طراحی ویلای Alliv Villa/ امین رفیعی و فروغ حسن پور

طراحی ویلای Alliv Villa/ امین رفیعی و فروغ حسن پور

شرح متن توسط معماران پروژه طراحی  ارائه شده است. مساحت ساختمان و مساحت پروژه: طبقه همکف: 73 مترمربع است و، طبقه اول: 76 متر مربع می باشد. کل طبقات: 148.7 متر مربع است و زمین: 500 متر مربع می باشد. این زمین در شهر ماکلاوان در شهرستان فومن، استان گیلان واقع شده است که دارای چشم انداز بکری است. با ایجاد دهانه های بزرگ و چیدمان مناسب فضاها می توانیم از این مناظر نهایت استفاده را ببریم. این دهانه ها همچنین به تهویه هوا و پیش نویس کمک می کنند، که برای طراحی در این منطقه ضروری است. با توجه به محدودیت های ابعادی زمین (10 50 50) ، سعی در ایجاد حداکثر ارتباط با منطقه خارج و حفظ حداکثر حریم خصوصی با ملک مجاور در ضلع شرقی بود.

خانه ها فومن ، ایران

معماران: امین رفیعی و فروغ حسن پور

مساحت: 148 متر مربع

سال: 2019

عکس ها: مجید صفری سخاوت

تولید کنندگان: AutoDesk ، Novawood ، WINTECH ، 3dsMax ، Adobe ، Negin Stone ، کاشی تبریز ، ایران knauf ، رستمی

 
این پروژه برای ایجاد فضایی برای اوقات فراغت طراحی شده است. معماری برون گرا که یکی از ویژگی های معماری استان گیلان است در کلیه فضاهای ساختمان پیاده سازی شده است. وید VOID علاوه بر ایجاد تهویه مناسب در فضاها ضمن حفظ حریم خصوصی و عمومی، کمک بزرگی به برجسته سازی این معماری برون گرا در طراحی کرده است. با توجه به محدودیت های ابعادی زمین (50 10 10) و اینکه نمای اصلی در دو ضلع جنوبی و غربی است و به دلیل نیاز به حفظ منظره، مجبور شدیم از ضلع غربی دو متر فاصله از زمین داشته باشیم.
علاوه بر این ، عرض قابل طراحی به 8 متر کاهش یافت ، که چالشی در طراحی ایجاد کرد. برجسته ترین ویژگی این ساختمان دستیابی به یک طرح منطقه گرایانه ، عاری از بازگشت غیر منطقی به گذشته و تکرار بی دلیل آن در دنیای امروز است.
ما سعی کرده ایم علاوه بر ایجاد یک ساختار دلپذیر متناسب با نیازهای امروز، نگاهی اجمالی به هویت معماری و معماری بومی منطقه داشته باشیم. به عنوان مثال: 1. مصالح و عناصر معماری یادآور فضای خانه های گیلان است. به عنوان مثال، تیرهای بتونی سقف آخر به صورت مورب قرار می گیرند، و تیرهای چوبی به وضوح بر روی آن تیرهای مورب قرار می گیرند و سقف به طور یکنواخت چوبی است.
2. ورودی به گونه ای طراحی شده است که برای دسترسی به درب ورودی ساختمان ، باید از روی پلی عبور کرد که روی استخر 4 * 8 قرار دارد. استخر و پل علاوه بر ایجاد جو مطلوب، ناخودآگاه بوم شناسی منطقه را به ذهن متبادر می کند. 3. بالکن اصلی ساختمان در طبقه اول دارای تیرهای چوبی با شیشه در بالا است که باعث می شود بالکن حتی در روزهای بارانی نیز قابل استفاده باشد. این به معنای تحریک حداکثر احساس فضایی است.
منبع :ARCHDAILY
تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی | پویانو