طراحی شوروم استیل فرم / استودیو ادمون

طراحی شوروم استیل فرم / استودیو ادمون

این پروژه در یکی از محله های جنوبی تهران به نام Hamam-Chaal واقع شده است. دیوارهای پیوسته از کوچه امتداد یافته و خانه هایی با بیش از صد سال قدمت در پشت آنها قرار دارند. همجواری این منطقه با بازار منجر به تغییر کاربری آن در طرح تفصیلی شهر از مسکونی به کاربری تجاری کوچک شد. با پویانو همراه باشید تا با طراحی این پروژه شوروم که برای یک دفترکاری در تهران است آشنا گریدید:

 

شوروم

تهران، ایران
معماران: استودیوی Admun
مساحت: 200 متر مربع
سال: 2020
عکس ها: پرهام تقیوف
تولیدکنندگان: Motif Lighting، Persia Jam، Sepand Brick، Soroush Stone، Yaal Doors


در مورد فقر محله و درگیر شدن آن در مشکلات محله های فقیرنشین، این “انتقال” نادرست اتفاق افتاده است. اولین خطا به دلیل خانه هایی است که با حداقل تغییرات در ورودی خود به خرده فروشی تبدیل شده اند. بنابراین عملکرد جدید آنها با هدف طراحی اصلی آنها در تضاد است. محوطه تاریخی Hamam-Chaal متروکه شده و به عنوان پارکینگ موتورسیکلت مورد استفاده قرار گرفت.


نوع دوم خطای موجود زمانی است که واحدهای تجاری بزرگتر و بدون هماهنگی مقیاس با محیط اطراف خود ساخته شوند. فضاهای مجاور اطراف برای اهداف فروش، نمایش محصولات، انبار و خدمات استفاده خواهد شد. اینجا و آنجا، مکان های نشستن و گفتگو برای فروشنده و مشتریان وجود دارد. از غرفه های نزدیک دیوارها تا سایه درخت بید، فضای تعامل برای افراد مقابل فروشگاه قابل مشاهده است.


نمایشگاه و یا شوروم برند Steel Form رویکرد رسمی متفاوتی نسبت به زمینه خود ندارد. این یکی از اعضای جدید کوچه همام-چال است که اخیراً به آن متصل شده است. به جای برخورد رسمی با پروژه ای که آن را از محیط پیرامون خود جدا می کند، پروژه Steel Form با متن مهربان است و می تواند به عنوان بخشی از آن دیده شود. همان بازارهای سنتی ایران که فروشگاه های بزرگی در کنار بازارهای کوچک و فروشندگان دارند، در این پروژه اتاق هایی با اندازه های مختلف و غرفه هایی با طراحی سفارشی برای نمایش محصولات وجود دارد. این بدان دلیل است که محصولات فولادی متنوعی با مشخصات بسیار متفاوت از اندازه و شکل تا وزن برای نمایش وجود دارد.

در ادامه عکس های بیشتری از این پروژه را مشاهده خواهید کرد.

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی | پویانو

منبع: archdaily