شرکت معماری داخلی ؛ آمادگی برای طراحی فضای منزل به همین سادگی!

طراحی فضای منزل

شرکت معماری داخلی ؛ آمادگی برای طراحی فضای منزل به همین سادگی!

آیا برای طراحی خانه رویاهای خود آمادگی دارید؟ اگر مایل هستید یک خانه کاربردی و زیبا داشته باشید، باید پیش از شروع کار، آمادگی کسب کنید. آماده شدن برای طراحی داخلی، کار چندان سختی نیست و فقط حوصله می خواهد. مسلما برای طراحی فضای منزل خوب، بهتر است از افراد خبره و متخصص کمک بگیرید. شرکت های معماری داخلی با بهره مندی از کارکنانی که سال ها در رشته معماری و طراحی داخلی به تحصیل پرداخته اند و تجارب ارزشمندی در این رابطه دارند، می توانند گزینه خوبی برای رسیدن شما به هدف باشند. شما می توانید کار طراحی داخلی منزل خود را به یک شرکت معماری داخلی بسپارید، اما اگر مایل هستید در این فرایند، شریک باشید و خودتان را از قبل برای طراحی داخلی آماده کنید، این مطلب پویانو را از دست ندهید. ما به شما خواهیم گفت چطور به سادگی، این کار را انجام دهید.

آمادگی برای طراحی داخلی

برای این که خودتان را آماده فرایند طراحی داخلی کنید، نکات زیر را به ترتیب، مد نظر داشته باشید:

  • یک تصور مشخص از خواسته ها و نیازهایتان داشته باشید. شما باید قبل از طراحی داخلی منزل خود، بدانید از آن چه می خواهید. آیا برنامه ای در سر دارید؟ مطمئن باشید عجولانه تصمیم گرفتن، بدون داشتن درک مشخص از خواسته ها نتیجه خوبی ندارد. هرگز بدون شناخت پتانسیل های فضا و نیازهایی که دارید، اقدام نکنید. یک لیست از خواسته های خود تهیه کنید تا یک تصویر کلی از چیزی که می خواهید داشته باشید، ایجاد شود. سعی کنید دید واقع بینانه ای داشته باشد. معقول و منطقی فکر کنید و به تبعات تصمیماتی که می گیرید نیز بیاندیشید.
  • تا می توانید نمونه موردی ببینید. هر چه مجله و کتاب معماری در دسترستان است، بررسی کنید. این روش به آشنایی شما با ایده ها و ترندها کمک زیادی می کند. خوشبختانه در حال حاضر، هزاران مجله معماری و دکوراسیون داخلی در سراسر دنیا موجود است که می توان از آن ها کمک گرفت. اگر به مجله ها یا کتاب ها دسترسی ندارید، به سراغ سایت ها بروید. معمولا سایت ها هم ایده های خوبی ارائه می دهند و مطالبشان به یک بار خواندن می ارزد. با این کار، حتی اگر هیچ تصوری از فضای خانه مطلوب خود نداشته باشید، می توانید ایده های مورد نظر را برای رسیدن به طرح مورد علاقه خود انتخاب کرده و آن ها را نگه دارید. بهترین کار، این است که عکس ها و ایده ها را پرینت بگیرید یا بچینید تا بعدا به طراح داخلی خود نشان دهید. نمونه های مورد بیش تر، ایده های بیش تری در اختیار شما می گذارند. البته یادتان باشد که نمونه های مرتبط را ببینید. به عنوان مثال، اگر به سبک شبی شیک علاقه دارید، بررسی نمونه های آرت دکو به شما کمکی نخواهد کرد.
  • اگر می توانید، اسکیس بزنید. در معماری برای شروع فرایند طراحی از اسکیس استفاده می شود. اسکیس ها طرح های ساده ای هستند که خیلی سریع روی کاغذ آورده می شوند و معمولا کلی هستند. اسکیس ها ایده ای که در ذهن شماست را به شکل عینی در می آورند. اگر دست به طراحیتان خوب است، شاید بد نباشد از ایده خود یا تصویری که از فضای آینده خانه خود در ذهن دارید را روی کاغذ پیاده کنید. وقتی اسکیس می زنید، هم خودتان می توانید چیزی که در فکرتان می گذرد را ببینید و هم می توانید آن را به طراح نشان دهید تا از نیت شما با خبر شود.
  • به جزئیات هم اهمیت بدهید. جزئیات در معماری، اهمیت زیادی دارند. در واقع، جزئیات هستند که سبب حرفه ای به نظر رسیدن طرح ها می شوند. برای این که فکر همه چیز را کرده باشید، باید جزئیات را هم در نظر بگیرید. وقتی تصویر کلی از فضایی که قرار است داشته باشید، کامل شد و تقریبا فهمیدید چه می خواهید، وقت آن می رسد که به جزئیات رسیدگی کنید. فرمی که برای سقف کاذب در نظر گرفته اید، گچبری های دیوار، نوع درب ها، مدل پارتیشن ها، رنگ کاشی ها، فاصله بین قفسه ها و هر چیز دیگری که جزئی باشد، در این مرحله از کار، مد نظر قرار می گیرد. هر چقدر طرحی که در ذهن شماست، پیچیده تر باشد، جزئیات آن نیز بیش تر است. اندازه ها و محل قرارگیری عناصر، چیزی است که اهمیت زیادی دارد. اگر جزئیات را همین الآن مشخص کنید، بعدا طرح اجرا شده به نظرتان شباهات بیش تری خواهد داشت.
  • به متریال ها، تکسچرها و پالت رنگی فکر کنید. به دکوراسیون آینده منزل خود فکر کنید و بگویید چه می بینید. آیا تصوری که دارید، شامل رنگ و جنس هم می شود؟ آیا بافت متریال ها را هم می بینید؟ درست است که چنین مواردی به مرحله نازک کاری مربوط هستند، اما دلیی ندارد که به آن ها فکر نکنید. اگر همین الآن به این که چه پالت رنگی برای دکوراسیون خانه تان مناسب تر است، فکر کنید، بعدا مجبور نیستید عجولانه تصمیم بگیرید. حقیقت، این است که برخی چیزها اگر بعدا مشخص شوند، شاید طوری که شما قبلا فکر می کردید، به نظر نرسند. مثلا شاید رنگ هایی که بعدا برای دکوراسیون آشپزخانه انتخاب خواهید کرد با سبکی که در حال حاضر برای طراحی داخلی آن در نظر گرفته اید، هماهنگی خوبی پیدا نکند. بنابراین، خوب است رنگ، متریال و بافت را نیز در نظر داشته باشید.
  • یک دفترچه ایده درست کنید. شما کارفرما هستید و می توانید درباره طراحی داخلی خانه خود مختار باشید. برای این که نظرتان را با قطعیت و به شکل واضح به طراح اعلام کنید، خوب است یک دفترچه از ایده هایتان درست کنید. ایده هایی که جسته و گریخته و به صورت پراکنده به معماران می گویید، ممکن است هم از خاطر آن ها برود و هم از خاطر شما. البته طراحان، ایده های شما را یادداشت می کنند و معمولا آن ها را به فراموشی نمی سپارند، اما شما چطور؟ اگر چند روز پیش، یک کابینت های گلاس در یکی از تصاویر یک سایت معماری دیده اید و از آن خوشتان آمده است، آیا خوب نیست رنگ یا حتی کد آن را یادداشت کنید؟ شاید بعدا به آن احتیاج پیدا کنید. در دفترچه خود می توانید تصاویر را نیز چسبانده و نگه داری کنید.

دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید

حال که با مراحل آمادگی برای طراحی داخلی منزل خود آشنا شدید، خوب است سبک های مختلف طراحی داخلی را نیز بشناسید. شناخت سبک ها کمک می کند بهتر تصمیم گیری کنید. چه بسا سبکی وجود داشته باشد که شما از وجودش بی خبرید، اما بعد از آشنایی با آن، عاشقش شوید و آن را برای دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید. در ادامه به معرفی سبک های مختلف دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

سبک مدرن در معماری داخلی

سبک مدرن در معماری داخلی

در سبک مدرن، سادگی اهمیت زیادی دارد. در این سبک، هر چقدر میزان دیتیل های اضافه و مبلمان شما کم تر باشند، بهتر است. سادگی از مهم ترین اصولی است که باید مد نظر داشته باشد. المان های سبک مدرن به شکل نوین، طراحی و اجرا می گردند. در سبک مدرن، چیزی که اهمیت دارد، عملکرد فضاست. فرم در خدمت عملکرد است و نه عملکرد در خدمت فرم. در واقع، فرم از عملکرد تبعیت می کند. رنگ های خنثی در سبک مدرن، بیش تر کاربرد دارند، اما می توان از دیگر رنگ ها نیز بهره گرفت.

سبک کلاسیک در معماری داخلی

سبک کلاسیک در معماری داخلی

در سبک کلاسیک، برخلاف سبک مدرن از سادگی پیروی نمی شود. در این سبک، تزیینات، جایگاه ویژه ای دارند و نقش مبلمان، خیلی مهم است. نقاشی های تاریخی، گچبری ها و عناصر اشرافی و تجملاتی در این سبک، زیاد هستند. رنگ های محبوب در سبک کلاسیک، رنگ های قهوه ای، طلایی و کرم هستند. سبک کلاسیک، سبکی است اصیل که همیشه از طرفداران خاص خود بهره مند بوده است. این سبک، همچنان محبوبیت زیادی دارد.

سبک آرت نوو در معماری داخلی

سبک آرت نوو در معماری داخلی

در سبک آرت نوو، منحنی های کشیده و شکل های خطی به چشم می خورند. از طراحان معروف سبک آرت نوو می توان به چارلز رنی مکینتاش اشاره کرد که در اکثر آثار خود، طبیعت را منبع الهام قرار داده است. شبکه های عنکبوتی و نقوش پر پیچ و خم گیاهان از مواردی هستند که در این سبک به چشم می خورند.

سبک آرت دکو در معماری داخلی

سبک آرت دکو در معماری داخلی

آرت دکو، سبکی است که رنگ های غنی، هندسه جسورانه و جزئیات دقیق دارد. در سبک آرت دکو می توانید المان های زیادی ببینید که همه پر انرژی هستند. رنگ هایی که در این سبک به وفور، مورد استفاده قرار می گیرند، رنگ های منحصر به فرد و شاخصی می باشند. از میان این رنگ ها می توان به قرمز، آبی و سبز اشاره کرد.

سبک شبی شیک در معماری داخلی

سبک شبی شیک در معماری داخلی

شبی شیک، سبکی است که خاستگاهش کشور انگلیس می باشد. در این سبک، عواطف زنانه به نمایش در می آیند. به طور معمول در سبک شبی شیک از لوازمی استفاده می شود که ظاهرشان قدیمی است. دکوراسیون کهنه نما، اسمی است که می توان به این سبک داد. از میان رنگ های اصلی مورد استفاده در سبک شبی شیک می توان به سفید، کرم، زرد روشن، صورتی روشن و هر رنگ دیگری که به مقدار زیاد، روشن باشد، اشاره نمود.

سبک معاصر در معماری داخلی

سبک معاصر در معماری داخلی

در سبک معاصر، مهم ترین عنصر، خط می باشد. شما می توانید در دکوراسیون داخلی معاصر، خط را در سقف های مرتفع، شکل های هندسی و تزیینات به کار رفته مشاهده کنید. نکته ای که در این سبک مهم است، اهمیت داشتن فضاهای منفی به اندازه فضاهای مثبت می باشد.

سبکی صنعتی در معماری داخلی

سبکی صنعتی در معماری داخلی

سبک صنعتی که از زمان انقلاب صنعتی و ورود متریال های صنعتی به دنیای معماری، وجود داشته، ترکیبی از قطعات موجود در کارخانه ها و هر عنصری است که به جای پنهان بودن، نمایان است. متریال هایی مانند فلز، آجر و بتن از رایج ترین گزینه ها در این سبک هستند و لوله ها به جای توکار بودن، کاملا در معرض دید می باشند.

سبک مینیمالیسم در معماری داخلی

سبک مینیمالیسم در معماری داخلی

مینیمالیسم، سبکی است که خلوص و سادگی در آن موج می زند. تزیینات در این سبک، کوچک ترین جایی ندارند و معمولا به صورت کامل، حذف می شوند. در معماری داخلی مینیمال، هیچ عنصری ظاهر تجملاتی ندارد، رنگ ها خنثی هستند و مبلمان، بسیار ساده است.

سبک مراکشی در معماری داخلی

سبک مراکشی در معماری داخلی

در سبک مراکشی، ظروف سنگی، کاشی های آبی و فانوس های فلزی به چشم می خورند. مبلمان مراکشی، معمولا از چوب منبت کاری شده تولید می شوند. سبک مراکشی، سبکی اصیل و گرم است و با خصوصیات اخلاقی ایرانی ها هماهنگی دارد.

سبک روستیک در معماری داخلی

سبک روستیک در معماری داخلی

در سبک روستیک، طبیعت به عنوان الگوی اصلی حضور دارد. پارچه های پشمی، نخی و کتانی در کنار متریال هایی مانند چوب و آجر، ظاهر این سبک را می سازند. سبک روستیک، معمولا ساده و بی آلایش اجرا می شود و عناصر آن از معماری خانه های روستایی برگرفته شده اند. رنگ های این سبک، مانند قهوه ای، گرم هستند.

سبک اسکاندیناویایی در معماری داخلی

سبک اسکاندیناویایی در معماری داخلی

در این سبک، تاکید بر سادگی، خلوص و آرامش می باشد. سفید، مشخصه مهم این سبک است و از برف شمال اروپا الهام گرفته شده است. مبلمانی که در این سبک، مورد استفاده قرار می گیرند، عموما از چوب ساج و کاج تولید می شوند.

سبک وینتج در معماری داخلی

سبک وینتج در معماری داخلی

وینتج، سبکی است که در آن می توان زیبایی های سنتی و مبلمان روستایی دید. بهتر است برای اجرای این سبک از قطعه های اورجینال استفاده شود. سبک وینتج، سبکی است که شما را به قدیم می برد.

در ادامه می توانید تصاویر متعددی از دکوراسیون داخلی با سبک های مختلف مشاهده کنید.

دکوراسیون داخلی پویانو

دکوراسیون داخلی خانه مدرن

دکوراسیون داخلی خانه مدرن

دکوراسیون داخلی خانه مدرن

طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک

طراحی داخلی خانه به سبک وینتیج

دکوراسیون داخلی خانه به سبک کلاسیک

طراحی مدرن نشیمن

طراحی کلاسیک اتاق خواب

طراحی نشیمن

دکوراسیون خانه به سبک روستیک

دکوراسیون خانه به سبک مدرن

دکوراسیون داخلی پویانو

دکوراسیون داخلی پویانو خانه مدرن

 

 

طراحی فضای منزل

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو