طراحی نورپردازی کف در دکوراسیون داخلی

طراحی نورپردازی کف در دکوراسیون داخلی

طراحی نورپردازی کف در دکوراسیون داخلی

همان طور که نورپردازی دیوارها و سقف در طراحی داخلی مهم است، نورپردازی کف نیز نقش مهمی در ایجاد روشنایی فضا و خصوصا زیبایی آن ایفا می کند. نورپردازی کف ، روشی ساده و جذاب برای خلق یک فضای دراماتیک و فوق العاده است که می تواند دکوراسیون داخلی یک فضا را دگرگون کند. اگر بتوانید نورپردازی کف دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر خود را به خوبی انجام دهید، می توانید یک فضای متفاوت ایجاد کنید. اگر مایل هستید با روش های طراحی نورپردازی کف در دکوراسیون داخلی آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

طراحی نورپردازی کف در دکوراسیون داخلی

چرا نورپردازی کف مهم است؟

شاید در طراحی داخلی فضاهای مختلف، کم تر با نورپردازی کف مواجه شده باشید، اما آیا کم دیده شدن یک پدیده در طراحی داخلی به معنای مناسب نبودن آن است؟ خیر. این که نورپردازی کف به اندازه دیگر بخش های طراحی داخلی، مد نظر قرار نمی گیرد، می تواند برگ برنده شما برای ایجاد یک فضای متفاوت باشد.

در واقع، شما می توانید با طراحی نورپردازی کف هر فضایی به شکل خلاقانه، یک قدم بزرگ در راستای زیباسازی فضا بردارید و آن فضا را از فضاهای دارای کاربری مشابه، متمایز سازید. حال، شاید ندانید نورپردازی کف به چه کار می آید. در ادامه به شما خواهیم گفت.

چرا نورپردازی کف مهم است؟

گاهی اوقات، نیاز به تفکیک دو فضا وجود دارد، به دلایلی نمی توان از دیوار، پارتیشن، متریال های متفاوت، رنگ های متفاوت یا اختلاف سطح کمک گرفت. در چنین شرایطی می توان از نورپردازی کف کمک گرفت. در برخی موارد، تاکید بر حجم های دکوراسیون داخلی به کمک نورپردازی کف، میسر می شود. گاهی پیش می آید که تاکید بر فرم پله ها یا هر عنصر دیگر لازم است و نورپردازی کف، راهکار مناسبی است. گاهی صرفا لازم است کف یک فضا روشن شود، اما نورپردازی دیوار و سقف نمی تواند به خوبی این کار را انجام دهد. در چنین شرایطی هم می توان از نورپردازی کف کمک گرفت. بنابراین، همان طور که می بینید، نورپردازی کف می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد.

در ادامه به روش های مختلف نورپردازی کف اشاره خواهیم کرد.

مکعب نورانی در نورپردازی کف

مکعب نورانی در نورپردازی کف

برای این که کف یک فضا را روشن کنید، می توانید از لامپ های مکعبی شکل استفاده کنید. این لامپ های دکوری و زیبا روی سطح زمین قرار می گیرند و فضای اطراف خود را روشن می کنند. استفاده از لایتراکیوب یا همان مکعب های بتنی نورگذر هم می تواند ایده جذابی باشد.

چراغ گرد در نورپردازی کف

چراغ گرد در نورپردازی کف

چراغ های گرد یا دایره ای شکل هم گزینه های جالبی هستند و می توان آن ها را در قسمت های کم تردد بر روی سطح زمین قرار داد.

نوارهای ال ای دی در نورپردازی کف

نوارهای ال ای دی در نورپردازی کف

نوار های LED هم می توانند با قرار گرفتن در میان کفپوش های یک فضا، حسی مدرن به دکوراسیون داخلی بدهند.

تعیین مرز در نورپردازی کف

تعیین مرز در نورپردازی کف

شما می توانید برای تفکیک دو فضا به جای استفاده از دیوار، پارتیشن، اختلاف سطح، مصالح مختلف یا رنگ های مختلف از نورپردازی کف به صورت خطی استفاده کنید.

نور به بغل در نورپردازی کف

نور به بغل در نورپردازی کف

نورپردازی کف می تواند به صورتی انجام شود که منبع نوری در گوشه های فضا کار گذاشته شده و به سمت بغل روشنایی دهد.

نور به بالا در نورپردازی کف

نور به بالا در نورپردازی کف

می توان منابع نوری مورد نظر را به نحوی داخل کف کار گذاشت که روشنایی به سمت بالا باشد. این کار برای روشن کردن سطح دیوارها انجام می شود و نمای خوبی از بافت دیوارها ایجاد می کند.

نور به پایین در نورپردازی کف

نور به پایین در نورپردازی کف

هیچ لزومی ندارد که برای نورپردازی کف، منبع نور حتما در کف فضا قرار بگیرد. می توان منبع نوری را روی دیوار نصب کرد، اما به شکلی که نور آن به سمت پایین باشد و کف را روشن کند.

در ادامه می توانید چند تصویر دیگر از روش های مختلف نورپردازی کف مشاهده نمایید.

هیچ لزومی ندارد که برای نورپردازی کف، منبع نور حتما در کف فضا قرار بگیرد

نورپردازی کف

نورپردازی کف

نورپردازی مدرن

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو