طراحی نما و دکوراسیون داخلی اقامتگاه صفدرجنگ با ادای احترام به لوئیس کان

طراحی نما و دکوراسیون داخلی اقامتگاه صفدرجنگ با ادای احترام به لوئیس کان

طراحی نما و دکوراسیون داخلی اقامتگاه صفدرجنگ با ادای احترام به لوئیس کان : اقامتگاه Safdarjang با جلو آجر AKDA ادای احترام به لوئیس کان طراحی شده است. دفتر معماری هند AKDA یک ساختمان آپارتمانی در دهلی نو را تکمیل کرده است که دارای یک صفحه آجری سه طبقه است که توسط یک دهانه مدور سوراخ شده است و به طور مستقیم به کار معمار لوئیس کان اشاره می کند.

این استودیو به سرپرستی معمار آمیت خانا ، محل اقامت Safdarjang را برای سایتی در یک خیابان مسکونی آرام در پایتخت هند طراحی کرد.

برترین ها: اقامتگاه Safdarjang دارای نمای سوراخ دار است. در بالا: یک دایره بزرگ نماسازی می کند

این ساختمان شامل چهار آپارتمان است که بالاتر از سطح پارکینگ ساخته شده اند و همچنین فضاهای تاسیساتی از جمله محل کارکنان را در خود جای داده است.

در ارتفاع رو به خیابان ، یک صفحه سوراخ شده از کاشی های آجری در تمام ارتفاع سه طبقه فوقانی گسترش یافته است. صفحه مربع شکل یک دایره بزرگ را نشان می دهد که بالکن های تمام عرض را قاب می کند.

 

طراحی اقامتگاه صفدرجنگ توسط لوئیس کان اطلاع داده شد

این طرح جسورانه توسط آثار معمار آمریکایی لوئیس کان ، که مسئول چندین پروژه مهم در هند و بنگلادش در اوایل دهه 1960 بود ، اطلاع داده شد.

معماری کان غالباً دارای مجلدات برجسته ای بود که به وضوح ساخت آنها را بیان می کرد. او از موادی مانند آجر بافتی و بتن برهنه که از آنها به روش های بدیع برای خلق بناهای شاعرانه و رسا استفاده می کرد ، طرفداری می کرد.

از طریق نمای سوراخ دار ، جرقه های سبک می زنید

خانا در مورد استفاده از آجر در محل اقامت صفدرجنگ گفت: “نمای این ساختمان را می توان پاسخی به بافت یا تأمل در ماده دانست.”

“با این حال ، آنچه واقعاً نمایانگر آن است ، گفتگوی مداوم در تاریخ معماری مدرن در هند است. نما ایده ای معماری معماری است که توسط یک معمار کاملاً خارق العاده (کان) تصور می شود.”

عنصر نمای تزئینی توسط یک چارچوب فولادی پشتیبانی می شود که یک حلقه کششی بزرگ را تشکیل می دهد. کاشی های آجری به صورت جاالی در اطراف دهانه مدور قرار می گیرند.

سایتی که ساختمان آپارتمان در آن واقع شده است فقط 9 متر عرض دارد و توسط همسایگان آن در هر دو طرف حفر شده است.

آپارتمان ها دارای طرح پلان باز هستند

معماران در اقامتگاه صفدرجنگ همه خدمات را در یک هسته در یک طرف ساختمان گروه بندی کردند و مناطق زندگی را باز گذاشتند تا نور بتواند از دهانه های بزرگ در دو انتهای آن عبور کند. در طبقه آخر ، یک حیاط روباز در نقشه طبقه گنجانده شده است.

هر آپارتمان شامل دو اتاق خواب اختصاصی و آشپزخانه ای است که در اطراف راه پله مرکزی مرتب شده اند ، در فضای باز یک سالن ، ناهار خوری و یک اتاق مطالعه یا اتاق دعای پاجا قرار دارد.

تراس داخلی منجر به یک عرشه بام می شود

فضای داخلی ادای احترام به کان را با استفاده از مواد محکم و صادقانه ادامه می دهد. دیوارهای تشکیل شده از آجر در معرض ، سقف های بتونی تخته شکل و دال کف کف سنگ Kota با منبع محلی تکمیل می شوند.

در آپارتمان طبقه آخر ، سنگ Jaisalmer به رنگ زرد خردلی رنگی در حیاط و حمام به وجود می آورد ، در حالی که کاشی های دست ساز آبی رنگ ، پشت جلوی پیشخوان فولاد ضد زنگ آشپزخانه ، یک صفحه نمایشی را ایجاد می کنند.

هر آپارتمان دارای یک بالکن در جلو و عقب است. در طبقه آخر ، یک پله با پله های سنگی کنسرو شده به یک تراس پشت بام صعود می کند.

عرض آپارتمانها نه متر است

در جای دیگری از هند ، معماران دیانا كلوگ مدرسه ای بیضی شکل در صحرای تار ایجاد كردند كه از نمادهای زنانگی برای اطلاع رسانی در طراحی آن استفاده می كرد.

ساکت ستی در حالی که معمار هندی بود ، یک معبد باغی به شکل تخم مرغ ایجاد کرد که برای انعکاس یک کهکشان طراحی شده بود.

 

عکاسی پروژه فوق توسط آندره فانتوم است.

 

اقامتگاه صفدرجنگ

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو