طراحی هتل بوتیک سنگ سیاه / دفتر معمار استاک

طراحی هتل بوتیک سنگ سیاه / دفتر معمار استاک

طراحی هتل بوتیک سنگ سیاه / دفتر معمار استاک : شرح متن توسط معماران طراحی هتل ارائه شده است. این پروژه با موضوع ایجاد یک اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی شیراز، محله سنگ سیاه، بین پنج بنای ثبت شده ملی از دوره های تاریخی ایلخانی، زندیه، قاجار و پهلوی تعریف شد. در سالهای اخیر، پروژه های توانبخشی زمینه ای بر اساس استراتژی تخریب و تجمع توسعه یافته است که به تدریج با حذف سازهFINE-GRAINED، نسبت خالی و جرم، سیستم هندسی و ارتباطی معابر بخش قابل توجهی از بافت تاریخی را از بین می برد. سازه ها و معابر، تعریف پروژه های بزرگ و ساخت خیابان در حال تغییر هستنذ.
این پروژه تلاشی است برای تجربه توان بخشی و راهی برای گسترش آن در بافت تاریخی به گونه ای که ساختار اجتماعی و فرهنگی را تغییر داده و زندگی جدیدی را ایجاد کند. اما مشکل اصلی در بازسازی زمینه های تاریخی، مقابله با الگوهای شبه تاریخی مورد نظر سازمان تصمیم گیرنده است که سعی در تقلید از اصل با رمزها و تزئیناتی دارد که برای چشم ما آشنا است. ما سعی کردیم این پروژه را در کدها و نقشهای مشترک درگیر نکنیم تا استراتژی گسترش بلوک به بلوک حیات را در زمینه بازسازی بافت تاریخی پیشنهاد دهیم. به جای جمع کردن قطعات شهری و تعریف یک توده در مقیاس بزرگ، ما به فکر پیش بینی ساخت ساختمان بودیم، و علی رغم منابع مالی محدود و
عدم امکان تصرف یک باره، ما طراحی را با یک هسته اولیه آغاز کردیم و گسترش آن را به توطئه های مجاور و در نهایت گسترش آن به متن منجر شد.
در طول ساخت هسته اولیه، دو قطعه شهری مجاور بر اساس پیش بینی های بدوی به دست آمد، که در حال حاضر در دست ساخت است و چندین طرح شهری دیگر در مرحله تصرف هستند. تصمیم گیری در مورد ادغام به جای تجمع به پروژه اجازه می دهد تا برای همیشه زنده بماند، ساختارهای ریز دانه برای عملکردهای مختلف با موقعیت و نسبت یکسان به جرم بزرگتر متصل می شوند و معابر در سطوح مختلف شبکه ارتباطی خارجی را در داخل تولید می کنند. گسترش زندگی از بلوک به بلوک پیشنهادی برای احیای زمینه های تاریخی است، اما با تمایل پنهان و دائمی به گسترش، همیشه ناتمام خواهد ماند. هر جا که سازه ای ارزشمند پیدا کند، آن را احیا کند، و هر کجا سازه ای بدون مقادیر تعمیر و نگهداری یا یک قطعه زمین شهری پیدا کند، ساختمانی را طراحی می کند که با متناسب با معیارهای منطقه است، درک نسبت ها، هندسه و خلأ و جرم و تلاش می کند عصر خود را مانند بناهای تاریخی اطراف نشان دهد که فن آوری و نیازهای زمان خود را در ارتباط با زمینه نشان می دهند.
منبع: ARCHDAILY.com
تحریریه معماری ودکوراسیون داخلی