طراحی سالن زیبایی Kapo Patio 24 / Bruta Arquitetura

طراحی سالن زیبایی Kapo Patio 24 / Bruta Arquitetura

توضیحات متن طراحی سالن زیبایی توسط معماران ارائه شده است. Kapo یک سالن زیبایی است که در شهر Porto Alegre در برزیل واقع شده است. هدف پروژه برای طراحی دفتر مرکزی جدید این شرکت، در واقع با حفظ اصل هویت این برند همراه شد.  ما از عناصر ، رنگ ها و موادی که قبلاً در دفتر مرکزی وجود دارد استفاده می کنیم تا مردم کم کم با مکان جدید آشنا شوند.در ادامه با پویانو برای آشنایی با این پروژه طراحی سالن زیبایی همراه باشید.

معماران: Bruta Arquitetura
سال: 2020
عکس ها: کریستیانو باوس

پروژه Kapo Patio 24 دارای سقفی با 6 متر ارتفاع ، دیوارهای بلوک بتونی و تخته های سنگی است. استراتژی پروژه ایجاد 3 سطح برای توزیع خدمات و در نتیجه افزایش فضاها بود. طبقه همکف علاوه بر پذیرایی ، شامل 2 اتاق نشیمن توسط 2 درخت پالم تقسیم شده است که محیط را پر کرده و با اسلب های روشن ، نگاه را به سمت صفحه روبان مانند فضا  سوق می دهد. غرفه های آرایشگری در این سطح در کنار تابلوی چوبی قرار دارند و آرایشگران آینه های طویل و دراز دارند که فضا و فضای سبز درختان را چند برابر می کند.

تابلوهای چوبی حجمی را تشکیل می دهد که در آن بخش و فضای استراحت تیم قرار دارد ، دسترسی به این منطقه از طریق یک درب جانبی است که تابلو را دنبال می کند. هنگام بالا رفتن از پله های فلزی ، به بالای حجم چوبی می رسیم که در آن نیمکت های آرایش مو و دستشویی های بیشتری وجود دارد. در سطح بعدی غرفه های آرایش ، مانیکور و یک اتاق ماساژ قرار دارند. استراتژی تقسیم فضا به صورت عمودی با ایجاد مزینزین باعث می شود تا یک پایگاه مرکزی آزاد شود و ارتباط بینایی بین تمام سطوح فراهم شود.

ویترین بزرگ به محیط این امکان را می دهد تا با همکاری استودیوی فس ، نور طبیعی را بسازد و با یک پروژه روشنایی ، یک ترکیب هماهنگ با پروژه روشنایی دریافت کند. انتخاب آباژورهای مستقیم ، علامت گذاری دقیق برای میزهای کار را ایجاد می کند.

توری آهنی که نما را تشکیل می دهد به عنوان یک هواپیمای قابل نفوذ که داخلی و خارجی را به هم متصل می کند ، عملکرد دارد. این عنصر با باز کردن شکاف هایی که با محوطه نشیمن ، ایجاد نیمکت ها و ساختار پس زمینه برای آرم شرکت پخش می شود ، بازی می کند. انتخاب موادی مانند بتن ، گرانیت ، سنگ مرمر و میلگرد باعث تضاد ظاهری با سطح چوب ، چرم و پوشش گیاهی می شود و تعادل بین  متریال خام و آلی را به وجود می آورد تا یک محیط دعوت کننده ، محبوب و عملکردی ایجاد کند. خالص و ظریف ، پالت رنگی که باعث ایجاد فضا می شود ، بر حرفه ای بودن تیم تأکید می کند و به ایجاد یک محیط استقبال و بدون حاشیه کمک می کند.

 

تحریریه مماری و دکوراسیون | پویانو