توسط میکائیل لوندبلاد انجام شده است.

 

 

 

منبع :  دیزین

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو | المیرا قرابیگلو