طراحی و دکوراسیون داخلی خانه های زیتون ، فضایی برای استراحت

طراحی و دکوراسیون داخلی خانه های زیتون ، فضایی برای استراحت

طراحی و دکوراسیون داخلی خانه های زیتون ، فضایی برای استراحت : خانه های زیتون خانه های خارج از شبکه هستند که در کوه های مایورکا پنهان شده اند. تخته سنگ های شکنجه شده در این مهمان سرا های خارج از شبکه که استودیوی معماری Mar Plus Ask در مایورکا ، اسپانیا ساخته است ، برای ساختن خلاقانی که نیاز به فرار آرام دارند ، تخته سنگهای شکننده ای از دیوارها عبور می کند.

خانه های زیتون که در کوه های Tramuntana مایورکا واقع شده است ، در طول سال توسط Mar Plus Ask به عنوان پناهگاهی خاموش اداره می شود که در آن معماران ، نویسندگان و هنرمندان انفرادی می توانند از وقفه جلوگیری کنند.

جفت خانه های خارج از شبکه توسط نخلستان انبوهی از درختان زیتون هزار ساله محصور شده است که در نقاطی با تخته سنگهای عظیم شبیه “مجسمه های طبیعی طبیعی” قطع می شود.

مار پلاس آکک که مایل به ترک این منطقه ناهموار بود و تا حد زیادی دست نخورده بود ، در صدد طراحی دو سازه متوسط ​​- یکی برای خوابگاه ها ، و دیگر امکانات آشپزی – است که شبیه خانه هایی در منظره اطراف است.

این استودیو که توسط Mar Vicens و Ask Anker Aistrup هدایت می شود ، توضیح داد: “اولین واکنش ما این بود که فقط اگر بتوانیم به چیزی برسیم که به روشی محترمانه و زیبا چیزی اضافه کند ، ما هرگز می خواهیم ساختمان سازی کنیم.”

“با این حال ، آرامش بخش بود که کارکردهایی که به دنبال ساخت آن بودیم تفاوت چندانی با ساختارهای موجود در منطقه نخواهد داشت.”

یکی از خانه ها تا حدی در یک تراس سنگی موجود تعبیه شده است ، که استودیو امیدوار است در ماه های گرم تابستان به خنک نگه داشتن سازه کمک کند.

درب کشویی چوب ساج را می توان به عقب رانده و یک ورودی قوسی بزرگ را نشان داد. در داخل خانه ، مجموعه ای از سطوح صاف و شیب دار شبیه به آنچه در داخل یک غار دیده می شود ، وجود دارد.

دیوارها ، کف و سقف به طور انحصاری با گچ صورتی مایل به صورتی ارائه شده است ، زیرا این استودیو احساس می کند رنگ مکمل سایه سبز کم رنگ است که در زیر برگ درخت زیتون دیده می شود.

گوشه ای از خانه در اطراف تخته سنگی بد خلق ساخته شده است که استودیو درجا گذاشته و توسط یک نورگیر در بالای آن روشن شده است.

این استودیو توضیح داد: “برای ما در طراحی داخلی پروژه ، سنگ به یک قطعه هنری تبدیل شد – ناگهان خانه بیشتر به دنبال مجسمه سازی پس زمینه و سبد خود بودن بود.”

درست در کنار تخته سنگ ، یک دوش بالای سر نصب شده است ، در حالی که یک تخت تنها در طرف دیگر خانه قرار دارد. در خارج نیز یک غرق بزرگ وجود دارد که حوضچه آن از سنگ تشکیل شده است.

مار پلاس آسک با بازسازی یک سوله فرسوده در سایت که زمانی برای ذخیره سازی ابزار استفاده می شد ، خانه دوم را ایجاد کرد.

سطح آن در عوض با گچ بنفش عمیق پوشانده شده است ، رنگی که به نظر استودیو بیشتر شبیه به قسمت تاریک و براق برگ زیتون است.

این سازه در ابتدا برای نگهداری از وسایل آشپزی بسیار باریک به نظر می رسید اما در نهایت این استودیو در یکی از دیواره های آن به ضخامت 60 سانتی متر که می تواند یک پیشخوان بزرگ و یک سینک را در خود جای دهد ، یک دهانه گسترده کنده کاری می کند.

از آنجا که مهمانان خارج از شبکه زندگی خواهند کرد ، آنها به سادگی به دو مشعل گاز و یک اجاق گاز با چوب دسترسی خواهند داشت – آب ، مانند آن که برای سرویس دوش و غرق شدن در خانه اول استفاده می شود ، از یک چشمه نزدیک تأمین می شود. این خانه دارای سرویس بهداشتی نیز می باشد.

مار پلاس آک در سال 2015 تاسیس شد و بین دفاتر خود در کپنهاگ ، برلین ، مایورکا و والنسیا کار می کند.

پروژه خانه های زیتون این استودیو تنها مکانی نیست که افراد خلاق می توانند برای پاک کردن سر خود به آنجا بروند. در سال 2016 ، آندره زیتل Wagon Station Encampment را راه اندازی کرد – یک اردوگاه در نزدیکی پارک درخت جوشوا ، کالیفرنیا ، که در آن هنرمندان و نویسندگان مجاز به بازی “خیال کویر” خود هستند. این سایت پروژه شامل 10 غلاف خواب ، آشپزخانه عمومی در فضای باز و دوش در فضای باز است.

عکاسی پروژه توسط پیت آلبرت گوتالز انجام شده است.

 

 

 

 

منبع : www.dezeen.com

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو