طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار اسپشیال

طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار اسپشیال

طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار اسپشیال : Ivy Studio به دفتر همکاری Spacial در مونترال رنگ و بویی جدید اضافه می کند. رنگ سبز نعنایی و سورمه ای از جمله مواردی است که در دکوراسیون داخلی فضای همکاری مونترال که شرکت کانادایی Ivy Studio طراحی کرده است تا “از رقبای خود متمایز شود” استفاده شده است.

این دفتر در طبقه دوم ساختمانی به مساحت 743 متر مربع در وردون ، یکی از جدیدترین محله های شهر واقع شده است. این فضا قبلاً یک سالن ورزشی جیو جیتسو و یک سالن زیبایی را در خود جای داده بود.

دفتر کار مشترک فضایی شامل رنگ های سبز نعنایی و سورمه ای است.

این اولین مکان برای نام تجاری مشترک Spacial است. Ivy Studio برای طراحی یک محیط کار انعطاف پذیر برای حداکثر 120 نفر متهم شد. این تیم گفت: “این مارک به عنوان اولین مارک تجاری خود ، باید با ارائه دیدگاه منحصر به فرد برای همکاری ، از رقبای خود متمایز باشد.”

این پروژه توسط Ivy Studio طراحی شده است

این تیم فضای مستطیل را به دو منطقه مجزا تقسیم کردند. قسمت جلویی شامل اماکن عمومی است که عمدتا برای کار غیررسمی ، معاشرت و استراحت استفاده می شود. در عقب ، تیم یک منطقه خصوصی تر با حدود دو ده دفتر قابل اجاره در اندازه های مختلف ایجاد کرد.

در کل فضا ، دکوراسیون و تزئینات معاصر با عناصر اصلی ساختمان ، مانند تیرچه های سقف در معرض دید و سطوح آجری ، جفت می شوند. در بسیاری از مناطق ، تیم طراحی دیوارها را با گچ سفید رنگ پوشانده و کف ها را با خاکستری به رنگ خاکستری روشن پوشانده است. بیشتر مبلمان مشکی است ، اگرچه تکه های رنگی در دکوراسیون داخلی همه جا پاشیده شده است.

خط تیره در برابر دیوارهای تک رنگ قرار می گیرد

به محض ورود ، یک میز پذیرایی گرد از جنس روی به دیواری به رنگ های رنگین کمان منتهی و مواجه می شود. در مقابل آویزان به دیوار آینه ای دایره ای و آبی است  یکی از چندین عنصر گرد در محل برگزاری که فرم های نرم و منحنی را به طراحی می افزاید.

در یک طرف سرسرا سالن استراحت و سه اتاق کنفرانس قرار دارد که هر کدام دارای صفحه نمایش دیواری هستند.

دیوارهای آجری در دفتر تاثیر گذار اند.

تیم طراجی پروژه گفت: “در اتاق های کنفرانس ، تلویزیون ها در مقابل آینه های سیاه و دایره ای مطابق عکس استتار می شوند ، که هر کدام دارای نور پس زمینه هستند تا دیوار آجری سفید شسته شده را به جلو بکشند.”

در طرف دیگر سرسرا سالن عمومی دوم قرار دارد. این مورد شامل یک آشپزخانه و فضای غذاخوری ، از جمله غرفه های خصوصی است که برای گروه های کوچک کارمندان مناسب است.

حمام ها دارای کاشی های سرامیکی مشکی هستند

آشپزخانه دارای کابینت خمیده با روکش براق و سبز نعناع ، و یک طبقه پشت و جزیره ای است که با سنگ مرمر Rosso Levanto پوشانده شده است. پایه این جزیره از فولاد ضد زنگ ساخته شده است ، که تقلید از کاشت های کروم پیدا شده در سراسر دفتر است. حمام هایی که در نزدیکی آشپزخانه قرار دارند ، دارای کاشی های سرامیکی مشکی و لوازم لوله کشی متناسب هستند.

قسمت پذیرایی دارای یک دیوار آجری شیشه ای بلوکی است

پشت میز پذیرایی ، دیواری از بلوک لعاب دیده می شود که منطقه عمومی را از دفاتر خصوصی جدا می کند ، در حالی که هنوز نور را قادر می سازد از آن عبور کند.

دفاتر در امتداد راهروهایی با کف کاشی و دیوارهای آجری آرایه شده اند. پانل های شیشه ای ثابت و کشویی فضاهای کار را محصور کرده اند. رنگ بورگوندی تیره برای موکت و مولیون انتخاب شد.

نورگیرها به این صورت نور بیشتری به فضای داخلی دفتر وارد می کنند

برای اطمینان از احساس روشنایی و استقبال از منطقه خصوصی ، تیم 20 نورگیر در بالای راهروها نصب کرد.

تیم گفت: “با وجود دیوارهای آجری آشکار ، کاشی کف ماسه سنگ و فراوانی نور طبیعی که به راهروها می ریزد ، احساس عمومی به کار در حیاط خارجی شباهت دارد.”

از دیگر فضاهای همکاری lطراحی و معماری شده در کانادا می توان به دفتری که توسط هنری کلینژ در رویال بانک قدیمی مونترال طراحی شده است و فضایی مخصوص زنان در تورنتو که توسط استودیوی MMNT طراحی شده است تا احساس آرامش و در عین حال بازیگوشی داشته باشد.

 

عکاسی پروژه توسط الکس لسیج انجام شده است.

 

 

 

منبع :  www.dezeen.com

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو