طراحی مرکز خرید  Louis Vuitton/ معماری Jun Aoki و Peter Marino

طراحی مرکز خرید

طراحی مرکز خرید  Louis Vuitton/ معماری Jun Aoki و Peter Marino

طراحی مرکز خرید Louis Vuitton Maison Osaka Midosuji که اکنون به روی عموم باز شده است. در نتیجه همکاری نزدیک طراحان  Jun Aoki و Peter Marino این فروشگاه لوکس چهار طبقه، بازتابی است از موقعیت شهر خود در نقش یک قطب مسافرتی بین المللی. اولین کافه لویی ویتون با اسم Le Café V و با همکاری یک سرآشپز مشهور به نام Yosuke Suga احداث شده است و در بالای Louis Vuitton Maison Osaka Midosuji  و نیز Sugalabo V، رستوران اختصاصی آشپز جای دارد.

کافه لویی ویتون

Jun Aoki  که به سبب کار خود با این برند در کشور ژاپن و همچنین در دیگر نقاط دنیا مشهور است و از تاریخ شهر اوزاکا به عنوان یک شهر دریایی الهام گیری می کند، یک ساختار سفید کم وزن و پر از هوای آزاد را با الهام گیری از کشتی باری سنتی Higaki-Kaisen   و بادبان های موج دار آن مسجم نمود. به نظر می رسد این پروژه روی آب شناور است و این امر به خاطر طرح ها و چارچوب های فلزی در سطح زمین می باشد. این فروشگاه با استفاده از نور خورشید، انرژی شهر را تنفس نموده، به داخل می کشد و به مشتری های خود حسی سرشار از آرامش و احترام می بخشد.

کافه لویی ویتون
کافه لویی ویتون

این پروژه که در منطقه شناخته شده Midosuji قرار دارد، در واقع یک ادای احترام است به شکل شاعرانه و در راستای تمجید از سادگی صنایع دستی کشور ژاپن، یک مجسمه سفارشی به دست هنرمندی با نام Kenta Cobayashi را شامل می شود که مثل “روبان هایی در بین پنجره های فروشگاه”، مرز میان واقعیت و تخیل دیجیتال را از بین می برد. در فضای داخلی که طراحی آن توسط پیتر مارینو صورت گرفته است، رویکردهای مفهومی مشابهی دیده می شوند و فروشگاه به دنیای دریایی و فرهنگ سنتی کشور ژاپن وصل می گردد. در واقع ،کف های چوبی، جلوه ظاهری عرشه ها را ایجاد می کنند و در جوار ستون های پوشیده از چوب و سقف های فلزی، روح یک کشتی عظیم در حال یک ماجراجویی هیجان انگیز را زنده می کنند.

کافه لویی ویتون

Louis Vuitton Objets Nomades که به شکل دائمی در حال نمایش در سرتاسر این پروژه می باشد، ابتکاراتی را در رنگ های گوناگون عرضه می نماید و با معماری پارادوکس دارد. چهارده تن از معروف ترین طراحان دنیا، از جمله Yoshioka Tokujin ، Atelier Oi  و  Nendo، پنجاه و شش Objets خیره کننده را مسجم نموده اند. ساخت این موارد، توسط لویی ویتون صورت گرفته است. به علاوه، چیزی در حدود 20 اثر هنری معاصر که انتخاب یا سفارششان توسط پیتر مارینو صورت گرفته است، پر از طرح های انتزاعی از رنگ می باشند یا منظره های طبیعی را در چهار طبقه نمایش می دهند.

کافه لویی ویتون
کافه لویی ویتون

وقتی برای یک برند و برای یک فرهنگ طراحی می کنید، حتی اگر این برند و این فرهنگ در تطابق با هم نباشند، وظیفه شما به عنوان معمار پروژه، این است که یک هارمونی مناسب بین آن ها ایجاد کنید. به این منظور، شما باید به آن چه برای آن برند و آن چه در آن فرهنگ مهم شمرده می شود، اهمیت داده و این اهمیت دادن را به نوعی وارد طرح خود نمایید. به عنوان مثال، طرح های برندی که برای آن معماری می کنید و مفاهیم معماری در فرهنگ کشوری که مد نظرتان است، باید با وجود عدم تطابق کامل و حتی تناقض، طوری کنار هم بنشینند که شما یک اثر هنری پیوسته، یگانه و مرتبط ببینید، اما با هویت منحصر به فرد. این کاری است که در طراحی مرکز خرید لویی ویتون به خوبی انجام شده است، یعنی تطبیق معماری ژاپن با خصوصیات برند لویی ویتون که می توان از آن الهام گرفت.

کافه لویی ویتون
کافه لویی ویتون
کافه لویی ویتون
کافه لویی ویتون
کافه لویی ویتون
کافه لویی ویتون
کافه لویی ویتون
کافه لویی ویتون
کافه لویی ویتون
کافه لویی ویتون
کافه لویی ویتون
کافه لویی ویتون
کافه لویی ویتون

منبع: Archdaily

https://www.archdaily.com/937201/louis-vuitton-maison-osaka-midosuji-jun-aoki-and-associates