طراحی موزه های جدید و برتر جهان ، 19 موزه ای که به نماد تبدیل شدند!

طراحی موزه های جدید و برتر جهان ، 19 موزه ای که به نماد تبدیل شدند!

طراحی موزه های جدید و برتر جهان ، 19 موزه ای که به نماد تبدیل شدند!

طراحی موزه های جدید و برتر جهان ؛ موزه ها فقط صحنه نمایش تاریخ و هنر نیستند، بلکه ساختمان های شگفت انگیزی اند که روح، سنت، فرهنگ و هر آن چه بشر توانسته در قالب یادگارهای بصری نگه دارد را در قلب خود نگه می دارد. گذشته از این، موزه هایی در سرتاسر جهان وجود دارند که می توان آن ها را در کنار عملکردی که دارند، به واسطه فرم معماری بی نظیر یا تغییر سیمای شهر، نمادهای شهری دانست. جالب است بدانید که تعداد چنین موزه هایی کم هم نیست! شاید شما تعدادی از این بناهای شاخص و شگفت انگیز را بشناسید، اما مواردی نیز هستند که ممکن است برایتان تازگی داشته باشند. در این مطلب قرار است 19 موزه جدید و برتر که تاسیس آن ها پس از سال 2010 میلادی صورت گرفته را به شما معرفی کنیم. اگر مایل هستید با این موزه های بی نظیر آشنا شوید، پویانو را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

همان طور که در مقدمه گفته شد، برخی موزه ها صرفا موزه نیستند، بلکه به عنوان نماد شهر یا حتی کشوری که در آن ساخته شده اند نیز شناخته می شوند. طبیعتا یک موزه برای این که به نماد شهری تبدیل شود، باید پتانسیل لازم را داشته باشد. این یعنی طراحی آن موزه باید به قدری شاخص و قوی باشد که به عنوان یک اثر متمایز شناخته شود. خصوصیتی که از آن صحبت می کنیم، همان چیزی است که به لطف معماری فوق العاده شان در نمونه های موردی این مطلب به وضوح دیده می شود. در ادامه، موزه های جدیدی که طی سال های اخیر توانسته اند به عنوان نماد شناخته شوند را به شما معرفی خواهیم کرد.

موزه ملی زاید، ابوظبی

موزه ملی زاید، ابوظبی

موزه ملی زاید، موزه ای است که برای گرامیداشت یاد و خاطره شیخ زاید بن سلطان آل نهیان بنا گشته است. در معماری این موزه تلاش شده از عناصر شخصیتی شیخ زاید بهره گرفته است. موزه مذکور، تاریخچه و دستاوردهای شیخ زاید در طی زندگی را در معرض دید همگان قرار می دهد. معماران این موزه، گروه نورمن فاستر و شرکای او هستند.

موزه هنر مدرن و معاصر ترنتو، ترنتو، ایتالیا

موزه هنر مدرن و معاصر ترنتو، ترنتو، ایتالیا

موزه ترنتو در مرکز ایالت ترنتو واقع است. در این موزه می توان آثار هنرمندان مشهور این کشور را مشاهده نمود. ساختمان این موزه به دست رنزو پیانو که از مشهورترین معماران کشور ایتالیا به شمار می رود و تا کنون توانسته جوایز بسیاری را از آن خود کند، طراحی شده است.

موزه هنر علمی، سنگاپور

موزه هنر علمی، سنگاپور

این موزه، نخستین مورد از نوع خود در سراسر دنیاست. موزه هنر علمی سنگاپور در خلیج ماریانا قرار دارد. طراح این بنا، موشه سفدای است که یک معمار کانادایی تبار می باشد. این معمار در طراحی خاص موزه مذکور از فرم گل نیلوفر الهام گیری کرده است که به وضوح از ظاهر آن پیداست.

موزه طراحی هولون، اسرائیل

موزه طراحی هولون، اسرائیل

موزه هولون در سال 2010 تاسیس شده است. این موزه توانست سریعا به یکی از پیشگامان عرصه فرهنگ و هنر تبدیل شود. معمار این بنا نیز رون آراد می باشد. این طراح برای خلق موزه هولون از عناصر مختلف بصری و ایده های خلاقانه بهره گرفته است.

موزه فراری، مودنا، ایتالیا

موزه فراری، مودنا، ایتالیا

موزه فراری، موزه ای است با متراژ 6 هزار متر مربع که احتمالا با خواندن نامش فهمیده اید در آن چه می گذرد! بله، این موزه به نمایش ماشین های انزو فراری می پردازد. این موزه، داری اتاق های اسناد و کنفرانس، کتاب فروشی، کافه تریا و یک مرکز آموزشی می باشد. اگر به گشت و گذار در یک فضای معمارانه، مدرن و اسپرت علاقه دارید و از دیدن اتومبیل ها نیز لذت می برید، حتما نظرتان در مورد این موزه مساعد خواهد بود.

موزه پروستو، ژاپن

موزه پروستو، ژاپن

به سراغ موزه پروستوی ژاپن می رویم با سیستمی از معماری که ریشه در یکی از اسباب بازی های قدیمی کشور ژاپن به نام کیدوری دارد. کیدوری، قطعاتی از چوب می باشد که در کنار همی می توانند شکل های خاصی خلق نمایند. برای حفظ اتصالات، هیچ احتیاجی به فلز نیست. طراحی این ساختمان را جون ساتو عهده دار بوده است.

موزه حمل و نقل، گلاسگو، اسکاتلند

موزه حمل و نقل، گلاسگو، اسکاتلند

در موزه حمل و نقل گلاسکو می توان مدل های گوناگونی از وسایل حمل و نقل عمومی را مشاهده نمود. از قطار گرفته تا کشتی و ماشین. جالب است بدانید که هر ساله نیم میلیون نفر از سراسر دنیا به دیدن این موزه جذاب می آیند. معماری این موزه خاص را زاها حدید انجام داده است.

موزه گوانگ دونگ، گوانجو، چین

موزه گوانگ دونگ، گوانجو، چین

اجرای موزه گوانگ دونگ چین در سال 2010 به اتمام رسید. این موزه بزرگ، 4 سالن نمایش دارد و شما می توانید در فضای آن، بیش از 130 هزار اثر هنری را مشاهده کنید. طراحی و اجرای این موزه دیدنی بر عهده Rocco  بوده است.

موزه جنگ جهانی دوم، لهستان

موزه جنگ جهانی دوم، لهستان

موزه جنگ جهانی دوم، به شکل اختصاصی به وقایع جنگ جهانی دوم می پردازد. طراحان این موزه برای معماری آن موفق به کسب جایزه شدند.

موزه هرژه، بلژیک

موزه هرژه، بلژیک

اگر کتاب های تن تن را خوانده باشید، هرژه را می شناسید و اگر از طرفداران هرژه باشید، یقینا از این که بدانید موزه ای به نام او وجود دارد، شگفت زده می شوید! موزه هرژه شما را به یک سفر جذاب در بین آثار گئورگی پراسپر رمی می برد که بیش تر ما او را با نام مختصر هرژه می شناسیم. هرژه، نویسنده و کارتونیست مشهور اهل بلژیک و کسی که خالق کتاب های تن تن است را با دیدن کردن از این موزه می توان بهتر شناخت. معماری این موزه جالب را کریستین فرانسوی انجام داده است.

موزه ماکسی، رم، ایتالیا

اجرای موزه ماکسی به دست شرکت معماری زاها حدید، بعد از یک دوره 10 ساله به اتمام رسید. زاها حدید، طراح این بنا که یکی از معماران برتر جهان است، در سال 2004 توانست جایزه معتبری در زمینه معماری دریافت نماید.

موزه فردا، ریو دو ژانیرو، برزیل

موزه فردا، ریو دو ژانیرو، برزیل

موزه فردا، شاهکاری است از مجموعه آثار سانتیاگو کالاتراوا که در قلب ریو دو ژانیروی برزیل واقع شده است. این موزه، آثار هنر مدرن را به نمایش می گذارد و نمونه ای بی نظیر از پیشرفت است.

موزه هنر میلواکی، آمریکا

موزه هنر میلواکی، آمریکا

موزه هنر میلواکی که در سال 2011 افتتاح شده، آثار هنرمندهای آمریکایی در رابطه با نقاشی، طراحی، دکوراسیون و غیره را به نمایش می گذارد. طراحی این موزه را کالاتراوا انجام داده است.

موزه سومایا، مکزیک

موزه سومایا، مکزیک

موزه سومایا در مکزیکو سیتی واقع است و کلکسیون های کارلوس اسلیم را در معرض دید قرار داده است. در این موزه می توان 66 هزار اثر هری از دوره های مختلف را مشاهده نمود. طراحی موزه سومایا بر عهده فرناندو رومرو، معمار مکزیکی تبار بوده است.

موزه آن د استروم، بلژیک

موزه آن د استروم، بلژیک

موزه آن د استروم، موزه ای است در کشور بلژیک که طراحی آن را یک گروه معماری هلندی انجام داده اند. در اجرای این موزه از سنگ های قرمز رنگ و قطعه های شیشه بهره گرفته شده است. این موزه، شامل 470 هزار اثر هنری می باشد.

موزه هنر ملی ژاپن، توکیو، ژاپن

موزه هنر ملی ژاپن، توکیو، ژاپن

موزه هنر ملی ژاپن، ساختمانی دارد که دقیقا مانند یک موج عظیم شیشه ای به نظر می رسد. این موزه، قبلا نقش یک مرکز تحقیقاتی را در دانشگاه توکیو داشته است.

موزه طراحی و اجرا، سن فرنسیسکو

موزه طراحی و اجرا، سن فرنسیسکو

موزه طراحی و اجرای سن فرنسیسکو در کالیفرنیا واقع است. این موزه، محل برگزاری برنامه فرهنگی مختلق است و کتابخانه بزرگی نیز دارد.

موزه اردوس، چین

موزه اردوس، چین

موزه اردوس چین، آثاری را که به دوره اردوس این کشور مربوط هستند، نمایش می دهد. معماری این موزه توسط گروه طراحی MAD صورت گرفته است.

موزه شهر شراب، بوردو، فرانسه

موزه شهر شراب، بوردو، فرانسه

موزه شهر شراب، همان طور که احتمالا از نامش تشخیص داده اید، موزه ای است برای شراب. این موزه به تازگی در بوردو راه اندازی شده و از پربازدیدترین موزه های سراسر دنیا محسوب می شود.

 

 

 

 

طراحی موزه های جدید و برتر جهان

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو