طراحی هتل توسط اسمیلیان رادیک

طراحی هتل توسط اسمیلیان رادیک

طراحی هتل توسط اسمیلیان رادیک برای پروژه سولو هاوزز در اسپانیا

 

 

پروژه سولو هاوزز به تازگی طرح یکی­سازی کارخانه شراب سازی ونتا دابرت در کرت، واقع در کشور اسپانیا و همچنین ساخت و ساز یک هتل را اعلام کرده است؛ هتلی که طراحی آن توسط معمار شیلیایی توسط اسمیلیان رادیک صورت گرفته است. هتل سولو قرار است در آینده نزدیک به مرکز این محیط و نیز یک کاتالیزور در زمینه گردشگری و فعالیت های فرهنگی در اطراف پروژه ذکر شده تبدیل شود.

پس از مشاهده بقایای یک تخته چوب زالزالک که از آن برای ساختن بست­های چوبی استفاده می شد و در واقع، حاصل یکی از مجسمه های ساخته مارسلا کورئا بود؛ یعنی هنرمندی که به طور پیوسته در پروژه­های خود با اسمیلیان رادیک همکاری می کند. طبق طرح ارائه شده، فرمی که تشکیل دهنده پروژه هتل سولوست، نیاز به تثبیت شدن دارد. این موضوع امکان به وجود آوردن یک استراتژی سایت را فراهم می­کند و طبق این استراتژی، تلاش بر این است که کم­ترین تأثیر را بر روی سطح زمین به جای بگذارد.

 

 

 

چشم‌انداز طبیعی و دست­نخورده رشته‌کوه‌های کم ارتفاع، صخره‌های خاکستری رنگ و نیز جنگل‌های مملو از درخت کاج، بستری را تشکیل می­دهند که روی آن یک صفحه بتنی سیاه رنگ ساده وجود دارد. این صفحه که بر روی توده­ای در ارتفاع ۵۰ سانتی‌متری از سطح زمین قرار گرفته است، با شکل و شیوه‌ امروزی نمایان شده و این طور به نظر می‌رسد که کل بنای هتل به سمت جلو خم شده است. این اسلب یا دال، یک منطقه شهری را در دل طبیعت نشانه­گذاری و مشخص می‌کند و البته تکنیک جای­گذاریش به این شکل است که بدون جدا کردن آن از محیط طبیعی اطرافش، سبب تفکیکش از محیط می­شود، یعنی همان محیطی که به طور پیوسته آن را احاطه و محصور کرده است. این روش طراحی هتل، لبه هایی ایجاد می کند که ترکیبی است از سازمان­های طبیعی و مصنوعی، یعنی عناصری که به وضوح قابل تشخیص هستند.

 

 

 

این طرح به دنبال این است که یک تجربه فردی و نیز جمعی فراهم کند. به عبارت دیگر، طرح در خدمت به این ایده در نظر گرفته شده که یک تجربه معماری منحصر به فرد را به وجود آورد. منظور از این تجربه منحصر به فرد، ترکیبی است از فعالیت‌های فرهنگی منحصر به فرد مرتبط با هنر، سینما، طبیعت، کشت انگور، ورزش و غذا.

 

 

 

سولو هاوزز پروژه­ای است که در یک پارک طبیعی باشکوه واقع شده است. این پارک وسعتی معادل 200 هکتار دارد و در کرت، منطقه ماتارانا اسپانیا قرار دارد. هدف پروژه مذکور این است که این منطقه را به عنوان یک مقصد توریستی مهم و سطح بالا جلوه ­دهد. این پروژه که البته در حال حاضر هنوز در حال توسعه است، ترکیبی از معماری، هنر و نیز محوطه سازی را به نمایش می­گذارد و آن را به اولین مجموعه معماری در اروپا تبدیل می کند. هتل سولو هاوزز، یک تجربه گردشگری منحصر به فرد، مبتکرانه و همه جانبه را ارائه می دهد. در این تجربه، ساختمان هتل، قهرمان داستان است که در کنار باغ های طراحی شده توسط باس اسمت و برنامه فرهنگی به کارگردانی هانس اولریش اوبریست قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

علاوه بر این موارد، آثار معماران و هنرمندان برجسته مختلف، شامل دو خانه توسط پتزو فون الریشاوزن و دفتر کی­جی­دی­وی­اس و فضاهای نمایشگاهی هنر معاصر که در این منطقه به چشم می­خورند، نیز قابل تامل هستند. دقیقا در کنار همین آثار معماری است که هتل و کارخانه شراب سازی قرار خواهند گرفت و در واقع برای تثبیت پروژه به آنها اضافه خواهند شد. بدون شک این طرح­های پیشنهادی، تعهد بزرگی در رابطه با آمایش سرزمین، کشاورزی احیاکننده و ارتقای منطقه و سنت کشاورزی آن دارند.