طراحی مهدکودک کی پی آی اس KPIS / گروه معماری پلیز بی اینوایتد

طراحی مهدکودک کی پی آی اس KPIS / گروه معماری پلیز بی اینوایتد

طراحی مهدکودک کی پی آی اس KPIS / گروه معماری پلیز بی اینوایتد

طراحی مهدکودک کی پی آی اس KPIS / گروه معماری پلیز بی اینوایتد : شرح متن ارائه شده توسط معماران. این در مورد “دانستن” نیست ، بلکه در مورد “ندانستن” است . دانش ، بنیاد مهمی برای یادگیری است ، اما فرایندی که در آن دانش به دست می آید به اندازه خود اطلاعات اهمیت دارد.

نام پروژه : مهدکودک KPIS

طراحان پروژه : گروه معماری پلیز بی اینوایتد / PLEASE BE INVITED

مساحت پروژه : 1400 متر مربع

سال ساخت : 2020

متریال : چوب ، ترمووود ، استاک بند ، تکنووود ،

برای کودکان ، فرایند پرسیدن سوال و جستجوی پاسخ برای رشد آنها بسیار مهم است تا بتوانند به حداکثر توانایی خود برسند. بنابراین ، این وظیفه ما شده است که حس کنجکاوی را به زندگی روزمره آنها القا کنیم و مسیر پیشرفت آنان را هموار نماییم.

با درک این موضوع ، ما معتقدیم که روند یادگیری نباید محدود به کلاس ها باشد. طراحان می خواستند دانش آموزان خود را با فضایی احاطه کنند که یادگیری را همیشه تقویت می کند تا کودکان بتوانند از هر مکان یاد بگیرند. بنابراین ایده این است که به جای تقسیم فضاها برای ایجاد کلاس های بیشتر ، فضای موجود را به فضایی تبدیل کنیم که دانش آموزان بتوانند دائماً از آنها بیاموزند . برای حمایت از این روش های جدید یادگیری ضمن پذیرفتن تعداد روزافزون دانش آموزان و طیف گسترده ای از مواد آموزشی برای دانش آموزان مهد کودک ، “منطقه بازی” و “فضای ذخیره سازی” در دیواره های با ضخامت 30 سانتی متر به عنوان یک راه حل بیان و با یکدیگر ترکیب می شوند.

این “PLAY-WALL” با افزودن عناصر خارق العاده ای به دیوارهای معمولی که کودکان قبلاً از آنها چشم پوشی می کردند ، تجربه های جدید یادگیری را برای کودکان ایجاد می کند. تبدیل آن ها به یک محیط جذاب که دانش آموزان می توانند به طور مداوم از آن یاد بگیرند ، ابزاری بی پایان برای یادگیری است . این طراحی به دانش آموزان امکان می دهد تا مهارت ها و استعدادهای خود را از طریق تعامل با محیط رشد دهند و به آنها فرصتی برای سوال ، تحقیق و بازی با محیط پیرامون خود به عنوان بخشی از زندگی روزمره آنها می دهد. به طوری که عمل یادگیری فقط با کلاس ها همراه نیست بلکه در هر مرحله از راه نیز همراه است.

مبلمان PLAY-WALL، دو و هشت دهم متر طول دارد و به دو قسمت اصلی تقسیم می شود: قسمت پایین برای کودکان و قسمت بالای آن برای بزرگسالان.

قسمت کودکان : قسمت پایینی دیوار از 0 تا 1.4 متر شامل عملکردهایی است که کودکان می توانند از دو طرف دیوار استفاده کنند: قسمت مشترک – دیوار بازی که در آن اسباب بازی های مختلف نصب شده است.

ذخیره سازی : کنار کلاس – کمد و فضای ذخیره سازی برای مشق شب و وسایل شخصی کودکان.

قسمت بزرگسالان : قسمت بالای دیوار بالای 1.4 تا 2.8 متر برای کودکان شامل عملکردهایی برای استفاده بزرگسالان است: صفحه اطلاعات – نمایش اخبار رویدادها و دانش آموزان در جلوی کلاس کار می کند.

ذخیره سازی : فضاهای ذخیره سازی تجهیزات و مواد آموزشی. پنجره – نگاهی اجمالی به کلاس.

“هیچ کس نمی تواند تضمین کند که کودکان از آنچه ما ایجاد کردیم مهارت های یادگیری جدیدی کسب خواهند کرد ، اما آنچه می توانیم بگوییم این است که اکنون آنها با آمدن به مدرسه بیشتر لذت می برند.”

ماموریت ما این بار نه تنها انتقال دانش از کلاس به دیوار ها ، بلکه تبدیل کل محیط به فضایی است که حس کنجکاوی را برافروخته و یادگیری را از هر جهت الهام می گیرد. توقف و بازی با دیوار یا ادامه راه رفتن به کودکان بستگی دارد ، اما به هر ترتیب دیگر دنیا هرگز برای آنها “عادی” نخواهد بود. آنها فقط باید نگاه کنند.

 

 

 

 

 

منبع : arhdaily

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو