طراحی ویلای مادی / دفتر معماری دیدا

طراحی ویلای مادی / دفتر معماری دیدا

شرح متن پروژه طراحی ویلای مادی توسط معماران ارائه شده است. این پروژه که در یکی از باغهای شهری با قدمت 40 ساله واقع شده است، توسط مشتری به عنوان ویلایی بدون هیچ گونه نمای خارجی و روبرو، حداقل وضوح، شکل نامشخص و جلب کمترین توجه ممکن تعریف شده است. برعکس، کاربر فضاهای داخلی متنوعی را انتخاب می کند، که لذت حضور در ویلا را به حداکثر می رساند. ما سعی کردیم این دوگانگی – تنوع داخلی و سادگی بیرونی – را در روند طراحی به چالش بکشیم و آن را پایه و اساس مفهوم طراحی بدانیم.

خانه ها ، فضای داخلی

خانه ایران

معماران: دفتر دیدا

مساحت: 890 متر مربع سال: 2020

عکس ها: محمد حسن اعتبار

تولید کنندگان: کفپوشهای چوبی BPMA ، Sakhara ، Schni

با توجه به این تضاد، ما شکل گیری ابتدایی را بر اساس مقابله با هندسه های داخلی و خارجی قرار دادیم – متعامد خطی به عنوان فرم احاطه شده و شکل منحنی در داخل خالی می شود. غوطه وری فرم با یک مکعب ساده، بوسیله حجمی توخالی گرا ایجاد شده است، که غلظت در داخل با آن بیشتر از خارج قابل توجه است.
شکل مکعبی این پروژه به دو نیمه تقسیم شده است و یک فاصله بین فضای مرکز ایجاد شده است. تمرکز فضاهای داخلی، نورپردازی و سایر خصوصیات فضایی همه به سمت معادی است. جهت گیری هندسه داخلی روح به سمت معادی است، عمود بر جهت معادی، که با هندسه باغ هماهنگی دارد. این تضاد هندسی – تضاد بین مکعب خالص و قوس ها – معماری پروژه را به معماری حضور و شهود تبدیل می کند.
منبع: archdaily
تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی |پویانو