طراحی ویلای شماره 12 / استودیو طراحی نویر NOIR

طراحی ویلای شماره 12 / استودیو طراحی نویر NOIR

شرح متن پروژه طراحی ویلای شماره 12 توسط معماران استودیو طراحی نویر ارائه شده است. ویلا شماره 12 یکی از چهار ویلایی است که مشتری به تیم گروه طراحی ما (استودیوی نوآر) سفارش داده است. ویلاهای دیگر در این شهر و هیچ کدام در مجاورت آنها نبودند.

خانه ها

نور ، ایران

معماران: NOIR Studio

مساحت: 553 متر مربع

سال: 2018

عکس ها: علی دقیق

تولید کنندگان: AutoDesk ، KWC ، Adobe ، Diba ، Namachin اصفهان ، Schniz ، شیشه ونوس

در اولین سطح روش طراحی، ما مجبور بودیم یک مفهوم مشترک برای این ویلاها پیدا کنیم. حفظ یکپارچگی و پیروی از ایده های برجسته در این ویلا ها با فضاها و رفتارهای مختلف اصول ما بود.

به دلیل همان ابعاد و مساحت سایت، با توجه به عاطفه آب و هوایی که سقف مسطح مکعب را به شیب دار تغییر می دهد، فرم مکعبی با ابعاد برابر و مساحت یکسان را برای همه واحدها انتخاب کردیم. تولید فضاهای منفی با در نظر گرفتن علاقه به برنامه ریزی عملکردی پروژه می تواند یکی از بهترین پاسخ ها برای ایجاد گزینه هایی با فضاهای مختلف و گردش داخلی باشد و در عین حال اصالت شکل اولیه را حفظ کند. در واقع هدف ما تولید واحدهای مشابه شامل فضاهای مختلف با تنوع و دید به دریا و اطراف بود. این رویکرد به ما در ایجاد فضاهای مختلف منفی کمک کرد.
مرحله بعدی طراحی ویلا شماره 12 بود، با توجه به موارد ذکر شده در پاراگراف قبلی، ما شروع به ایجاد فضاهای منفی در گزینه های مختلفی کردیم. بیشتر از عوامل اصلی ما را به استخراج فضاهای منفی و به شکل نهایی پس از بازبینی های فراوان سوق می دهد. این عوامل، مکان یابی تراس های اصلی و فرعی، دیدگاه و چشم انداز نسبت به محیط اطراف و مجاورت و نحوه چیدمان فضای مورد نیاز است.
ما در این پروژه برخی از اهداف را دنبال کردیم. ایجاد تضاد بین چهره های فضای منفی و سایر سطوح نما با استفاده از مواد آجری یکی از این موارد بود. مورد دیگر جهت دهی از داخل پنجره های نوع L به سمت دیوارهای سبز بود که همه این موارد ارتباط بیشتری بین این واحدها با محیط اطراف خود ایجاد می کردند.
در بخشی از طراحی داخلی، ما سعی کردیم که پله ها را به عنوان عنصر اتصال بین سطح و تراس برجسته کنیم. برای نزدیک شدن به این ایده، ساختار پله ها را از اصلی جدا کرده و به عنوان یک عنصر یادبود با آن روبرو هستیم. در فضای اصلی و آزاد ما (void).
علاوه بر رعایت عملکرد پله ها و تراس ها با تداوم و جداسازی، آنها در رول متفاوت دیگری ظاهر می شوند و این اهمیت این عناصر را در فضاهای مسکونی به ما نشان می دهد.
منبع : archdaily
تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی |پویانو