طراحی شوروم Aptus Factory / دفتر طراحی هوبا hooba

طراحی شوروم Aptus Factory / دفتر طراحی هوبا hooba

شرح متن پروژه طراحی طراحی شوروم Aptus Factory  توسط معماران ارائه شده است. خلاصه این پروژه شامل یک نمایشگاه داخلی و خارجی و همچنین بخش اداری کارخانه تولید بلوک بتونی آپتوس در حومه کرج بود.

نمایشگاه

کرج ، ایران

معماران: Hooba Design

مساحت: 320 متر مربع

سال: 2020 عکس ها: پرهام تقی اوف ، محمد حسن اتفاقی

روند طراحی با در نظر گرفتن نبرد ابدی بین انواع مختلف ساخت و ساز در حومه شهر آغاز شد. به طور عمده پارچه های مسکونی صنعتی، کشاورزی و پایین تر است. برنده چنین جنگی معمولاً توسعه مسکونی با درجه پایین است و بازندگان مناظر و مزارع کشاورزی هستند که تخریب می شوند تا جای خود را به ساختمانهای متراکم و بی کیفیت بدهند.
معیارهای طراحی ایجاد یک الگوی برد-برد بین سبز و محیط ساخته شده بود. مسئله دیگر در مورد تحولات حومه ارائه راه حل های ساخت و ساز با هزینه مقرون به صرفه است که با آخرین استانداردها نیز مطابقت داشته باشد.
با توجه به تمایل به صرفه جویی در هزینه ، تصمیم بر این شد که لایه های پایان دهنده در کل فضای داخلی و خارجی ساختمان از بین برود و از بلوک های بتونی شرکت به عنوان ماده واحد تشکیل دهنده کامل پاکت ساختمان استفاده شود.
بر اساس معیارهای طراحی اولیه، حجم ساختمان ایجاد شده همزمان نمای بیرونی و داخلی را تشکیل می دهد. به جای ایجاد یک “جعبه” عظیم احاطه شده توسط سبز، تصمیم گرفته شد که حجم را به جعبه های کوچکتر تقسیم کنید که مستقل هستند و براساس عملکرد آنها مشخص می شوند. حفره های ایجاد شده بین جعبه ها فضای سبز را به داخل ساختمان نفوذ می کنند.
یک رابطه لایه ای بین فضای داخلی و خارجی از طریق شفافیت بین جعبه ها شکل گرفت. محدود کردن مصالح ساختمانی به یک بلو ، درک فضای خارجی را افزایش می دهد و کیفیت متفاوتی از نور طبیعی را در طول روز ایجاد می کند.
تعدادی دیگر از تولیدکنندگان بلوک های بتونی در همسایگی کارخانه آپتوس وجود دارد. این پروژه می تواند الگوی ساده ای را برای این بافت شهری تعریف کند که نه تنها از نظر هزینه مقرون به صرفه نیست بلکه رابطه بین محیط ساخته شده و فضای سبز را نیز افزایش می دهد.
 منبع : archdaily
تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی |پویانو