طراحی و دکوراسیون داخلی خانه ام اند ام / گروه معماری NoArq

طراحی و دکوراسیون داخلی خانه ام اند ام / گروه معماری NoArq

طراحی و دکوراسیون داخلی خانه ام اند ام / گروه معماری NoArq : بر اساس توضیحات متنی که توسط معماران ارائه شده است. یک خانه تک خانواده با زمینی به مساحت 1500 متر مربع در تروفا. از Rua do Carvalhinho به سمت شمال ، با توپوگرافی 2.4 متر به جاده مجاور به سمت جنوب ، EN104 افت می کند. در شرق ، ارتفاع خاک متصل به ارتفاع 2 متر از خشکی افزایش می یابد. ما خانه کشاورزی قدیمی روبروی جاده ساخته شده از سنگ نرم و خاک رس را با یک طبقه خاکی بسته تخریب کردیم. یک اذیت شهری شیست مربع را خوب نگه داشتیم ، درخت میوه قدیمی و محل دسترسی های قدیمی به زمین در ضلع شمالی و جنوبی.

دلایل هندسی برای پیشنهاد در محل وجود داشت – درختی و خوب. ما “S” را امتحان کردیم. سپس یک “4” ، و ما شکست خوردیم. یک “H” که مرکز زمین را اشغال کرده بود امکان پذیر بود. “پاها” درخت را در آغوش می گیرند و “بازوها” در اطراف چاه می گردند. “H” دارای یک حیاط اجتماعی در جنوب است که از نور خورشید مایل به شرق و غرب محافظت می کند و در برابر بادهای غالب شمال غربی محافظت می شود. حیاط ورودی به سمت شمال است. این خانه یک طبقه واحد دارد (انگار) از روی زمین کنده شده است. یک آستانه بالا امکان دسترسی به سقف منظره را می دهد. مساحت آن 377.38 متر مربع است.

مرکز حجم (در H) بیشترین مناطق مورد استفاده برای ساکنان و فعالیتهای روزانه را در خود جای داده است: ورودی ، توزیع ، خدمات و غذا. بال غربی برای ملاقات ، استراحت و خدمات مانند حمام و خشکشویی اختصاص داده شده است. در شرق دو بدنه به حجم مرکزی متصل شده اند (به سمت شمال و جنوب کشیده می شوند) تا بقیه “H” را تشکیل دهند و از آنها به عنوان گاراژ و محل استراحت استفاده می شود. گاراژ از نظر قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدترین وضعیت را در زمین دارد. دیوارهای اصلی شیست به دلیل تعهدات محوطه سازی در Rua do Carvalhinho بازسازی ، تعمیر و ترمیم  شدند.

مشخصات پروژه :

کاربری پروژه : خانه ی مسکونی

محل ساخت : تروفا ، پرتغال

معماران پروژه :  NoArq

سال ساخت : 2015

عکس ها: جوآئو مورگادو

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو