طراحی ویلای فشند / SABK design group

طراحی ویلای فشند / SABK design group

شرح متن طراحی ویلا ی فشند توسط معماران ارائه شده است. ویلا فشاند در باغی به مساحت 1200 متر مربع طراحی و ساخته شده است. ساخت و ساز در پاییز 2014 آغاز شد و در بهار 2016 به پایان رسید. سایت ساخت و ساز دارای نسبت های مستطیلی است و ضلع شمالی برای مکان سازی ساختمان انتخاب شده است که تقریباً تمام عرض سایت را حفظ می کند و دو درخت قدیمی را حفظ می کند. یک مستطیل 5X11 متری به عنوان ابعاد ساختمان در نظر گرفته شد. شیشه های بزرگ طبقه همکف در کل خانه را اجرا می کنند تا منظره ای زیبا و کاشته شده ایجاد کنند و فضای باز را به داخل خانه وارد کنند. به دلیل مسائل امنیتی مربوط به ساختمانهای حومه شهر که در آخر هفته یا تعطیلات استفاده می شود، استفاده از نرده ها تقریباً اجتناب ناپذیر است.
خانه ها ، خانه های داخلی
• فشند ، ایران
معماران: گروه طراحی SABK
مساحت: 95 متر مربع
سال: 2016
عکس ها: محمد هوذبری
تولید کنندگان: AutoDesk، DOLD، Plaka، Adobe Systems Incorporated، NHN – Kenwa، Sveza، Trimble Navigation
 
بنابراین نرده ها از همان ابتدا به جنبه مهمی از طراحی تبدیل شدند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که با باز کردن آنها پنجره های کف تا سقف در طبقه همکف سایه ایجاد می شود. انعطاف پذیری و قابلیت شکل پذیری به حجم ساختمان ساده ، که می تواند هم به باغ باز باشد و هم کاملاً بسته و بدون پنجره نفوذ ناپذیر باشد. هیچ تمایزی بین سقف و دیوار ایجاد نمی شود ، این به ساختمان، که فقط 5 متر عرض دارد، تراکم بصری خاصی می دهد که یک تقابل شگفت آور با ساختار را ایجاد می کند: ساختار فولاد سبک در معرض و دیوار خشک قرار دارد. سقف طبقه همکف دال های چوبی 42 میلی متری است که همزمان طبقه اول را تشکیل می دهد. از طرف دیگر، این سبک بودن به خوبی با احساس فنی منتقل شده توسط نرده هایی که به صورت افقی در برابر گرانش جمع می شوند، ایجاد می شود.
فضای داخلی باز در طبقه همکف به لطف یک باند کمکی خطی در یک طرف شکل گرفته است که یک اتاق دستشویی و مکانیکی را با دسترسی از خارج، یک حمام، انبار و یک پله مستقیم با یک پرواز در خود جای داده است، فضای انعطاف پذیر برای آشپزخانه و اتاق نشیمن که می تواند با پارتیشن تا حدی به اتاق خواب تبدیل شود. ووید در وسط  دید بصری طبقه همکف را به طبقه فوقانی متصل می کند که از دو اتاق خواب یک حمام و یک بالکن در یک نقشه متقارن تشکیل شده است.
منبع :archdaily
تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی | پویانو