طراحی و دکوراسیون آپارتمان تهران / گروه معماری رویداد

طراحی و دکوراسیون آپارتمان تهران / گروه معماری رویداد

طراحی و دکوراسیون آپارتمان تهران / گروه معماری رویداد : براساس توضیحات متن که توسط معماران پروژه ارائه شده است. این آپارتمان یکی از آپارتمان های متعدد در تهران است که با استقبال خوب طبقه متوسط ​​جامعه مرفه روبرو شد. این محبوبیت اما با نقش آفرینی جوانان و بیهوده بودن ناشی از شفافیت ذاتی سبک آن کاهش یافته است. دیوارهای شکسته ، فضاهای کوچک ، اشکال عمده سقف ، تزئینات نامتناسب ، تنوع مواد و رنگ ، بی نظمی کامل ، هرج و مرج و پرحرفی از ویژگی های این سبک آشنا در بخش قابل توجهی از فضاهای زندگی ما است.

از سوی دیگر ، موقعیت آپارتمان ها ، نور و چشم انداز ، سرانه قابل توجه فضاهای خدماتی و ارتباطی ، کیفیت ساخت خوب ، تاسیسات و غیره باعث می شود به راحتی از این نوع آپارتمان ها غافل نشویم ، زیرا ضعف سبک معماری آنها راه حل منطقی استفاده از این ظرفیت ها و احیای این فضاها است ، همانطور که در سایر شهرهای بزرگ جهان رایج است. بازسازی خوب و ایجاد شرایط مطلوب زندگی با توجه به وضعیت و نیازهای ساکنان آنها ، رویکردی عملی به نظر می رسد و می توان آن را به عنوان هدف طراحی در نظر گرفت.

این آپارتمان یکی از این آپارتمان ها بود. یک آپارتمان واقع در طبقه چهارم یک ساختمان یازده طبقه در زیر بنای 220 متر مربع. این خانه باید برای یک تاجر و خانواده اش آپارتمان باشد. آپارتمانی که در 14 سال گذشته خانه دائمی آنها بود و اکنون قرار است یک قرار ملاقات برای چهار نفر از اعضای خانواده باشد. خانواده ای که هریک زندگی و حرفه خود را در گوشه ای از جهان ادامه می دهند و قرار است گاهی اوقات در آنجا جمع شوند. بنابراین وظیفه تبدیل یک آپارتمان نئوکلاسیک به فضایی معاصر است.

“نور ، فضا و نظم” الگوی معماری آپارتمان تهران شد!

برای دستیابی به این ایده ، برای سبک زندگی جدید و مقیاس مناسب ، یک نمودار ساده برای سازماندهی فضا ترسیم شد. برای داشتن یک تجربه فضایی متفاوت اما روشن و خوانا ، یک سری روابط باز در کنار یکدیگر تعریف شد.

از آنجا که قرار بود وقوع این آپارتمان مربوط به این چهار نفر باشد نه معماری ، فضا ساده و متواضع تعریف شده است ، به گونه ای که حضور انسانها تزئینات پروژه و تعلیق فضا است! بنابراین سازگاری آن با شیوه زندگی جدید ، آشتی دادن ارزش های نمادین با خواسته های کنونی برای راحتی و انعطاف پذیری که در “تخلیه” فضای زندگی تجسم یافته است.

وظیفه ما فقط ایجاد یک پوشش مدرن برای بدنه داخلی آپارتمان نبود. ما سعی کردیم با بازگرداندن هندسه طرح و تناسب فضا و ایجاد سیالیت فضایی از زندگی خانوادگی برای افزایش تعامل آنها ، علاوه بر افزایش نور طبیعی فضای داخلی با حذف دیوارها و سقف های غیر ضروری ، عملیات را اصلاح کنیم. برای دستیابی به نتیجه ، دیوارها را خراب کردیم و طرح بندی مجدد را انجام دادیم تا ایده بهتر جریان پیدا کند.

این واقعیت که این آپارتمان در طبقه وسط یک ساختمان مسکونی قرار داشت ، محدودیت های زیادی را ایجاد کرد ، مانند عناصر و نقاط ثابت سازه ، محدودیت در تاسیسات و نورگیر. با این وجود ، سعی شد به ایده نظم ، تناسب و سیالیت به بهترین شکل ممکن با اصلاح هنری ، مهندسی و مدیریت هرچه ممکن ، مانند عناصر نصب ثابت مانند توالت مهمان ، پاسخ داده شود.

مشخصات پروژه :

کاربری پروژه آپارتمان تهران : نوسازی ، داخلی آپارتمان

سایت پروژه : تهران، ایران

معماران: معماران رویاداد

مساحت : 220 متر مربع

سال ساخت : 2015

عکاس پروژه : آرش آشورنیا

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو