طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران بصری نرم در بمبئی

طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران بصری نرم در بمبئی

طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران بصری نرم در بمبئی : آشیش شاه فضای داخلی رستوران “بصری نرم” را در بمبئی ایجاد می کند.

سطوح با بافت و اشکال پر زرق و برق این محل استقرار رستوران های وگان زنجیره ای Sequel در بمبئی را که توسط معمار محلی آشیش شاه طراحی شده پر می کند.

واقع در یک دفتر کار در مجتمع Bandra Kurla در شهر ، فضای داخلی به عنوان یک پادزهر آرام بخش برای منطقه شلوغ تجاری فراتر از آن تصور شد.

شاه توضیح داد: “رستوران کنایه از جذابیتی بی انتها دارد ، و اخلاق لوکس بودن ظریف ، زندگی آرام و سبک زندگی را تصحیح می کند.”

ناهار خوری محل استقرار Sequel’s Mumbai دارای صندلی های پیشخوان (در بالا) و همچنین تعدادی میز مستقل است (تصویر بالا)

Sequel به دو منطقه تقسیم شده است ، در یک طرف یک پیشخوان خرید و رفتن و از طرف دیگر یک کافه دارد که به عنوان یک مکان رسمی غذاخوری برای مشتریانی که به دنبال استراحت از کار هستند ، عمل می کند.

این دو منطقه توسط یک پارتیشن مرکزی با یک درب در دو طرف برای گردش آسان تقسیم شده اند.

پرده های شفاف پنجره بسته بندی شده رستوران را می پوشاند

شاه این رستوران را به عنوان بازتابی از فلسفه Sequel طراحی کرد ، که آن را “به شکل آینده نگرانه و در هسته خاکی” توصیف کرد.

مواد ساختاری با رنگهای خنثی و لبه های نرم جفت می شوند تا “فضای داخلی بصری نرم” ایجاد کنند.

شاه دارای تعدادی وسایل مبلمان مانند این چهارپایه ها بود که به صورت سفارشی برای پروژه تهیه شده بود

شاه توضیح داد: “انتخاب های مادی برای فضا ادای احترام به صنعتگری هند و فرایندهای دست ساز است.”

یک چراغ روشنایی مجسمه سازی ، ساخته شده با استفاده از مهره های channapatna لاکی از ایالت کارناتاکا هند ، در مرکز منطقه نشیمن آویزان است.

یک لوستر ساخته شده از مهره های چوبی لاکی ، بالای منطقه غذاخوری آویزان است

در اینجا ، دیوارها با روکش چوب بلوط پوشانده شده اند که از زمین به دیوارها و در امتداد نمای مشبک کشیده می شوند ، در حالی که پرده ای شفاف پنجره دور تا دور را می پوشاند. یک واحد کنسول منطبق در همان روکش چوب بلوط به پایان رسیده است.

قسمت چنگ زدن و رفتن رستوران ، قبل از اینکه در روکش دانه باز و لاک خاکستری به پایان برسد ، با دیوارهای منحنی پوشیده شده از تخته های چوبی آهنی که در محل ساخته شده بود ، پوشانده شده است.

یک لوستر ساخته شده از مهره های چوبی لاکی ، بالای منطقه غذاخوری آویزان است

در اینجا ، دیوارها با روکش چوب بلوط پوشانده شده اند که از زمین به دیوارها و در امتداد نمای مشبک کشیده می شوند ، در حالی که پرده ای شفاف پنجره دور تا دور را می پوشاند. یک واحد کنسول منطبق در همان روکش چوب بلوط به پایان رسیده است.

قسمت چنگ زدن و رفتن رستوران ، قبل از اینکه در روکش دانه باز و لاک خاکستری به پایان برسد ، با دیوارهای منحنی پوشیده شده از تخته های چوبی آهنی که در محل ساخته شده بود ، پوشانده شده است.

این سقف با نقش برجسته های صدفی شکل تزئین شده است

بسیاری از قطعات مبلمان ، از جمله صندلی ها و مبل های گرد در ناهار خوری رسمی و همچنین کنسول ها ، واحدهای بار ، شمارنده های قهوه ، میزهای عمومی ، قفسه ها و کابینت های ذخیره سازی به صورت سفارشی برای این پروژه ساخته شده اند.

شاه توضیح داد: “نور ، ماده و فرم در کنار هم ، روایتی از نقص کامل را جشن می گیرند.”

به نظر می رسد یک سیستم قفسه بندی یکپارچه از دیوارها رشد می کند

در کار خود ، معمار می گوید که او فلسفه زیبایی شناسی ژاپنی وابی-سابی را اجرا می کند ، که زیبایی را در نقص ها می یابد.

از دیگر رستوران های دارای سطح بافت می توان به غذاخوری کیف در Yakusha Design با دیواره های بتونی خشن و این رستوران غذاخوری خوب اشاره کرد که در آن استودیوی والنسیا Masquespacio از روکش های ناهموار سطح مانند کاشی های گچ بری ، سرامیک و سفال استفاده کرد.

عکاسی توسط آتلیه آشیش شاه است.

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو