طراحی غرفه قرن برای دهمین نمایشگاه گل و گیاه چین / گروه معماری  ECADI

طراحی غرفه قرن برای دهمین نمایشگاه گل و گیاه چین / گروه معماری  ECADI

طراحی غرفه قرن برای دهمین نمایشگاه گل و گیاه چین / گروه معماری  ECADI : شرح متن ارائه شده توسط معماران. دهمین نمایشگاه نمایشگاه Flower China در چونگمینگ ، شانگهای در 21 مه 2021 برگزار می شود ، غرفه قرن ، که یکی از مکان های اصلی است ، با موضوع “پروانه و گل” برگزار می شود. غرفه قرن به عنوان معماری چشم انداز خاکی پوشیده از 280 متر ، بزرگترین پوسته بتونی قوس پیوسته آزاد را در سراسر کشور ایجاد کرد ، و همچنین ایده نمایشگاه زیست محیطی را با استفاده کامل از منابع آب و هوایی تحقق بخشید … برای جشن گرفتن این عصر شکوفا و هماهنگ.

باغ گیاه شناسی نادر زیست محیطی و پایدار. غرفه 12348㎡Century که در یک سالن نمایشگاه گیاهان نادر واقع شده است ، از دو قسمت تشکیل شده است: نمایشگاه چند رسانه ای در بال شرقی و نمایشگاه گیاهان در بال غربی ، و یک پل ابریشم در محور اصلی آویزان است.

برای جلوگیری از مصرف چشمگیر انرژی ، از آب و هوای معتدل فصل گذار به طور کامل در سیستم نمای باز استفاده می شود تا تهویه متقابل و روشنایی طبیعی افزایش یابد ، و این استراتژی صرفه جویی در مصرف انرژی باعث کاهش بار سیستم می شود.

علاوه بر این ، نمایشگاه ها در واحدهای قابل تعویض تعبیه شده اند که از ساختار اصلی جدا شده اند و حداکثر سازگاری را در بازسازی در آینده تضمین می کنند. غرفه قرن ، الزامات استاندارد WELL BUILDING STANDARD را در سطح GOLD و برچسب طراحی گواهی ساختمان سبز سه ستاره را برآورده کرده است.

پروانه و گل. شکل پاویلیون قرن ، که شامل یک تغییر و تبدیل است ، از Luehdorfia chinensis ، که یک گنجینه ملی چین است ، استخراج شده است. سقف شیب دار دیواری محکم از گل ها ایجاد می کند که با نمای شمالی باز تضاد دارد. انحنای مختصر از عقلانیت فرم و همچنین فضا ، با ارائه وضعیت پرواز ، سود می برد

طراحی گرا ساختار. ساختار یک چالش بزرگ است. پوسته بتنی برای به حداقل رساندن عمق ساختاری معرفی شده و به سیستم پیشگامانه “پوسته نازک بتن متعادل با فشار محدود” با مرز آزاد تبدیل می شود.

پوسته ای که بیش از 280 متر طول دارد توسط ستون های متمایل به جنگل پشتیبانی می شود و از یک قوس به یک قوس مداوم تبدیل می شود تا با مرز فرم آزاد پروانه سازگار شود ، بنابراین ضخامت پوسته بتن را به 250 میلی متر می رساند.

این ارتفاع قوس که به 1.6 متر می رسد ، در خاک یک سقف محافظت شده از خاک حفر می شود و فضای خالص و سالم زیر پوسته را تضمین می کند. پله مارپیچی 3 درجه ای 1080 درجه ای که توسط وزنه های یک ستونی 80 تنی پشتیبانی می شود ، کانتینر 10 متری آن محدودیت ساختار را به چالش می کشد.

خالص سازی فضا. برای اطمینان از خلوص فضاهای انحنا ، خطوط لوله در یک میزانسن زیرزمینی پنهان می شوند که از پایه سازه خنثی کننده رانش قوس ایجاد می شود.

تجهیزات برای جلوگیری از کانالهای هوا و اطمینان از ارتفاع پنجم با گلها به هر نمایشگاه اختصاص داده شده است. نور خورشید که از طریق راهنماهای نوری به فضای تاریک هدایت می شود ، فضای فضای غاری مانند را افزایش می دهد و تضاد بین فضای داخلی آرام و نمای بیرونی رنگارنگ ، بر عملکرد فضا تأکید می کند. فضای خمیدگی خالص ناشی از همکاری همه مشاغل است که باعث شده پروانه خاص و منحصر به فرد باشد.

ساخت و ساز. برای تحقق بخشیدن به بتن ریخته گری با هزینه کم ، فرم های پیش ساخته با سیستم موقعیت یابی جایگزین می شوند. بیش از 30 هزار لوله در یک شبکه 800 mm * 800 mm نصب شده است تا مختصات سطح زیرین پوسته را پیدا کند. برای تثبیت گیاهان در سقف شیب دار ، لایه کاشت به بلوک های 2m * 2m تقسیم می شود تا گلها را به طور جداگانه بکارید ، بنابراین برای جایگزینی مناسب است.

“پروانه” نه تنها از نظر ظاهری یک ویژگی برجسته است ، بلکه یک عامل حیاتی در حل تناقضات است. پوسته چشم انداز محصور در زمین که از طبیعت معماری ناشی می شود ، سرانجام به عنوان یک باغ بام شکوفا شناخته می شود و روش طراحی به فرایند “دگردیسی” ( دیکانستراکشن )  شکستن محدودیت تبدیل می شود.

 

 

منبع : www.archdaily.com

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو