طراحی مرکز ملی هنر National Kaohsiung Center for the Arts / معماری Mecanoo

طراحی مرکز ملی هنر National Kaohsiung Center for the Arts / معماری Mecanoo

موزه ها می توانند نماد و زبان فرهنگ و هنر یک کشور باشند و از این رو طراحی آن ها خیلی مهم تر از چیزی است که اکثریت تصور می کنند. در واقع، موزه ها اکثرا بناهایی با عملکرد و تاثیر بین المللی هستند و حتی اگر واقعا این طور نباشند، به خاطر رفت و آمد توریست ها از کشورهای مختلف، چنین جنبه ای نیز پیدا می کنند. از اهمیت طراحی و معماری موزه در این مقدمه، زیاد نمی توان گفت، اما شاید بررسی طراحی یکی از مراکز ملی هنر که به تازگی طراحی شده است، برای شناسایی نقش موزه و کانسپت هایی که موزه ها را می سازند، خالی از لطف نباشد. از این رو پویانو از شما دعوت می کند در ادامه با موزه Kaohsiung آشنا شوید. همراه ما باشید.

طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه

پروژه مرکز ملی هنر که حاصل طراحی معماران هلندی گروه  Mecanooاست، با سایبانی موج دار که از معماری بی نظیر Weiwuying الهام گرفته شده، توسط انبوه درختان انجیر که معمولاً در منطقه یافت می شوند، احاطه شده است. این بنای سرتاسری، متراژی برابر با 35 هکتار (141،000 متر مربع) دارد. ساختمان مرکز ملی هنر در یک پارک زیبای نیمه گرمسیری قرار دارد. این پارک، خود دارای مساحتی برابر با 116 هکتار (470،000 متر مربع) می باشد و در قلب Kaohsiung واقع می باشد که آن را به وسیع ترین مرکز هنرهای نمایشی دنیا زیر یک سقف و نیز پر اهمیت ترین سرمایه گذاری فرهنگی تایوان در یک نسل بدل ساخته است. این بنای بزرگ، پنج فضا برای اجرای هنر را در بر می گیرد: یک خانه اپرا که 2236 صندلی دارد، یک سالن کنسرت که دارای 1،981 صندلی است، یک خانه بازی با 1،210 صندلی و یک سالن رسیتال  که دارای 434 صندلی می باشد. البته این بنا دارای یک تئاتر نیز می باشد که در فضای باز قرار گرفته و بنا را به پارک متصل می نماید.

طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه

Kaohsiung  که جمعیتی در حدود 3 میلیون نفر دارد، در جنوب کشور تایوان قرار گرفته است و پیش ترها از بندرهای مهم بین المللی به شمار می رفته است. این شهر، اکنون یک شهر مدرن و متنوع است که فرهنگی غنی نیز دارد. موزه یا مرکز ملی هنرهای Kaohsiung  که پروژه ای جدید است، با بهره گرفتن از مکانی که در قدیم، نقش یک پایگاه آموزش نظامی را ایفا می کرده است، نمادی است از چشم انداز توسعه شهر Kaohsiung و کشور تایوان. این پروژه، فرصتی جهت اتصال استعدادهای محلی و جهانی با کمک فرهنگ و هنر می باشد.

طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه

Chien Wen-Pin که مدیریت مرکز فرهنگی هنری Weiwuying را عهده دار است، در رابطه با این پروژه گفته است: “چیزی که بازدید کنندگان یا همان توریست های خارج از کشور در Weiwuying با آن رو به رو می گردند، اشتیاق به تئاتر، رقص، نمایش و موسیقی می باشد که در جای جای کشور تایوان دیده می شود. مخاطبان ما بسیار هیجان زده و همچنین فوق العاده مشتاق دانش هستند. من برای آشکار کردن ایده های نو برای برنامه هایی که نمایانگر بهترین ها در دوره معاصر هستند، با هنرمندان داخل و خارج از تایوان همکاری ب عمل خواهم آورد. Weiwuying با پتانسیل و امکانات فوق العاده ای که در خود دارد، به ما فرصت آزمایش جسورانه و خلاقانه در رابطه با چیزهای مختلف را اعطا می کند. ”

طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه

راه اندازی مرکز ملی هنر یا همان موزه Kaohsiung در ماه اکتبر سال 2018 ، مرکز ملی هنرهای نمایشی سازمان ملی کشور تایوان را تکمیل می نماید. این سازمان در همکاری با سالن تئاتر و کنسرت تایپه و تئاتر ملی تایچونگ می باشد. این سه مرکز پرچمدار و پر اهمیت، اقامتگاه و میزبان شرکت های رقص و تئاتر بین المللی شناخته شده تایوان، ارکسترهای موسیقی غربی و ارکسترهای کشور چین، گروه های اپرای کشور تایوان و گروه های غربی، شرکت های عروسکی، فیلم سازان جایزه های اسکار و شیر طلایی، نویسندگان نامزد بوکر، ستارگان Mando-pop و خیلی خیلی بیش تر از این ها خواهند بود.

طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه
طراحی موزه

منبع: Archdaily

https://www.archdaily.com/904019/national-kaohsiung-center-for-the-arts-mecanoo