معماری نوین ساختمان آموزشی پزشکی در نیویورک

معماری نوین ساختمان آموزشی پزشکی در نیویورک

معماری نوین ساختمان آموزشی پزشکی در نیویورک :از زبان معمار: مرکز پزشکی جدید دانشکده کلمبیا ، ساختمان آموزشی پزشکی the Roy and Diana Vagelos Education Center  به روی کارمندان و دانشجویان در 15 آگوست 2016 در آغاز این ترم گشوده خواهد شد. این ساختمان که توسط استودیو دیلر اسکوفیدو Renfro +Diller Scofidio که یک استودیو طراحی مستقر در نیویورک می باشد طراحی شده است و همچنین با Gensler که به عنوان معمار اجرایی همکاری کرده است. مرکز آموزشی Vagelos یک برج 14 طبقه شیشه ای با 100 هزار فوت مربع می باشد که شامل کلاس های درس با فن آوری های پیشرفته، فضاهای همکاری ، و یک مرکز شبیه سازی مدرن جهت نمایش چگونگی نحوه آموزش پزشکی ، یادگیری ، کسب تجربه عملی در قرن 21 می باشد. طراحی این برج به دنبال تغییر در شکل نگاه و حس افراد از دانشگاه های پزشکی می باشد، و همچنین فضاهایی را ایجاد می کند که پیشرفت مهارت های ضروری حرفه پزشکی را تسهیل کند.

معماران:  Diller Scofidio + Renfro

موقعیت مکانی ساختمان: 104 Haven Ave, New York, NY 10032, United States

معماران اجرایی: Gensler

مساحت: 110000.0 ft2

سال اجرای پروژه: 2016

عکاسان: Iwan Baan, Nic Lehoux

این ساختمان در جهت شناخت  و یادبودی از بزرگمنشی رهبر نخستینش ، P. Roy Vagelos ، دکترای پزشکی و فارغ التحصیل ممتاز کالج پزشکان و جراحان کلمبیا ، و همسرش Diana Vagelos ، فارغ التحصیل Barnard College و نائب رئیس هیئت امنای Trustees of Barnard College نام گذاری شده است.

علاوه بر مرکز آموزشی جدید Vagelos ، طرح هایی جهت احیاء فضای دانشگاه شامل افزایش فضای سبز ، ایجاد یک دروازه ورودی به مدرسه پزشکی ، تحکیم خدمات دانشجویی ، بازسازی ساختمان های مختلف موجود و ساخت فضاهای جدید از جمله ساختمان جدید برای دانشکده پرستاری کلمبیا می باشد. مرکز آموزشی ویگلوس به تعریف مرزهای شمالی محوطه دانشگاه کمک خواهد کرد و پلی را برای در برگرفتن عموم جامعه Washington Heights  فراهم می کند.

لی گلدمن، دکترای پزشکی ، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس دانشکده علوم بهداشت و درمان و پزشکی در دانشگاه کلمبیا می گوید: ساختمان جدید آموزشی تضمین خواهد کرد که کلمبیا قادر خواهد بود پزشکان و محقیق برتر را با تحصیل در آخرین تکنولوژی ها  پرورش دهد، همچنان که به سرعت علم پزشکی و داروسازی در حال تکامل درقرن 21 می باشد. همچنین این ساختمان این امکان را می دهد که یک سری فعالیت های کلیدی به صورت متمرکز انجام گیرد و نشان دهنده تعهد ما به ارائه آموزش در سطح جهانی و ایجاد یک محیط یادگیری فوق العده برای دانشجویان است.

طراحی معماری نوین ساختمان آموزشی پزشکی
طراحی معماری نوین ساختمان آموزشی پزشکی
طراحی معماری نوین ساختمان آموزشی پزشکی
طراحی معماری نوین ساختمان آموزشی پزشکی
طراحی معماری نوین ساختمان آموزشی پزشکی

در مورد طراحی معماری فضا ها:

مرکز آموزشی ویگلوس یک سازه فولادی، بتنی 14 طبقه شیشه ای است که توسط شبکه ای از فضاهای اجتماعی و فضاهای مطالعه ای که در طول راه پله ای عمودی به هم پیوسته اکسپوز گسترده شده است. این راه پله در ارتفاع ساختمان ادامه یافته است به عنوان “آبشار مطالعه ”  یا “Study Cascade” شناخته شده است و شامل 100 هزار فوت مربع از امکانات پزشکی و علمی پیشرفته است. فضای داخلی Study Cascade طوری طراحی شده است که امکان همکاری ، یادگیری و آموزشی گروهی داشته باشد و همچنین به فضاهای بیرونی رو به جنوب و تراس ها گشوده شود. سایر عناصر کلیدی در طراحی شامل:

  • لابی طبقه همکف و کافه که به “study bar’ یا  “پیشخوان مطالعه” با چشم اندازی از Palisades متصل است.
  • ” Student Commons ” دانشجویان عادی که از ویژگی های عادی یک کافه ، فضای کار با کامپیوتر و آزمایشگاه های کامپیوتری برخوردار می شوند.
  • مرکز شبیه سازی پیشرفته بالینی “Advanced clinical simulation center” ، یک فضای تخصصی برای اتاق معاینه صوری، کلینیک ها و اتاق عمل است.
  • سالن چند منظوره “Multi-purpose auditorium”، یک فضای انعطاف پذیر با 275 صندلی که برای رویدادهای دانشگاه مانند سخنرانی ها ، کنسرت ها و نمایش ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • “Academic Neighborhoods” ، محدوده آکادمیک ، گروهی از کلاس های درسی که می تواند با توجه به نیازهای آموزشی از طریق پارتیشن های عمل پذیر ، صفحه نمایشی کشویی ، صفحه نمایش لمسی چند کاربره ، سقف کاذب تغییر کند.
  • کورت جنوبی و غربی “South and West Courts”، فضاهای بازی که شامل گونه های گیاهی محلی می باشد.
  • ” Anatomy Quad” ، یک فضای یادگیری انعطاف پذیر با صفحه نمایش یکپارچه و نورپردازی می باشد.

الیزابت دیلر ، بنیانگذار و شریک در Scofidio + Renfroمی گوید: فضا از نظر آموزش ساختاری و غیر رسمی اهمیت دارد. برای حمایت از برنامه آموزش پزشکی در حال رشد کلمبیا، ما یک ساختمان طراحی کرده ایم که همکاری و مشارکت را پرورش دهد.  بنابراین Study Cascade یا “آبشار مطالعه” ، یک شبکه 14 طبقه ای از فضاهای عمودی به همم پیوسته در سایز های مختلف می باشد که هم از درون و هم از بیرون متمرکز، اجتماعی ، خصوصی و عمومی رعایت شده است.

طراحی معماری نوین ساختمان آموزشی پزشکی
طراحی معماری نوین ساختمان آموزشی پزشکی

مدی بروک ، مدیر اصلی در Gensler اظهار می کند: مرکز آموزشی ویگلس با یک چشم انداز روشن به عنوان مکانی برای تحصیلات عالی و به عنوان یک مرکز اجتماعی که همچینن به عنوان یک مرکز اجتماعی بسیار مورد نیاز نیز عمل می کند آغاز به کار کرده است. به خاطر دخالت و ارتباط دیرینه همه افراد در این طرح ، این طرح به چیزی فراتر از آن انتظارات سطح بالا تبدیل گشته است: یک مرکز جدید قابل توجه برای دانشگاه پزشکی کلمبیا.

طراحی DS+R از چشم انداز باورنکردنی رودخانه هادسون Hudson River و Palisades بهره مند است. این ساختمان همچنین از طیفی وسیع از ویژگی های پایدار به صورت یکپارچه تشکیل شده است که شامل متریال های محلی ، تکنولوژی های بام سبز و یک سیستم نوآورانه مکانیکی که میزان مصرف انرژی و آب را به حداقل می رساند و نما یک الگوی سرامیکی frit  یا فریت (مخلوطی از سیلیس و ماده ای دیگر که در دمای بالا ذوب شده و شیشه را می سازد) را به نمایش گذاشته است که بر روی شیشه بیرونی حرارت می بنید تا نور آفتاب را پراکنده کند. تمام پروژه های ساخت و ساز و بازسازی از جمله مرکز آموزشی ویگلس به با هدف به حداقل رساندن اثرات کربن CUMC و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای  در حدود 30 درصد تا سال 2025 می باشد.

طراحی معماری نوین ساختمان آموزشی پزشکی
طراحی معماری نوین ساختمان آموزشی پزشکی
طراحی معماری نوین ساختمان آموزشی پزشکی

 

 

 

 

منبع: archdaily

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو