طراحی و دکوراسیون داخلی داروخانه روان / دفتر معماری الشتر

طراحی و دکوراسیون داخلی داروخانه روان / دفتر معماری الشتر

طراحی و دکوراسیون داخلی داروخانه روان / دفتر معماری الشتر : بر اساس شرح متن ارائه شده توسط معماران. روند طراحی با نمودار شروع شده و بر اساس رنگ آمیزی فضاهای درخواستی برطبق روابط فضایی مناسب با تأکید بر هویت معماری بستر سایت و آب و هوای منطقه بود. یک فضای خالی در مرکز سایت وجود داشت تا فضا را بر اساس فضای مسکونی-خصوصی از سایر فضاهای استفاده عمومی تقسیم کند. علاوه بر این ، ایجاد یک فضای خالی دستاوردهای دیگری مانند تأمین نور به شمال پروژه و ایجاد حیاط خصوصی برای منطقه مسکونی داشت.

در این نمودار با ایجاد یک کوچه از جبهه شرقی سایت ارتباط با فضای خالی انجام شده است. با توجه به این اتصال و نیاز به فضاهای پزشکی در یک طبقه دیگر ، بخشی از طبقه فوقانی به شکل سابات (سایبان) در کوچه قرار داده شد. در مراحل طراحی ، برای روش های روشنایی فضاها و انتخاب مواد ، آب و هوای منطقه مورد توجه قرار گرفت و با ایجاد قابهای استنباط شده از ظاهر پنجره های سایت با توجه به آب و هوای منطقه ، با استفاده از مواد مدرن تر از نور مستقیم داخل فضاها جلوگیری شد. علاوه بر این ، در استفاده از مواد ، سعی در مطابقت با آب و هوا و معماری زمینه ، از یک طرح آجری متعلق به زمان حال استفاده شده است که یک طرح مدرن تر به حساب می آید.

اجرای پروژه و تکمیل فضا و اجرای مراحل نما در حال انجام بود و در مراحل پایانی بودند و اکنون ، 29 فوریه سال 2020 آغاز یک بحران گسترده بود. این برای بشریت یک شوک بود و همه چیز تحت تأثیر این شوک قرار گرفته است! این سایت یک قدم تا شیوع همه گیر – شهر قم – فاصله داشت و تجربه جدیدی از تأثیر همه گیری ها بر عملکرد فضاها بود و بنابراین به دستکاری فضاها توسط کاربران برای در امان ماندن از بیماری های همه گیر تبدیل شد!

شوک این همه گیری و تأثیر آن بر رفتارهای اجتماعی مسئولیت جدیدی را بر اساس این رفتارها برای طراحان ایجاد کرد و با پذیرش این مسئولیت جدید ، ما همچنین طرح این نمودار داروخانه را تغییر دادیم و پروتکل های بهداشتی را برای رفتارهای اجتماعی اعمال کردیم و در نظر گرفتیم تأثیر بر معماری این فضای پزشکی ، که نقطه مهم انتقال ویروس بین مشتریان و ارائه دهندگان خدمات بود.

این تغییر ، از تبدیل نمودار خطی مرسوم ، دریافت نسخه به تحویل دارو ، به یک نمودار شبکه تحت تأثیر شکل پنجره ها در ضلع جنوبی خیابان و ضلع شرقی کوچه ، با ایجاد شمارنده با پتانسیل مشاهده فاصله اجتماعی و پوشاندن این پیشخوان ها با شیشه ، سعی کردیم انتقال ویروس به افراد را به حداقل برسانیم. این تغییر با مشاهده روند ارائه خدمات مطلوب به مشتریان بر اساس اصول طراحی داروخانه و آنچه تحت تأثیر همه گیر Covid-19 ایجاد شده است ، ایجاد شد.

مشخصات پروژه : 

کاربری پروژه :داروخانه

محل ساخت : کاشان ، ایران

گروه معماری : دفتر معماری الشتر

مساحت ساخته شده : 300 مترمربع

سال ساخت : 2020

 

 

منبع : www.archdaily.com

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو