طراحی نما و دکوراسیون فروشگاه برند Hermès / معماری RDAI

طراحی نما و دکوراسیون فروشگاه برند Hermès / معماری RDAI

طراحی نما و دکوراسیون فروشگاه برند Hermès / معماری RDAI

یک خانه در دل شهر که توسط MVRDV طراحی شده است، در حال حاضر به عنوان یک فروشگاه برای برند لباس معروف و لوکس Hermès کاربرد دارد. این ساختمان دارای طراحی داخلی گرمی می باشد. طراحی این فروشگاه برند Hermès توسط گروه معماری فرانسوی به نام RDAI صورت گرفته است.

یک خانه در دل شهر که توسط MVRDV طراحی شده است

شرکت معماری هلندی MVRDV پیش تر در سال 2016 طراحی نمای این ساختمان را انجام داده است. این نما به گونه ای طراحی شده که داخل فضای ساختمان را از بیرون مشخص می کند. در ساخت نمای این بنا از صدها آجر شیشه ای که مهندسی شده اند، ساخته شده و برای اتصال آن ها از یک چسب مخصوص و شفاف استفاده شده است.

این ساختمان که Crystal Houses نام دارد، در میان مجموعه ای از فروشگاه های خیابان معروف آمستردام، یعنی Pieter Cornelisz Hooftstraat قرار گرفته است.

سه سال پیش، این ساختمان نقش یک بوتیک یک طبقه برای برند Chanel را ایفا می کرد، اما در حال حاضر که در اختیار برند Hermès قرار دارد، شامل دو طبقه است.

این ساختمان که Crystal Houses نام دارد

در تعمیرات اساسی فضای داخلی این فروشگاه که توسط شرکت معماری RDAI که در شهر پاریس فعالیت می کنند، انجام شده، یک دیوار ساده از پشت نیمه بالایی نمای ساختمان حذف شده است.

این به این معنی می باشد که عابران پیاده در خیابان، اکنون قادر هستند به طور واضح تری عناصر شیشه ای که با آجرهای سرخ مایل به قرمز ساختمان در آمیخته است را مشاهده کنند که انگار در هم حل شده اند.

MVRDV در رابطه با نما می گوید که “در نهایت، آن طور که در ابتدا مورد نظر بود، باز به نظر می رسد”.

در تعمیرات اساسی فضای داخلی این فروشگاه که توسط شرکت معماری RDAI که در شهر پاریس فعالیت می کنند

بنیان گذار شرکت، Winy Maas، به Dezeen گفت: “با باز در نظر گرفتن طبقه بالایی، اکنون شما می توانید خیلی واضح تر شفافیت نما را حس کنید.”

“پیش از این، آجرهای شیشه ای بین خیابان و طبقه ی پایین فروشگاه، ارتباط بصری ایجاد می کردند، بنابراین شما می توانستید مردم را در حال قدم زدن در آن سوی دیوار آجری ببینید. در حال حاضر، این ارتباط بصری شامل طبقه ی اول نیز می شود و به واسطه آن، پویایی نمایی دو برابر شده است.”

طراحی داخلی فروشگاه به سبک پست مدرن

در داخل فروشگاه، کفپوش های موزاییکی دارای الگویی هندسی هستند که از موتیف به کار برده شده در شعبه دیگر برند Hermès در Rue du Fauborg Saint-Honoré در پاریس الهام گرفته شده است.

اکسسوری های مردانه و زنانه روی ازاره های چوبی به نمایش گذاشته شده اند، در حالی که روسری های ابریشمی مخصوص این برند از قاب های مشبک آویزان شده اند.

در این ناحیه، چند نمونه لباس آماده برای پوشیدن در کنار کفش ها نمایش داده شده است.

در دنباله این فضا یک ناحیه وجود دارد که کف آن با فرش پوشیده شده است. در این ناحیه، چند نمونه لباس آماده برای پوشیدن در کنار کفش ها نمایش داده شده است.

یک پله با فرم منحنی از جنس چوب تیره رنگ با نرده قرمز رنگ به طبق اول منتهی می شود.  طبقه اول به مواردی چون مبلمان خانگی و کالاهای گران بها مثل ساعت ها و جواهرات خاص اختصاص دارد.

به نظر می رسد رنگ هایی که در دکوراسیون داخلی سرتاسر فروشگاه مورد استفاده قرار گرفته اند نیز که رنگ های قهوه ای گرم و کاراملی هستند، در تناسب و با تاکید بر ظاهر معماری آمستردام انتخاب شده اند.

Hermès پیش تر با Apple نیز همکاری کرده است تا یک لاین برای بند چرمی ساعت های اپل تولید کند.

RDAI مسئول طراحی همه شعبه های مربوط به برند Hermès در سراسر جهان است. در سال 2010، این شرکت در سال 1930 در یک استخر شنا یک فروشگاه برای یک برند ساخت که کلکسیون ها در آن در سالن های چوبی با ارتفاع 9 متر نمایش داده شدند.

Hermès پیش تر با Apple نیز همکاری کرده است تا یک لاین برای بند چرمی ساعت های اپل تولید کند.

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری

dezeen.com