طراحی شو روم مبلمان برند DePadova در نیویورک

طراحی شو روم مبلمان برند DePadova

طراحی شو روم مبلمان برند DePadova در نیویورک

طراحی شو روم مبلمان : برند ایتالیایی مبلمان «دپادووا» (DePadova) اولین شو روم خود در ایالات متحده آمریکا را در شهر نیویورک افتتاح کرده‌است و در آن محصولات این برند همراه با آیتم‌هایی از شرکت صاحب امتیاز آن «بوفی» (Boffi) و دیگر شرکت تابع بوفی، استودیو MA/U به نمایش گذاشته شده‌اند.

 

فروشگاه دپادووا زیربنایی به میزان 371 متر مربع را در طبقه سوم یک ساختمان قدیمی در نبش خیابان گرین استریت در منطقه سوهوی این شهر اشغال کرده‌است که دارای سقف‌های بلند و پنجره‌های بزرگ است.

طراحی شو روم مبلمان برند DePadova

این برند بعد از آن که امتیازش توسط شرکت بوفی در سال 2015 کسب شد، در حال توسعه در آمریکا است.

 

محصولات دپادووا قبل از این در فروشگاه بوفی در ر همان خیابان به نمایش گذاشته شده‌بودند، اما این فروشگاه جدید امکان این را فراهم می‌کند که مبلمان در فضایی بهتر برای معرفی این شرکت به نمایش گذاشته‌شوند.

طراحی شو روم مبلمان برند DePadova

طراحی‌های بوفی –علاوه بر آیتم‌هایی از شرکت کپنهاگی استودیو MA/U که امتیاز آن توسط گروه بوفی سال پیش خریداری شد- نیز در فروشگاه دپادووا به نمایش گذاشته شده‌اند.

 

برند دپادووا در توضیحی راجع به این پروژه طراحی شو روم مبلمان گفت: «اهمیت این گشایش معطوف به شعبه‌ بسیار شخصی این برند است، چرا که محصولات آن پیش از این در شو روم بوفی در چند بلوک آن طرف‌تر ادغام شده و حضور داشت.»

طراحی شو روم مبلمان برند DePadova

طراح و معمار ایتالیایی، «پیرو لیسونی» (Piero Lissoni) –که بعنوان مدیر هنری برندها فعالیت می‌کند- با تیم طراح بوفی برای طراحی شو روم مبلمان برند DePadova که در ماه می 2018 افتتاح شد، کار کرد.

 

دیوارهای آجری، ستون‌های قدیمی و لوله‌های اکپوز –که همگی به رنگ سفید رنگ‌آمیزی شده‌اند- پس‌زمینه‌ای روشن و فضایی جادار برای شو روم فراهم می‌کند.

طراحی شو روم مبلمان برند DePadova

در راستای حفظ مینیمالیستی بودن این مجموعه، کفپوش‌های چوبی اولیه این فضا نیز پس‌زمینه‌ای مناسب برای به چشم آمدن مبلمان این فضا فراهم می‌کنند.

 

 

این شو روم با این رویکرد طراحی شد که به یک آپارتمان نوسازی شده شباهت داشته‌باشد که در آن اجزای امروزی‌تر و همچنین اجزای سنتی‌تر در رنگ‌های ملایم و طبیعی با یکدیگر ترکیب شده‌باشند.

این برند در ادامه افزود: «طراحی دپادووا منعکس‌کننده افزایش طراحی نوردیک (طراحی رایج اروپای شمالی) در خانه‌های لوکس در نیویورک است.»

 

در سرتاسر این شو روم، مجموعه‌ای از عقب‌نشستگی‌ها برای نشستن و صرف غذا کمک می‌کند که این فضا بیشتر به یک خانه شباهت داشته‌باشد. در هر کدام، مبلمان اصلی ساخته شده توسط دپادووا و بوفی با طراحی‌های مدولار و تطبیق‌پذیر استودیو MA/U ترکیب شده‌اند.

طراحی شو روم مبلمان برند DePadova

در یکی از گوشه‌ها، یک مبل L شکل کرم‌رنگ رو به پنجره‌ها و بر روی یک قالی بزرگ به رنگ آبی تیره قرار گرفته‌است. در جوار آن، یک آشپزخانه با کابینت‌های سفیدرنگ، یک پیشخوان  و سینک استیل را می‌پوشاند.

 

قفسه‌های متعدد کتاب که مشاهده فضاها از میان آن‌ها مقدور است، پلان آزاد این شو روم را تقسیم‌بندی می‌کنند و فضاهایی دنج‌تر بوجود می‌آورند و پس‌زمینه‌ای برای میز کار- و غذاخوری- طویلی پدید می‌آورند که با صندلی‌هایی پوشیده با چرم کاراملی‌رنگ، محاصره شده‌است.

طراحی شو روم مبلمان برند DePadova

مدیرعامل بوفی، «روبرتو گاوازی» (Roberto Gavazzi) گفت: «ما به دنبال معرفی مجموعه دپادووا به جامعه پویای طراحی در نیویورک بودیم و احساس این که محصولات دپادووا کششی قوی برای خانه‌داران حساس به طراحی در این منطقه دارد برای ما دارای اهمیت بود.»

 

دپادووا در سال 1956 توسط مادالنا و فرناندو پادووا در میلان تاسیس شد. شکل اولیه آن به صورت یک فروشگاه کوچک برای فروش مبلمان وارداتی اسکاندیناویایی بود.

طراحی شو روم مبلمان برند DePadova

با گذر دهه‌ها، دپادووا به تولید مجموعه‌های خودش آغاز نمود تا جایی که برای پر کردن یک آلبوم بزرگ کافی باشد. این برند با طراحان معروف متعددی همکاری داشته، از جمله «نندو» (Nendo)، «پاتریشیا ارکیولا» (Patricia Urquiola) و «مونیکا فورستر» (Monica Forster).

 

منطقه سوهو در نیویورک پراز فروشگاه‌هایی است که عرضه‌کننده مبلمان از برندهای اروپایی از جمله «تام دیکسون» (Tom Dixon)، «منو» (Menu) و «آرپر» (Arper) هستند و به دنبال تسلط بر بازار رو به رشد طراحی آمریکا اند.

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen.com