طراحی و دکوراسیون داخلی استودیو باغ یوگا / گروه معماری مادیوگوینچو

طراحی و دکوراسیون داخلی استودیو باغ یوگا / گروه معماری مادیوگوینچو

طراحی و دکوراسیون داخلی استودیو باغ یوگا / گروه معماری مادیوگوینچو : از گروه معماری مادیگووینچو برای طراحی و ساخت یوگا گاردن استودیو دعوت شد ، فضایی که تجربه حسی آرام آرامش و آسایش را فراهم می کند. این فضا در حیاط پشتی خانه ای در کاسکایز ، نزدیک لیسبون واقع شده بود ، برای ایجاد یک سازمان فضایی ساده و یکپارچه سازی با باغ ، به منظور ایجاد عمداً فاصله از زندگی شهری اطراف مورد نیاز بود.

از آنجا که کلاس های یوگا هر دو روز و شب برگزار می شود ، جهت گیری و سازماندهی استودیو ، مواد مورد استفاده و دهانه های خارج به منظور ایجاد محیط های مختلف و جو در طول روز و با تغییر نور طبیعی تصور می شد در طول زمان و فصول. نور اجازه می دهد تا فضا را از نظر محیطی واجد شرایط کرده و مطابق با اصول یوگا ، فضایی آرام ایجاد کند. با توجه به این نکته ، سیستم ها به منظور ترجیح نور طبیعی ، تنظیم شدت آنها و جلوگیری از تابش خیره کننده انتخاب می شوند ، زیرا نور مستقیم به مردم نمی رسد.

سقف با صفحات پلی کربنات آلوئولار ساخته شده است که به فیلتر کردن ورودی اوج کمک می کند ، بیداری طولانی و طبیعی را پشتیبانی می کند و در عین حال امکان اتصال مستقیم به خورشید را فراهم می کند که در بسیاری از تمرینات یوگا ضروری است. دیوار عمودی در پانل های CLT ساخته شده است. دیواری از استودیویی که رو به شرق و خیابان است هیچ روزنه ای برای تضمین احساس خلوت در کلاس های یوگا ندارد.

دیوار مقابل رو به غرب است و از طریق پنجره هایی که تا حدی با چوب کاج اسلت پوشانده شده بود به باغ متصل می شود تا امکان تهویه و رسیدن به نور پراکنده در فضای داخلی فراهم شود. دیوار ورودی به سمت شمال به صورت دو درب بزرگ گردان شیشه ای و دو پنجره شیشه ای ثابت است. با این رویکردهای مختلف ، کلاس یوگا بین خلوت و گشودگی تعادل برقرار می کند. اگر روش ها در شب انجام شود ، نور مصنوعی با کیفیت گرم و همچنین قابل تنظیم انتخاب شد.

در اسپا و باغ یوگا : از آنجا که کنترل تنفس اساس تمرینات یوگا است ، تهویه مناسب استودیو امری اساسی است. با توجه به این موضوع ، پیش بینی شده بود که استودیو امکان تهویه در سراسر کشور را فراهم کند و اطمینان حاصل کند که جریان اکسیژن در داخل ، در طول جلسه یا در زمان هایی که اتاق اشغال نشده است ، تجدید می شود. بدین منظور ، یک بازشو در نما ایجاد می کنیم که بادهای غالب را دریافت می کند ، و یک بازشو دیگر در دیوار مقابل ایجاد می کنیم. برای چندین دهه ، مجموعه ای از شیوه ها و روش های شرقی به شدت در جهان غرب نفوذ کرده است.

این رشته ها بر روی انسان متمرکز شده اند ، زیرا آنها به دنبال کار و تأمین نیازهای جسمی ، روانی و معنوی خود هستند. با استفاده از این پروژه ، ما از نظر عملکردی ، زیست محیطی و زیبایی شناختی به چالش کشیده شدیم. عمليات و تصميماتي كه در طي مراحل طراحي و ساخت و ساز گرفته مي شود با هدف ايجاد فضايي كه فضايي را براي تأمل ، مراقبه ، درون نگري و شفابخشي فراهم مي سازد ، اتخاذ شده است.

ما به معماری این استودیوی یوگا گاردن فکر کردیم ، همانطور که در مورد معماری یک معبد فکر می کنیم: فضاهای درونگرا و ساکت ، با نور کم نور و متغیر. ما به ترتیب و ساختار ، به تکرار ، به هوا و باد ، خورشید ، تنفس و اشکال بدن در فضایی که باید به درون نگاه کنیم ، به روش های ساده اعتقاد داریم.

 

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو