طراحی فضایی رستوران شوههو (Shouhehuo) شماره 27 شمالی

طراحی فضایی رستوران شوههو (Shouhehuo) شماره 27 شمالی / گروه معماری DTZW Works

طراحی فضایی رستوران شوههو (Shouhehuo) شماره 27 شمالی

طراحی فضایی رستوران شوههو (Shouhehuo) شماره 27 شمالی / گروه معماری DTZW Works

طراحان داخلی: DTZW Works

محل: پکن، چین

دسته بندی: طراحی داخلی

تیم سازنده و طراح: DTWZ

مساحت: 268 متر مربع

سال تکمیل پروژه: 2019

با همکاری: شرکت مهندسی دکوراسیون ساختمان Noah’s Ark

کارفرما: 27 Shanghe

عکس‌ها از:Songmao Hou

معرفی رستوران شوههو

پروژه رستوران شوهو در No.A34 Yard، South Sanlitun، پکن قرار دارد. در گذشته پروژه اغذیه فروشی در حیاط کوچک شرکتی دولتی بود که در دهه 1960 ساخته شد. به منظور حفظ ارتباط با گذشته، ضمن افزودن مصالح جدید و اهداف طراحی، ظاهر ساختمان قدیمی در قسمت هایی از نمای داخلی نگه داشته شد تا ساختمان با هر سبکی مد روز باشد.

معرفی رستوران شوههو

مفهوم کلی

با بیان ایده­های طرح، رابطه­ ی بین مردم و معماری را مورد کاوش و بررسی قرار می­دهیم و از نظر خطوط طراحی فضایی، از خطوط سنتی خشک که احساس ناخوشایندی را منتقل می­کنند، جلوگیری کردیم. در واقع خطوط منحنی و نرمی در زوایای اشیا و طراحی داخلی رستوران انتخاب کردیم تا نمای راحت­تر و صاف­تری داشته باشیم، و افراد احساس خوشایند و راحتی در اینجا داشته باشند.

مصالح انتخابی رابطه دوستانه و راحتی در فضا ایجاد می­کنند.

مصالح انتخابی رابطه دوستانه و راحتی در فضا ایجاد می­کنند. دیوارهای اصلی بنا که با شن و ماسه و قالب گیری اجرا شده بودند حفظ شدند، ضمن اینکه مصالح جدیدی برای پوشش دیوارها به کار رفت. علاوه بر این، حال و هوای داخل رستوران برخلاف ظاهر بتن­های موزاییکی ساکت و آرام است.

رابطه خودمانی و صمیمی بین مردم و فضا

رابطه خودمانی و صمیمی بین مردم و فضا

چه از نظر منطق طراحی معماری و چه از نظر ایده­ های خلق مبلمان، زوایای گرد شده در هر گوشه­ای از فضا قابل مشاهده است، در واقع گوشه­ های نرم در طراحی داخلی کاربرد امن­تری ارائه می­دهد. خدمات راحت را  مشتری­ ها از پیشخوان سرو غذا تا میز ناهارخوری تجربه می­کنند. علاوه بر این، حتی اشیاء تیز در مقابل خطوط نور محو، نرم و ملایم به نظر می­رسند. نورپردازی ملایم داخل رستوران فضای غذاخوری آرامی خلق می­کند، یکبار دیگر فاصله بین معماری و مردم را از بین می­برد.

در واقع گوشه­ های نرم در طراحی داخلی کاربرد امن­تری ارائه می­دهد

خدمات راحت را  مشتری­ ها از پیشخوان سرو غذا تا میز ناهارخوری تجربه می­کنند

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

archdaily