طراحی و دکوراسیون داخلی خانه عمارت سبز پروژه بوشهر توسط دفتر طراحی  اِو دیزاین

طراحی و دکوراسیون داخلی خانه عمارت سبز پروژه بوشهر توسط دفتر طراحی  اِو دیزاین

طراحی و دکوراسیون داخلی خانه عمارت سبز پروژه بوشهر توسط دفتر طراحی  اِو دیزاین : با توجه به توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران گروه اِو دیزان این خانه  (عمارت سبز) پاسخی از سوی معماران بود تا نقش خود را در شناخت و درک پروژه و ترویج اصول احترام به زمینه طراحی توضیح دهند. در هر پروژه، معماران همیشه سوالات مختلفی و نحوه پاسخگویی به آنها را به روشی واضح مطرح می کنند. این روش شامل نحوه تعیین جنبه های مختلف هر پروژه، مطالعه زمینه هر پروژه، رعایت الگوهای اصلی در حین انطباق با حال و آینده ساختمان و همخوانی با نظر کارفرما می شود.

معماران اِو دیزاین ؛ حتی در پروژه های نوسازی ساختمان های قدیمی مسئولیت بیشتری دارند. زیرا ارزش بافت تاریخی بنا، نقش و نگارهای موجود در آن و شناخت مصالح و… همگی نیازمند بررسی دقیق و اصولی تری هستند.

«عمارت سبز» در ابتدا از یک ساختمان چند تکه تشکیل شده بود که به مرور زمان و با افزایش مساحت آن به شکلی نامرتب ساخته شد. این بنا از بدنه شمالی، جنوبی و شرقی تشکیل شده است که در طول سالیان متمادی با تغییرات فراوان و بازسازی های مطالعه نشده الگوی اولیه خود را از دست داده بود. خانه مشکلات اساسی داشت و ظاهر آن کاملاً تغییر کرده است.

مراحل ساخت و شکل گیری پروژه خانه عمارت سبز :

 

پس از بازدید اولیه از ساختمان، مطالعه آن و بحث در جلسات متعدد با کارفرما؛ هدف اصلی بر اساس احیای بنا و بازگرداندن آن به الگوهای ارزشمند و تاریخی آن بود. ضمن اینکه روح تازه ای نیز به آن می بخشد. در نهایت فرآیند طراحی در چهار مرحله انجام شد:

مرحله اول:

مطالعه پروژه (موقعیت ساختمان، مطالعه الگوهای ساخت و ساز با ارزش در آن بافت، متریال و سازه، بررسی پایداری ساختمان و تغییرات ساختمان و …).

مرحله دوم:

شناسایی اضافات از قبل موجود و حذف آنها.

مرحله سوم:

مطالعه ساختار موجود و تقویت آن.

مرحله چهارم:

استفاده از الگوهای اصیل و تکمیل فرآیند طراحی با تغییرات مربوط به هویت تعریف شده برای پروژه ضمن انطباق با الگوهای مورد مطالعه امروز همراه با در نظر گرفتن توانایی ایجاد نیروی کار و مصالح ساختمانی بومی در منطقه. (بازسازی تراس و ساختن شنعشیل- تراس محلی به جای آن، ساخت استخر کوچک در وسط حیاط، کاشی های کف دست ساز با استعاره از الگوی بافت حصیر، ساخت آویزهای نورپردازی با مصالح محلی، بازسازی- نماها و سرسراهای ورودی و غیره)

مشخصات پروژه خانه عمارت سبز بوشهر :

موضوع پروژه : خانه مسکونی ، بازسازی

محل ساخت پروژه : بوشهر، ایران

معماران پروژه : دفتر طراحی اِو دیزاین

مساحت : 350 متر مربع

سال ساخت : 2021

عکاس پروژه : زهرا رضایی

جایزه  دریافتی : مقام اول، دومین جایزه ملی مرمت بناهای تاریخی و معاصر ایران، 2021

 

 

منبع : WWW . ARCHDAILY . COM

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

طراحی و دکوراسیون داخلی خانه عمارت سبز پروژه بوشهر توسط دفتر طراحی  اِو دیزاین