طراحی مغازه پیتزا یازده اینچی / Eleven Inch Pizza Zwei

طراحی مغازه پیتزا یازده اینچی / Eleven Inch Pizza Zwei

طراحی مغازه پیتزا یازده اینچی / Eleven Inch Pizza Zwei

معمار: Zwei

محل: داکلندز، ویکتوریا، استرالیا

دسته بندی: فست فود

مساحت: 93 متر مربع

سال تکمیل پروژه: 2013

عکس‌ها از: مایکل کای

سازنده: شرکت طراحی داخلی فور سیزن

منطقه داکلندز در قلب ملبورن به مکان مدرن مسکونی و تجاری و مقصد گردشگران تبدیل شده و بسیار پر بازدید است. کارفرما می­خواست یک پیتزا فروشی معتبر و تر و تازه­ای برای مشتریان تجاری خود که خواستار ناهار یا شام سریع اما با کیفیت هستند، ارائه دهد.

پیتزا یازده اینچی در منطقه داکلندز ملبورن با نسل دوم برند به مفهوم غذای موجود تلفیق شده است، مفهوم غذای آماده در ابتدا برای برند تجاری CBD ملبورن بود که به شیوه ارائه غذای بین راهی کار می­کرد. طراحی فضای شامل اشاره­ های تفننی و شوخ طبعانه به همراه فضای داخلی جسورانه­ای است و با رنگ­ها و فرم­های گرافیکی ساده­ای بیان شده است.

 

با بکارگیری از نام تجاری 11 اینچ به عنوان نقطه شروع طراحی، دیوارها با استفاده از برش و تکرار تکه­های چند لایه، آرم تجاری را به مشتری نشان می­دهند. آرام تجاری از دو یک در کنار نوشته کلمه پیتزا به صورت خطوط مورب شکل گرفته است و همین الگو در طراحی مغازه به عناوین مختلف بکار رفت. یک آرم نئونی با شکوهی در بالای دیوار گرافیکی نصب شده است، و به شکل زیرکانه­ای یادآور منبع سریع و شاخص ارائه فست فود است.

روبروی دیوار برجسته، فضای بالای پیشخوان آشپزخانه با الگوی­های خطی مورب، از پره­های آلومینیومی زرد رنگی به همراه نورپردازی اجرا شد. طرح زاویه­دار بالای پیشخوان منعکس کننده نمای گرافیکی دیوار است و با بکارگیری رنگ لیمویی در فضا، بسیار جلب توجه می­کند.

سطوح با تخته­های چوبی چند لایه پوشیده شده­اند و پیوسته در فضا دیده می­شوند؛ هر چند که در ابتدای کار تخته­ها به صورت صفحه­های بزرگی اجرا شده­اند. تخته­های چوبی از جنس چوب کاج منطقه کوئینزلند است و حداقل از بتونه کاری برای درزگیری چوب­ها استفاده شده است. هدف این بود که در انتهای عمر طراحی، صفحه­ها به راحتی در جای دیگری به کار روند.

صندلی­های ناوشیما(naoshima) طراحی شده توسط امیلیانا که در مدت اجاره به کار رفته­ اند

صندلی­های ناوشیما(naoshima) طراحی شده توسط امیلیانا که در مدت اجاره به کار رفته­ اند بازتابی از طراحی است. از الوارهای چوبی در ساخت مبلمان داخلی استفاده شده که این بار خم شده و دارای انحنا هستند و دوباره بیانگر ایده­های طرح است و به عنوان یک شی مداوم به چشم می­آیند.

رویکرد طراحی پشت باز، موجب نمایش مصالح سقف با چراغ­های موقتی مینیمال شد و این امکان را برای فضای داخلی فراهم می­کند تا حداکثر نور طبیعی را از نمای مقابل فست فود جذب کند. لوسترهای دسته­ای سیاه رنگ آویزان، از برند تجاری نورد، میزهای جمعی را روشن می­کنند و با الگوی منظم و مکرری روی صندلی­ها ادامه پیدا می­­کنند.

به عنوان یک پروژه، پیتزا یازده اینچ، همکاری ایده آلی بین طراح، کارفرما و مشتری را نشان داد. طراحی آن نیاز داشت تا شناخته شود و تمامیت برند موجود را حفظ کند در حالی که به هدف خاص مغازه که نماینده منطقه داکلندز است، پاسخ می­دهد.

 

پیتزا یازده اینچ، همکاری ایده آلی بین طراح، کارفرما و مشتری را نشان دادعلاوه بر این، بهره­گیری از رویکردی تازه برای بیان هر چه بیشتر عرضه مواد غذایی و حفظ وضع موجود در مکانی که به سرعت در حال تغییر و تحول بود، چالشی خوشایند برای شرکت معماری Zwei بود. در نتیجه خروجی کار از سبک پشت باز برای سقف استفاده کرد، ضمن اینکه همچنان فضا خلاقانه است. برای اجرای پروژه از مصالح با کیفیت و کم هزینه استفاده شد. در حالی که مغازه اجاره­ای و موقتی بود، قدرت برند 11 اینچی موجود برای اعمال نفوذ بکار آمد.

طراحی دیدگاه کارفرما را در خصوص عرضه سریع غذا به همراه ارائه غذای تازه را در محیطی هیجان انگیز و پویا بیان کرد.

قدرت برند 11 اینچی موجود برای اعمال نفوذ بکار آمد.

 

 

 

 

منبع : archdaily

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / غفاری