طراحی مهد کودک با تکنولوژی بالا برای کودکان

طراحی مهد کودک

طراحی مهد کودک با تکنولوژی بالا برای کودکان

طراحی مهد کودک با تکنولوژی بالا برای کودکان : استودیو روار مستقر در امارات متحده عربی یک مهد کودک در دبی طراحی کرده است که فناوری های یکپارچه ای را برای تشویق بازی فعال و آشنایی کودکان با برنامه نویسی رایانه ارائه می دهد.

استودیو روار پروژه مهد کودک آینده را در سال 2071 توسعه داد ، به عنوان بخشی از یک پروژه تحت حمایت دولت امارات متحده عربی که قصد دارد کشورش را در اواخر قرن به “ملت پیشرو جهان” تبدیل کند.

ابتکار AREA 2071 ، با حمایت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ، حاکم دبی ، شامل مجموعه ای از برنامه ها و پروژه های زیربنایی برای نوآوری های آینده است.

طراحی مهد کودک

به عنوان بخشی از این برنامه ، مهد کودک آینده به عنوان نمونه اولیه محیطی برای یادگیری طراحی شد که از موضوعات سنتی مانند ریاضی یا خواندن اجتناب می کند و در عوض با چالش معاصر “آماده سازی کودکان برای مشاغلی که هنوز وجود ندارند” مقابله می کند.

طراحی Roar برای مهد کودک به طور خلاصه خواستار “یک تجربه یادگیری در سطح جهانی است که عادات نوآوری و آینده پژوهی را پرورش می دهد که تا همیشه در کنار کودکان باقی می ماند.” به گفته دین ، ​​این پیشنهاد موانع بین کودکان و معلمان را از بین می برد و به دنبال جایگزینی آنها با محیطی روان و اجتماعی است که هم سرگرم کننده و هم محرک است.

دین افزود که این پروژه بر چهار ستون “رهبری ، خوشبختی و مثبت اندیشی ، علوم پیشرفته و هوش مصنوعی و فناوری و کد نویسی” است که در همه جنبه های طراحی دخیل است.

نمای بیرونی ساختمان دارای سقفی شبیه به ابر است که از صفحات پلکانی ساخته شده و به هم متصل شده و حجم نرم و اثیری ایجاد می کند. فرم سقف که با مشارکت استودیوی AR Gallery ساخته شده است ، به گونه ای طراحی شده است که ساختمان را احساس امنیت و استقبال کند.

منحنی های نرم نیز در فضای داخلی یافت می شوند ، که در پاسخ به تحقیقات نشان داده شده است که کودکان منحنی ها را آرام تر از فضاهای زاویه دار می دانند. دیوارها و سقف های موج دار با استفاده از نرم افزار رایانه طراحی شده و توسط یک قایق ساز محلی ساخته شده است.

علوم اعصاب اطفال نیز جهت طراحی را آگاه کرد و باعث شد که استودیو به جای پر کردن فضا با تصاویر رنگارنگ و کارتونی از پالت مواد خنثی استفاده کند. این رویکرد به گونه ای طراحی شده است که کودکان و کارکنان منابع اصلی تحریک در مهد کودک باشند. در مرکز پلان عمدتا باز یک فضای اجتماعی به نام Mars Lab وجود دارد که محل ملاقات کودکان ، والدین و معلمان را فراهم می کند.

فناوری فرافکنی که در کف و دیوارها ادغام شده است ، فرصت هایی را برای بازی تعاملی فراهم می کند ، سطوحی که هنگام لمس کودکان تصاویر الهام گرفته از طبیعت را روشن یا نمایش می دهند.

استفاده از فن آوری های طرح دیجیتال در ترکیب با تاب و سرسره های به سبک سنتی در زمین بازی برای تشویق حرکت و کمک به توسعه مهارت های حرکتی کودکان است.

 

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو