طراحی فضای چند منظوره تفریحی ، کار، صرف غذا و بازی با تبدیل یک کارخانه

طراحی فضای چند منظوره تفریحی

طراحی فضای چند منظوره تفریحی ، کار، صرف غذا و بازی با تبدیل یک کارخانه

طراحی فضای چند منظوره تفریحی : شرکت های معماری «برند بورو» (Brand Bureau) و «مودوس استودیو» در ایالات متحده آمریکا برای تبدیل یک ساختمان صنعتی در آرکانساس به یک فضای کار، فضای غذاخوری و محل بازی شافل بورد از «حس و حال اردوگاه و بیابان» استفاده نمود.

طراحی فضای چند منظوره تفریحی

این فضای چندمنظوره که «هولر» (Holler) نامیده شده، در یک انبار تهیه غذای سابق در بنتوویل در شمال شهر آرکانساس قرار گرفته‌است. موقعیت این فضا در مرکز بورس رستوران و تهیه غذا در بازار خیابان هشتم (8th Street) است.

طراحی فضای چند منظوره تفریحی

هولر، که از صبح زود تا نیمه شب رو به مراجعه‌کنندگان باز است، قرار است بعنوان فضایی برای «فعالیت‌های متنوع همگی در یک مکان» ارائه خدمات دهد و در تمام طول روز برای قرارهای کاری، صرف غذا و ارتباطات اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

 

مودوس استودیو، که در شهری نزدیک به نام فایت‌ویل قرار دارد بعنوان معمار این پروژه ایفای نقش کرده‌است. طراحی فضای داخلی و برندینگ این پروژه توسط شرکت نیویورکی برند بورو طراحی شده، که بخشی از شرکت طراحی هتل «آوروکو» (AvroKO) است.

طراحی فضای چند منظوره تفریحی

این فضا با پلانی به فرم مربع و مساحت 929 مترمربع شامل یک پیشخوان نوشیدنی، یک کافی‌شاپ، یک آشپزخانه مجهز و زمین‌های شافل بورد است. سقف‌ها و ستون‌های آن بصورت نمایان و بدون نازک‌کاری باقی مانده‌اند تا به سابقه صنعتی این فضا احترام بگذارند.

 

تیم طراحی برای آن که به فضا گرمی ببخشد از اجزایی در طراحی استفاده نمود که به بافت گیاهی این منطقه و توپوگرافی آن –خصوصا کوهستان‌های اوزارک- اشاره داشته‌باشد.

طراحی داخلی فضای چند منظوره تفریحی

برند بورو در توصیف این پروژه گفت: «ما برای طراحی فضای داخلی و برندینگ این پروژه با ظرافت از حس و حال اردوگاه و بیابان استفاده کردیم.»

 

«قابل توجه‌ترین نمود این رویکرد، نقاشی‌های دیواری کوهستان اوزارک است که کل دیوار پشتی این پروژه را می‌پوشاند.»

طراحی داخلی فضای چند منظوره تفریحی

چوب طبیعی و گیاهان گلدانی، به همراه رنگ‌های طبیعی همچون سبز و آبی به تاکید بر ارتباط این فضا با محیط خارجی حائز اهمیتش کمک کردند. در مرکز این فضا، یک پنجره سقفی قرار دارد که به درازای فضا امتداد یافته و مراجعین را غرق در نور طبیعی می‌کند.

طراحی داخلی فضای چند منظوره تفریحی

یکی از نقاط مهم هولر بخش شافر بوردها است که سطح ارتفاع آن نسبت به باقی قسمت‌ها پایین‌تر است. زمین‌های بشدت براق این بازی با نیمکت‌های چوبی و کوسن‌های برنزه محصور شده‌اند.

 

چراغ‌های آویخته از سقف که مکعبی شکل و سفیدرنگ اند، توسط شرکت «گودشاپ» (GoodShop Manufacturies) تولید شده‌اند. گودشاپ که یک شرکت ساخت و طراحی صنعتی است نیز زیرمجموعه آوروکو می‌باشد.

طراحی داخلی فضای چند منظوره تفریحی

در طراحی فضای چند منظوره تفریحی سرتاسر این فضا مجموعه‌ای متنوع از صندلی‌ها در اختیار مشتریان است، از میزهای جمعی و طویل گرفته تا مبل‌های راحتی. یک گوشه از فضا دارای نیمکت‌های چرمی U شکل است که میزهای عسلی فلزی دارند. در بالای آن‌ها نیز سقفی پوشیده از الوار چوبی حس و حال غیررسمی آن را تقویت می‌کند.

 

تیم طراح این پروژه گفت: «تقریبا تمام نورپردازی‌ ها و مبلمان این فضا در استودیوی ما اختصاصا طراحی و ساخته‌‌شد.»

طراحی داخلی فضای چند منظوره تفریحی

شرکت برند بورو علاوه بر طراحی داخلی، لوازم دیگری همچون زیرلیوانی‌ها، قطعات پارچه‌ای تبلیغاتی هولر و ماگ‌های کافی‌شاپ این رستوران را نیز طراحی کرده‌است.

 

تیم طراحی تاکید کرد که هیچ گرافیکی برای برندینگ هولر «بجز چینشی از حروف آن و طرح‌هایی که نشان‌دهنده ترکیب گزینشی آن از خدمات و عملکردها باشد» بکار نبرده‌است تا این برند قادر باشد با گذر زمان تغییر و پیشرفت کند.

طراحی داخلی فضای چند منظوره تفریحی

همچنین بنتونویل، که بعنوان زادگاه برند بزرگ «والمارت» (Walmart) شناخته می‌شود نزدیک به دانشگاه آرکانساس در فایت‌ویل قرار گرفته‌است. دیگر پروژه‌های مهم موجود در این منطقه شامل یک انبار بازسازی شده‌است که بعنوان یکی از فضاهای آموزشی مدرسه هنر اتفاده می‌گردد و توسط استودیو «ال دورادو» (El Dorado) و مودوس استودیو اجرا گشته‌است.

 

 

 

طراحی فضای چند منظوره تفریحی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

www.dezeen.com