طراحی ویلا هایتانگ / شرکت معماری ARCHSTUDIO

طراحی ویلا هایتانگ ؛ شرکت معماری ARCHSTUDIO

طراحی ویلا هایتانگ / شرکت معماری ARCHSTUDIO

طراحی ویلا هایتانگ ؛ این پروژه ، یک خانه سه طبقه واقع در منطقه‌ای مسکونی در حومه شرقی شهر بیجینگ است. زیرزمین و طبقه اول یک فضای متصل هستند که برای جذب بازدیدکنندگان استفاده می‌شوند. طبقه دوم برای زندگی روزمره است و دارای ورودی و خروجی‌های مجزای است.

1.1

Haitang Villa / ARCHSTUDIO

معماری : ARCHSTUDIO

موقعیت: منطقه چائویانگ، چین

زیربنا: 510 مترمربع

سال: 2015

2.2

 

3.3

کانسپت پایه برای طراحی، استفاده از تغییراتی در مصالح و فضا بود تا مرز بین فضای داخلی و فضای خارجی و رابطه میان رابط‌ها کمرنگ شود، تا یک محیط باز و غنی از نظر لایه‌ها ایجاد شود، به این صورت که فضای داخلی را از دکوراسیون و تزیینات محدود بزدایند، و دوباره به یک فضای طبیعی، ساده، آرام، و شرقی بازگردند.

4.4 طراحی خانه سه طبقه
طراحی خانه سه طبقه

طراحی طبقه اول حول اتاق نشیمن و اتاق مطالعه انجام گرفته‌است، شبکه‌ای از جنس چوب بلوط و قفسه‌هایی برای مساله نیاز به جایی برای سامان‌ دادن کتاب‌ها، و به نمایش گذاشتن اشیاء در فضا و ایجاد احساس وجود لایه‌ای نیمه‌شفاف میان بیرون و درون به کار رفته‌است. در اتاق چای، از رنگ خاکستری سیمانی به همراه رویه سفارشی بتنی برای پیشخوان و میز استفاده شده‌است، به این ترتیب تضاد میان این باکس خاکستری و زمینه آن باعث خلق تجارب فضایی در مقیاس‌های مختلف می‌شود. تکنیک مشابه در طراحی اتاق نشیمن و اتاق خواب استفاده شده‌است. برای طبقه زیرزمین، طراح رابطه میان گودال‌باغچه و فضای داخلی را مجددا شکل می‌دهد؛ جنگل بامبو در حیاط خلوت منظری ایجاد می‌کند که باعث تعاملات بین مناظر داخلی و چشم‌انداز خارجی می‌شود. گاراژ طبقه زیرزیمن تبدیل به یک اتاق روشن برای مهمان شده‌است. در فضای نشیمن طبقه دوم از یکسری قوس‌ استفاده شده‌است. این قوس‌ها رابطه میان دیوارها و سقف را تلطیف می‌کنند و به این تریب فضای داخلی را سرشار از انعطاف و تغییر می‌سازند.

5.5

 

6.6

 

7.7 طراحی ویلا هایتانگ ؛ شرکت معماری ARCHSTUDIO
طراحی ویلا هایتانگ ؛ شرکت معماری ARCHSTUDIO

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: archdaily