طراحی ویلا راد در / معمار بابک ابنار

طراحی ویلا راد در / معمار بابک ابنار

طراحی ویلا راد در / معمار بابک ابنار : با توجه به متن توسط معماران. ارائه شده است برخلاف معماری سنتی که عمیقاً از معنویت الهام گرفته شده است ، این ویلا با هدف درک تجربیات فیزیکی بدن طراحی شده است. در واقع با حمایت از ایده های طراحی ، داستان های فکری این پروژه تقویت نمی شوند. بلکه هدف این است که با بدن ساکنان این خانه با چهار عنصر (آتش ، آب ، هوا ، زمین)  جهان روبرو شوید. اعتبار هرگونه تجلی معنوی یا گفتمان فکری که مطابق با این ویلا ایجاد شده است ، نمی تواند به معمار پاداش دهد ، اما در واقع این تصور و خواسته های کارفرمایان این مجموعه بوده است.

معماران: بابک آبنار
مساحت: 410 متر مربع
سال: 2019
عکس ها: محمد حسن اعتبار
تولید کنندگان: AutoDesk ، Legrand ، Toto ، AGT ، Adobe ، Rasan ، تبریز ، Trimble Navigation

منطقه خشک با کمی شیب این امکان را دارد که همسایگان شرقی و غربی مشرف به حیاط باشند. بنابراین ، دیوارهای محیطی نمی توانند حریم خصوصی مورد نیاز را تأمین کنند. به منظور تأمین چنین ضرورتی ، فضای زندگی برای احاطه حیاط به بلوکهای 1 + 4 تقسیم می شود. در نتیجه اتصال این بلوک ها ، اختلافات بین فضای اصلی و انتقالی اغراق آمیز و سلسله مراتبی شده است. این به این دلیل است که فضاهای بین چهار بلوک (انتقالی) حداقل عرض دارند تا گیاهان بتوانند نزدیک به فضاهای اصلی رشد کنند.

تمام فضاهای عمومی در طبقه همکف با نماهای داخلی شفاف رو به روی هم قرار گرفته اند. این چیدان فرصتی را برای یک تجربه بصری ایجاد می کند که در آن ساکنان می توانند نگاهی اجمالی به زندگی اتفاق افتاده در فضاهای دیگر داشته باشند ، گویی که در حال تماشای یک فیلم بی صدا هستند. این قسمت به بلوک های توده ای که اتاق های خصوصی در طبقه آخر آن را در خود جای داده اند و توسط متریال سنگین پوشیده می شوند ، گسترش می یابد. این امر با برداشتن برش هایی از سنگ و افشای آنچه در زیر است ، حاصل شد. این بلوک ها دقیقاً مانند شخصیت های خیالی هستند که قسمتی از پارچه خود را بلند کرده اند تا رمز و راز را به شما نشان دهند.
علاوه بر این ، هدف این بود که فعالانه قرار گرفتن در معرض دائمی حداقل یک عنصر در آن زمان را برای هر شخص تشویق کند. این کار با حضور آب در استخر دامان و وان بتونی اتاق خواب آغاز می شود. باد به راحتی عبور می کند زیرا ارتفاع کم فضای انتقالی و باز بودن بلوک 5 مانع از به دام افتادن هوا در حیاط مرکزی می شود. آتش از هیزم منشأ می گیرد ، در بال شمال شرقی و در بلوک 5 روشن می شود. و سرانجام ، زمین در حال تغذیه گیاهان در نزدیکی تمام فضاهای اصلی است.
سنگها از معدن محلی با رنگهای آشنا به بافت استخراج می شوند. حتی خطوط شیب دار تیز با پشت کوه هماهنگی دارند. طاق ها و طاقچه های ملموس تنها پسوندهای غیر فیزیکی این معماری هستند و فقط از نظر احساسی مشتری هستند. به طور خلاصه ، این معماری را می توان کنار هم قرار گرفتن چهار عنصر و انسان دانست و قرار است فقط توسط بدن ساکنان آن تجربه شود. هر چیز دیگری ، از ساخته های انتزاعی و ذهنی کاربران آن است.
منبع : Www.archdaily.com
تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو