طراحی هتل بهم آمیخته / شرکت معماری HG و UIA

طراحی هتل بهم آمیخته / شرکت معماری HG و UIA

طراحی هتل بهم آمیخته

معمار: شرکت معماری HG و UIA

محل: کره جنوبی

مساحت: 19477 متر مربع

سال اتمام پروژه: 2016

عکس: کیونگسوب شین

سازنده گان: LG Hausys، Eagon

Interlaced Folding / HG-Architecture + UIA architectural firm

سایت هتل دبن(Doban) در وسط روستا واقع شده است، بایون سان-ری (Byeonsan-ri) در دل کوه بکبیون بن (Baekbyonbong) به رودخانه هان جنوبی (South Han) و مرکز شهر یانگ پایونگ (Yangpyeong) مشرف است. چشم انداز تراس‌ها با خط الراس برآمده از کوه بکبیون بن به همه طرف دید دارد و فضای محصوری با عقب نشینی آرامی شبیه صفحه‌های تاشو به وجود آورده است. انتهای خط الراس تراس‌های روی شیب زمین به سمت شهر یانگ پایونگ و رودخانه هان جنوبی گسترده می‌شود. تراس‌ها مانند رصدخانه‌ای ایستاده در کوه، برای فراهم کردن محل استراحتی مسلط به زندگی پیچیده روزمره، است.

زمین حاشیه سایت به طور طبیعی به صورت تراس‌هایی به ارتفاع 5-6 متر درآمده است، و منطقه‌ای برای توسعه و ساخت و ساز اخیر است.

به منظور تقویت حس اشراف به فضای مسطح و به حداقل رساندن تخریب عوارض طبیعی زمین و به کارگیری شکل طبیعی زمین موجود، منظر تراس بندی شده‌ای برنامه ریزی شد. بین فضاهای عملکردی متفاوت به کمک ارتفاع‌ها و عمق‌های مختلف در یک فضای مستقل بدون دیوار، تمایز ایجاد شد.

گروهی از واحدها به طور هندسی روی سراشیبی به سمت پایین گسترش یافته‌اند. در نتیجه، برای مهمان‌ها فضایی شخصی با دید و منظرهای مختلفی برای هر واحد به وجود آمد. عملکرد واحدهای شخصی به عنوان قاب نمایشی فعالیت‌های مستقل و باز در بیرون ساختمان است، و فضاهای جکوزی خصوصی و روبازی با دید به آسمان بین واحدها اجرا شده است. مجموعه واحدها با ظرافت طراحی شده‌اند تا محوری مجزا و بدون هیچ نقطه کانونی ایجاد کنند، در حالی که در با یکدیگر به عنوان یک ساختمان آمیخته و دارای وحدت هستند.

منظر تراس‌ها، شبیه خط الراسی در اطراف سایت، واحدها را با خطوط پی در پی در بر می‌گیرد. سطوح متوالی بام، با در هم آمیخته کردن جریان بام واحدهای شخصی، اثر تداوم و تکرار را به حداکثر می‌رساند. واحدهای شخصی در کنار یکدیگر ترکیبی یکپارچه می‌سازند و ظاهری منحصر بفرد با الهام از کوه های سنگی پشتشان پدید می‌آورند. فرم ساختمان به راحتی از فاصله ورودی دره بایون سان-ری دیده می‌شود و به عنوان نشانه‌ای در منطقه درآمده است.

طراحی هتل بهم آمیخته
طراحی هتل بهم آمیخته

 

 

 

تحریریه پویانو: غفاری

منبع: archdaily