طراحی ویلا 174 در خزرشهر / Cedrus Studio

طراحی ویلا 174 در خزرشهر / Cedrus Studio

همراه با پویانو باشید تا با طراحی ویلایی در شمال ایران ، مازندران ، شهرک ساحلی خزرشهر آشنا شوید. طراحی این ویلا توسط شرکت معماری سدروس انجام شده است. در ادامه همراه با ما باشید:
“ویلا 174” با آب و هوای معتدل در خزرشهر در شمال ایران واقع شده است. شهرک خزرشهر در شهر ساحلی بابلسر است و از شمال به ضلع جنوبی کمربند شهر گسترش می یابد. “ویلا 174” در ضلع جنوبی قرار دارد. بر روی یک پایه شبکه با مقررات خاص طراحی اعمال شده ساخته شده است. طرح هر بلوک ساختمانی توسط کدهای ساختمانی شهر تعیین می شود. حداکثر ارتفاع هر ویلا 9 متر است. مواد خارجی باید سیمانی یا چوبی باشد و نرده ها نباید سنگ تراشی باشند.

خانه ها

ایران

معماران: Cedrus Studio

مساحت: 1000 متر مربع

سال: 2019

عکس ها: Deed Studio

تولید کنندگان: Foscarini ، Tom Dixon ، Zucchetti ، Adva ، Mantre Home ،

کارفرمای “ویلا 174” یک زوج میانسال با سه فرزند پسر است. آنها انتظار داشتند که یک فضای پر از نور و یک فضای یکپارچه در طبقه همکف باشد. در تعامل با طراح، مشتری موافقت کرد که جزئیات متفاوت از تجربیات فعلی خود را اعمال کند.
طبقه همکف شامل ورودی، اتاق نشیمن، اتاق رسانه، آشپزخانه و یک اتاق خواب مهمان (در نظر گرفته شده برای مادربزرگ آنها) است. طبقه اول شامل اتاق خواب اصلی، اتاق خواب کودکان، آشپزخانه و یک اتاق نشیمن کوچک است. تراس اصلی در ضلع شمالی واقع شده است و از اتاق خواب و اتاق نشیمن قابل دسترسی است. علاوه بر این، در جهت نسیم دریا نیز قرار گرفته است. اتاق خواب اصلی از شمال به جنوب گسترش می یابد و فضای روشن را فراهم می کند و از تهویه طبیعی بهره مند می شود.
هدف اولیه طراحی تهیه فضایی پر از نور با تهویه طبیعی بود. این هدف با ایجاد یک فرم شفاف و قرار دادن دهانه هایی در دو طرف شمالی و جنوبی و همچنین ترکیب تراس خطی در ضلع شمالی بدست آمده است. به طور کلی، در طراحی فضا، دیوارها، کفها و سقف ها، تیم طراحی سعی در ادغام داخلی و خارجی داشتند که فقط توسط دیوارهای شیشه ای از هم جدا شده اند. استفاده از پنجره های گوشه ای فضای داخلی را به قسمت خارجی باز می کند که شفافیت خانه را به حداکثر می رساند.
برخلاف دیگر ساختمانهای سقف شیروانی در این محله ، که احساس سنگینی می کنند ، سقف “ویلا 174” با صفحات نازک درگیر شده است. این دال ها با سطح های مختلف خود نه تنها سقف شیب دار را پنهان می کنند بلکه بر سبک بودن سقف نیز تأکید می کنند. به دنبال شکل سقف، پنجره های بلند و طویل در اتصالات دیوار و سقف قرار می گیرند. ساختمانی که برای جبران رطوبت بالای منطقه بر روی دیوار خواب قرار گرفته است. همچنین از هودهای پنجره ای که برای محافظت در برابر باران های شدید استفاده می شود. علاوه بر این، در تراس شمالی، سپرهای آفتابی برای کنترل آفتاب و بارندگی طراحی شده اند که تراس را در تمام طول سال امکان پذیر می کند.
منبع:
تحریریه معماری و دکواسیون داخلی |پویانو