طراحی ویلای فردوس در رویان / استودیو معماری کوروش رفیعی

طراحی ویلای فردوس در رویان / استودیو معماری کوروش رفیعی

شرح متن توسط معماران پروژه طراحی ویلای فردوس ارائه شده است. ویلای فردوس در شهرک ساحلی فردوس در نزدیکی شهر رویان در استان مازندران واقع شده است. دریای خزر در شمال و جنگل رویان در جنوب این شهر کوچک را احاطه کرده اند. علاوه بر این ، یک پارک محلی در ضلع شمال شرقی و کوه های سرسبز از راه دور چشم اندازهای خوب و چشم اندازهای سبز را برای این ملک فراهم می کند. در برخی از ارتفاعات ، مناظر قابل توجه و تسلط بر فضاهای دلپذیر پارک مجاور وجود دارد.

خانه ها
مکان پروژه : رویان ، ایران
معماران:(Kourosh Rafiey Design Studio) KRDS
مساحت پروژه ویلا: 380 متر مربع
سال ساخت پروژه: 2020
عکس های پروه : Deed Studio
تولید کنندگان: :  Knauf ، Adobe ، Arazdarb ، کلینیک بتن ایران ، KerGres ، Revit ، Rhinoceros ،…

به دنبال پتانسیل های موجود در زمین ، طرح اولیه پروژه را تغییر دادیم. ما به جای ساختن یک ویلا چهار خوابه در دو طبقه ، برنامه را در سطوح مختلف توزیع کردیم. در نتیجه ، دو طبقه به چندین اسلب شکسته شدند که هر کدام بر اساس شرایط مکانی ، دیدگاه و چشم انداز قرار گرفتند. یک خلا vertical عمودی با یک راه پله در میان ، تمام این صفحات را به طور کلی برش می زند. علاوه بر این ، این بازشو عمودی شفاف با اتصال یک درخت قدیمی در حیاط جنوبی و یک استخر طولی در حیاط شمالی ، ارتباط دریا و جنگل از شهرک فردوس را ایجاد می کند.

سطح زمین به مکان های پارکینگ و خدماتی مانند انبار و اتاق مکانیکی اختصاص دارد. طبقه دوم که کمی مرتفع شده است ، ورودی اصلی و مکانهای عمومی مانند اتاق نشیمن و آشپزخانه را در خود جای داده است که از حیاط شمالی و جنوبی در دو طرف مشرف هستند. در طبقه سوم ، درست بالای پارکینگ ، اتاقی وجود دارد که می تواند برای اتاق یا فضای کار مهمانان استفاده شود. این فضا مناظر خوبی به شهرک مسکونی دارد.

علاوه بر تجربه گردش منحصر به فرد فضاهای داخلی ، لایه بندی فضاها در پوسته خارجی نیز مشهود است. حجم به صورت صفحات شناور در محیط اطراف ظاهر می شود. برخی از این اسلب ها به عنوان تراس هایی همکاری می کنند که با فضاهای داخلی همکاری می کنند تا حس سیالیت پروژه را افزایش دهند و برخی دیگر فقط صفحات بدون عملکرد هستند. در این موارد ، بعضی از بازشوها ها برای سبكتر شدن صفحات و حفظ ارتباط فضایی در لایه های عمودی در نظر گرفته می شوند.

 

 

منبع : ARCHDAILY

تحریریه معماری و دکوراسیون |پویانو