طراحی سقف کاذب با 12 ایده دکوری مختلف برای دکوراسیونی زیباتر

طراحی سقف با 12 ایده دکوری مختلف برای دکوراسیونی زیباتر

طراحی سقف کاذب با 12 ایده دکوری مختلف برای دکوراسیونی زیباتر

سقف، یکی از اجزای دکوراسیون داخلی است که می تواند تاثیر قابل توجهی روی زیبایی فضا بگذارد. با این که طراحی سقف کاذب در بسیاری از موارد با بی توجهی رو به رو می شود و به آن نحوی که باید صورت نمی گیرد، اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر از دکوراسیون فضای منزل خود خسته شده اید، شاید بد نباشد این بار به جای ایجاد تغییراتی که همیشه انجام می داده اید، به سراغ طراحی سقف بروید. سقف ها المان های موثری هستند که 12روش گوناگون برای طراحی آن ها وجود دارد. شما می توانید یکی از این روش ها یا ترکیبی از موارد دلخواه خود را برای تزیین سقف فضای مورد نظرتان به کار ببرید. دوست دارید با این روش ها آشنا شوید؟ همراه ما باشید.

طراحی سقف با اختلاف سطح

طراحی سقف با اختلاف سطح

می توان برای طراحی سقف نیز از همان ترفندی که برای کف استفاده می شود، بهره گرفت. منظورمان اختلاق سطح یا همان اختلاف ارتفاع است. اختلاف سطح قادر است بخشی از سقف منزل شما را از دیگر قسمت ها جدا کند. شما می توانید از این ایده برای مشخص کردن بخشی که به نشیمن تعلق دارد یا برای تعریف محدوده غذاخوریتان استفاده کنید. بله، طراحی سقف، یکی از راه های تفکیک فضاست. اگر در کنار اختلاف سطح از نورپردازی هم استفاده کنید، به نتیجه بهتری خواهید رسید.

طراحی سقف با ایجاد شکاف

شاید برایتان عجیب باشد و تا به حال فکرش را هم نکرده باشید، اما ایجاد یک شکاف در سقف می تواند راهی برای زیبا کردن آن باشد. وقتی در بخشی از سقف شکاف ایجاد می کنید، می توانید به واسطه آن زون ها را تعیین کنید. منظور از زون، همان محدوده است. مثلا می توان با یک شکاف، هم سقف را از سادگی در آورد و هم فضایی مثل آشپزخانه را از محیط مجاور آن که می تواند نشیمن باشد، تفکیک نمود. از شکاف ها می توان برای نصب هالوژن یا نور مخفی نیز استفاده کرد.

طراحی سقف با آینه کاری

طراحی سقف با آینه کاری

چه جایی از خانه است که آینه برای تزیین آن کاربرد نداشته باشد؟ تقریبا هیچ جا. آینه از آن عناصری است که این روزها بیش تر از عملکردی بودن، بیش تر نقش دکوراتیو پیدا کرده و برای زیباسازی هر بخشی از دکوراسیون داخلی که به ذهنتان خطور کند، مناسب است. شما می توانید سقف سفید و خسته کننده منزل خود را با آینه کاری به یکی از زیباترین سقف ها تبدیل کنید. می توانید همه سقف را آینه کاری کنید یا فقط بخشی از آن را به آینه اختصاص دهید.

طراحی سقف با برآمدگی

برآمدگی یا همان بیرون زدگی سقف، روشی برای طراحی است که کاربرد خیلی وسیعی دارد. منظور از برآمدگی این است که سقف کاذب باید به نحوی اجرا شود که همه سطوح در موقعیت اصلی خود باقی بمانند و فقط یک بخش خاص بیرون زده باشد. می توان از کناف یا رابیتس برای اجرای این ایده کمک گرفت. معمولا برآمدگی در کنار فرو رفتگی به کار می رود و این دو در کنار هم زیبایی پیدا می کنند. برآمدگی نیز می تواند محوطه خاصی را در فضا مشخص کند.

طراحی سقف کاذب با فرو رفتگی

فرو رفتگی دقیقا مقابل برآمدگی قرار می گیرد و برای اجرای آن نیز از نصب سقف کاذب بهره گرفته می شود. برای ایجاد فرو رفتگی در سقف، ما کاری به سقف اصلی نداریم، بلکه سقف کاذب را در همه نقاط نصب می کنیم و فقط نقطه ای را که می خواهیم فرو رفته باشد، بدون سقف کاذب رها می کنیم. این کار هم دقیقا مانند برآمدگی ایجاد کردن می تواند برای منزل شما زون یا محدوده تعریف کند و برای تزیین سقف در قسمت بالای غذاخوری بسیار زیباست.

طراحی سقف با تغییر متریال

اگر مطالب دیگر وبسایت ما را خوانده باشید، احتمالا می دانید که برای کفسازی و همچنین در جهت تفکیک محدوده ها از هم بدون نیاز به دیوارکشی از تغییر متریال استفاده می شود. حال، این تغییر متریال را برای سقف تصور کنید. شما می توانید بدون هیچ دردسری و تنها با استفاده از دو متریال، سقف خود را زیباتر کنید. کافی است در بخش خاصی از سقف که مد نظرتان قرار دارد، از یک متریال متفاوت با بخش های دیگر استفاده کنید.

طراحی سقف کاذب با رنگ آمیزی

طراحی سقف کاذب با رنگ آمیزی

تقریبا می توان گفت که ساده ترین، بی زحمت ترین و کم هزینه ترین روشی که برای تزیین سقف و طراحی آن وجود دارد، رنگ آمیزی است. اگر مایل باشید سقف منزل خود را از حالت یکنواختی در بیاورید و در عین حال، وقت انجام تعمیرات اساسی را ندارید یا نمی توانید هزینه زیادی را متحمل شوید، رنگ آمیزی می تواند بهترین گزینه پیش رویتان باشد. مزیت رنگ آمیزی این است که انجامش نیز زیاد سخت نیست و احتیاج به نیروی خاص با تخصص ویژه ندارد.

طراحی سقف با شبکه بندی

طراحی سقف با شبکه بندی

اگر سری به مجلات اینترنتی دکوراسیون داخلی بزنید یا ژورنال های بازار را چک کنید، می بینید که طراحی سقف بسیاری از فضاها به صورت شبکه بندی انجام شده است. شبکه بندی، نوعی از طراحی سقف است که در آن سطح سقف به شبکه های مختلف تقسیم می شود. این شبکه ها عموما بزرگ هستند و فرم مربعی شکل دارند. شبکه ها را می توان با کناف اجرا کرد. همچنین می توان از نصب چوب برای این کار کمک گرفت. در بسیاری از اوقات، برخی از شبکه ها خالی در نظر گرفته می شوند و در برخی از آن ها لامپ هالوژن یا لوستر نصب می گردد. همچنین می توان برای زیبایی دادن به شبکه ها، حاشیه آن ها را با نور مخفی روشن کرد.

طراحی سقف کاذب با گچبری

گچبری از قدیمی ترین روش های تزیین و طراحی سقف است که هنوز هم کاربرد خود را حفظ کرده است. گچبری را می توان به شکل کلاسیک یا مدرن انجام داد. گچبری با همان متریال اصلی سقف انجام می شود و در عین سادگی به سقف جلوه می دهد. مزیت گچبری این است که می تواند هم برای تزیین سقف های بلند و هم برای سقف های کوتاه به کار رود. گچبری را می توان در طرح های مختلفی انجام داد که بسیار متنوع هستند.

طراحی سقف کاذب با نصب صفحه

نصب صفحه از دیگر کارهایی است که می توانید برای رسیدن به سقفی زیبا و خیره کننده انجام دهید. نصب صفحه تا حدود زیادی شبیه به نصب کناف است. شما می توانید صفحه مورد نظر خود را با هر جنس، رنگ و فرمی که دوست دارید، سفارش دهید و آن را به بخشی از سقف که قصد تزیینش را دارید، متصل نمایید. صفحه ها معمولا در سقف آشپزخانه یا بالای محل غذاخوری کار گذاشته می شوند. می توان داخل صفحه لامپ هالوژن نصب کرد یا از آن لوستر آویزان نمود.

طراحی سقف کاذب با نقاشی و پتینه کاری

طراحی سقف کاذب با نقاشی و پتینه کاری

نقاشی و پتینه کاری از هنرهای بسیار زیبا و چشم نوازی هستند که در دکوراسیون داخلی نیز کاربرد دارند. پیش تر در مطلبی جداگانه به روش اجرای نقاشی و پتینه کاری پرداخته و گفته شد که این هنرها چگونه می توانند فضای خانه ما را تغییر داده و تلطیف کنند. استفاده از پتینه کاری در تزیین سقف منازل زیاد مرسوم نیست، اما اگر به شکل حرفه ای و در تناسب با دکوراسیون داخلی صورت بگیرد، فضایی بسیار زیبا و منحصر به فرد ایجاد می کند.

نورپردازی سقف به سبک مینیمال

طراحی سقف کاذب با نورپردازی

آخرین ایده پیشنهادی ما برای شما در جهت طراحی سقف فضای مورد نظرتان نورپردازی است. نورپردازی می تواند به تنهایی، سقف منزل شما را زیبا کند و در عین حال می تواند در کنار روش های دیگر طراحی سقف و برای تکمیل آن ها به کار برود. برای نورپردازی زیبا و خلاقانه سقف ها می توانید از لوسترهایی با فرم های متفاوت استفاده کنید. همچنین می توانید از نورهای خطی یا نقطه ای بهره بگیرید. سعی کنید به فضاها، راستای آن ها و مرزهای جدا کننده شان دقت کنید تا نورپردازی بهتری انجام دهید. استفاده از نور مخفی را نیز می توانید برای زیباتر کردن سقف های کاذب، مد نظر قرار دهید.

در ادامه نیز می توانید تصاویری زیبا و الهام بخش از طراحی سقف فضاهای مختلف ببینید.

طراحی سقف کاذب با نورپردازی

طراحی سقف با استفاده از آینه

نورپردازی سقف کاذب

چوب در طراحی سقف

نورپردازی سقف کاذب

متریال چوب در سقف کاذب

نورپردازی سقف کاذب

سقف چوبی مدرن

اختلاف رنگ در دکوراسیون سقف

طراحی سقف به سبک های تک

طراحی سقف مدرن

سقف به سبک مینیمال

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری